Hei! Olen lukiota aloitteleva poika, ja haaveammattini olisivat äidinkielen opettaja tai hevoseläinlääkäri. Minulla on keskiarvo n. 9.5, ja olen hyvä kielissä ja luonnontieteissä. Kannattaako minun hakea tulevaisuudessa humanistiseen tiedekuntaan? Onko mahdollisuuksia? Kiitoksia vastauksista etukäteen!
Äidinkielen opettajaksi?
2
222
Vastaukset
- 2+2
Sinun kannattaa hakea ihan joka paikkaan. Eläinlääkärillä on paremmat ansiot, mutta opeilla pidemmät lomat.
Eli hae molempiin ja mene sinne, minne pääset. Jos et pääse minnekään, mene amiksen raksalinjalle. - 27+0
Olet ilmeisesti syksyllä menossa lukioon? Vai jossain erillishaussa tms. nyt mennyt lukioon keväällä? Enivei, kannattaa näin alkuun ottaa pakollisten aineiden lisäksi vapaaehtoisista kursseista bilsaa, fyssaa, pitkää matskua ja kemiaa. Lukiossa ko. aineet ovat aika erilaisia kuin mitä yläkoulussa: jos vielä nappaa kun on pari kurssia vetänyt, niin kannattaa sitä elukkaa miettiä ihan tosissaan. Jos taas kurssit eivät kiinnosta tai suju, niin panosta äidinkieleen (ja mahd. muihin kieliin).
Jos vielä abivuonna nämä kaksi alaa ovat sinusta mielekkäitä, kannattaa hakea molempiin. Eläinlääkikseen nimittäin on aika hurjasti hakijoita, ettei edes hyvä yo-todistus ole tae sisäänpääsystä. Hakijatilastoja vuodelta 2012 (HY): Eläinlääketieteelliseen pääsi 9 % hakijoista, kun suomen kieleen pääsi 17 % (eli molempiin on melko kova kilpailu).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e722322- 1041911
- 1451681
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161649- 1081646
- 851587
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2851387- 1191299
Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä201297Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241180