Minulle on tarjottu ns. eropakettia jossa saan x-summan kun irtisanoudun työpaikasta vapaaehtoisesti. Joudun allekirjoittamaan paperin, jossa kielletään kertomasta mitään yksityiskohtia sopimuksesta. Mitä tämä salassapito käytännössä tarkoittaa? Enkö saa kertoa edes työsuhteen päättymisen syytä kun haen uutta työtä? Eikö tästä saa puhua edes kavereille??
Salassapitosopimus?
8
703
Vastaukset
- ~cs~
Miksi kukaan edes haluaisi paljastaa kenellekään, että hänelle on jouduttu maksamaan, että on päästy eroon? Itse pitäisin tuon visusti omana tietonani ilman salassapitosopimustakin.
- akavan_erityisalat
Hei!
On melko yleistä, että työsuhteen päättymissopimuksessa on ehto, jonka mukaan koko sopimus ja/tai sopimuksen sisältö ovat salassapidettäviä. Poikkeuksena salassapidosta on oikeus näyttää sopimus viranomaisille (esim. TE-toimisto ja työttömyyskassa).
Jos sopimus ja sen sisältö ovat salassapidettäviä, ei asiasta saa mainita kenellekään ulkopuoliselle. Tämä on otettava huomioon myös uutta työtä haettaessa.
terveisin
Akavan Erityisalat - Karenssilaskuri
Tiedäthän, että saat 3kk karenssin, kun itse irtisanoudut?
Esim. allekirjotiuspvm 28.2.
Saat ylimääräistä rahaa 6kk -> 31.8.
Lomarahat 1kk päälle -> 30.9.
3kk karenssi -> 31.12.
Eli sat minun laskujeni mukaan mahdollista ansiosidonnaista 1.1.2014 alkaen.- fdgs
Ainakaan tuota lomarahan (eli lomapalkan) jaksotusta ei enää ole. Eli mahdollinen ansiosidonnainen ilmeisesti 1.12.2013 lähtien, mutta maksuhan tietysti tulee jälkijunassa.
- akavan_erityisalat
Kommenttina: korostamme, että työvoimatoimisto tekee karenssipäätökset jokaisessa työsuhteen päättymistilanteessa tapauskohtaisesti. Ansiosidonnaiseen päivärahaan ja jaksotettaviin etuuksiin liittyvissä asioissa kannattaa olla yhteydessä omaan työttömyyskassaan.
Terveisin,
Akavan Erityisalat - Kusessaolet
Alahan rasvata hirttonarua.
- heti työllistynyt
Minä en kauaa harkinnut kun pakettia tarjottiin. Neuvottelin uuden työpaikan ja vaihdoin toiseen firmaan. Pakettirahat laitoin säästötilille. Nyt ovat "paketista johtuvat karenssikuukaudetkin" jo menneet ohi töitä tehdessä.
- Toinen jolla on VSP
Työkavereille voi lähettää vaikka linkin
http://www.youtube.com/watch?v=DMMmmLCOtb4
ei se ole kiellettyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465307Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5421848Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748