Tämä kysymys siis naisille, miksei toisaalta myös miehille.
Itse kuitenkin huomasin selvän muutoksen. Minä, ex-pitkätukka, ex-perustukka, menin kolmivitosena ajelemaan hiukseni.
Oma emäntä tykkäsi selvästi. Sängyssä oli kiihkeämpää, emäntä todella paljon halukkaampi.
Kadulla naisten päät kääntyivät, jopa ynseä naapuri alkoi hymyillä.
Flirttiä tuli sieltä sun täältä.
Hämmentävintä oli, kun teinitytöt alkoivat katsella. Ja äidit tyttöjen seurassa.
Ja kaikki vain kaljun päänupin ansiosta. Pukeutumiseni ei muuttunut mitenkään, ei mielestäni myöskään käytökseni. Korkeintaan olemukseni jotenkin muuttui kohentuneen itsetunnon ja lisääntyneen itsevarmuuden takia. Ja nuo viimeisethän johtuivat saamastani huomiosta.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Ja osaako joku selittää, miksi?
Miksi kalju kiihottaa?
75
5622
Vastaukset
- Kalju.K.Kojootti
Tjooh huomioitu ihan sama. Tosin itelläni nyt ei ollu edellinen hius-look normaalia pidempi, mutta kaljuksi ajeltuani huomiota on riittäny, erityisesti clubeilla. Muutenkin raamikas kaveri olen. Liekkö syynä semmonen bad ass vaikutelma, eiks ne naiset tykkää "pahoista pojista"
- supertietäjä77
Kyse on siitä että olet tehnyt muutoksen ulkonäköösi ja nyt yrität keräillä katseita naisilta. He tietysti katsovat takaisin. Ei sitä naisiltakaan saa katseita jos oma katse on maassa. Voi olla että näytät kaljuna paremmalta, muta osa syy on oma käytös ja itsevarmuus.
- jfjfjfjfj
Ei se kaikkia kiihota. Olen ajellut kaljuksi viimeiset 20 vuotta ja todennut, että osa siitä kiihottuu, osalle se on turn off, samoin lienee pitkien hiusten kanssa.
- Hyvää on
Aito kaljuus kertoo kokemuksesta ja testosteronista.
- jtrjtrj
Olen 31 vuotia mies jolla alkoi kaljuuntuminen jo parinkympin tietämillä. Nyt on päälaki paljas muutamaa haiventa lukuunottamatta. Minua on monesti luultu kymmenen vuotta vanhemmaksi. Karvoja riittää kyllä sitten muualla kehossa. Kyllä se miehen luonnollinen kalju tuntuu olevan "turn off" kolmekymppisille naisillekin. En tiedä onko kyse vähän siitäkin että kaljuuntunut kolmekymppinen poikaystävä muistuttaisi kaljuineen naista omasta vanhenemisestaankin.
- ccccc
aito kaljuus kertoo huonoits geeneistä,hiuspohjan ongelmista ja perinnöllisestä kaljuuntumisesta luultavasti isi myös typerä kaljupää eli munapää
- Seppo(Nimi Muutettu)
jtrjtrj kirjoitti:
Olen 31 vuotia mies jolla alkoi kaljuuntuminen jo parinkympin tietämillä. Nyt on päälaki paljas muutamaa haiventa lukuunottamatta. Minua on monesti luultu kymmenen vuotta vanhemmaksi. Karvoja riittää kyllä sitten muualla kehossa. Kyllä se miehen luonnollinen kalju tuntuu olevan "turn off" kolmekymppisille naisillekin. En tiedä onko kyse vähän siitäkin että kaljuuntunut kolmekymppinen poikaystävä muistuttaisi kaljuineen naista omasta vanhenemisestaankin.
Kannattaa varmaan ajella se takaratsi ja sivutkin. Päältä paljas ja sivuilta karvainen on vähän sellanen pappalook, mikä tuskin montaa naista sytyttää.
- asdadsss
Jaa, ei mua vaan kiihota. Ei kyllä kiihota pitkä hevilettikään (se on pahempi kuin kalju), mutta paras on sellainen boheemisti hiukan ylikasvanut tukka, ainakin jos on vähän luonnonkiharaa.
- 951
Voi, sellaisen kun munkin mies antais kasvaa, tumma, vahva ja kihara hiuslaatu... Mut vetää kupolinsa ain kaljuks kun kananmuna. :( Näyttää ihan linnakundilt vaik on oikeasti luonteeltaan kun labbis. Ja mikä on sen ihanampaa kun upottaa kiihkossa sormensa miehen hiuksiin ja... No nyt meinas karata juttu käsistä ;)
Nii joillekki tietty sopii kalju. Riippuu ihan miehestä. Mut luulen että ap:n tapauksessa maskuliinisempi olo näkyy ulospäin ja saa naisten katseet kiinnittymään. Ryhti, ja ehkä just toi bad boy-meininki vetoaa.
- 13+1
Ei kiihota yhtään, päinvastoin!
Me naiset katellaan ja vilkuillaan miehiä ihan muustakin syystä, esim silkasta uteliaisuudesta tai että mies on oudon näköinen.
Kerran ilmeisesti jäin toljottamaan erästä miestä kun se vain niin järkyn oloinen. no mies lähtikin sitten seuraamaan minua ja vihelteli perään. Että semmosta.- Jepu jeejee
Kyllä sitä nyt mies huomaa eron kiinnostuneen ja uteliaan katseen välillä. Niin kun varmaan nainenkin.
- vai tietääkö....?
Jepu jeejee kirjoitti:
Kyllä sitä nyt mies huomaa eron kiinnostuneen ja uteliaan katseen välillä. Niin kun varmaan nainenkin.
Jotenkin mulle tuli semmoinen olo, että mies ja nainen eivät tiedä toisistaan yhtään mitään....
- lihaa!
Joku vielä viitsii nimittää naistaan "emännäksi" ilman maatalouskytköstä. Toinen yhtä hirveä titteli on "mamma" :)
Asiaan. Kerron salaisuuden: kalju muistuttaa ihan jättimäistä kyrpää, että väkisinhän siinä seksi tulee mieleen. - Asbestipurkaja
Kyllä sillä on vaikutusta naisiin..Meinaan on itellä kans kalju,ollut jo vuosia..Multa löytyy huuli/leukaparta ni ne kruunaa kaljun;)Kapakissa on aina vientiä..Tuijotustani voi edes auttaa kaulastani löytyvät tatuoinnit..Enkä ole todellakaan mikään pyhäkoulu poika..Mut kivaa se on ja ikää on 41....
- Ei kiitos
Siis parta tai viikset. Hyi hemmetti. Kuin apinaa suutelisi.
- kalju+parta=<3
ah, just mun makuun ;) ja ikääki on etkä oo pikkupoika :)
- sunshine.4u
voi asbestipurkaja, oot ko suoraan mun villeistä päiväunista
- Asbestipurkaja
sunshine.4u kirjoitti:
voi asbestipurkaja, oot ko suoraan mun villeistä päiväunista
Täällä Tampereella olis tilaisuus;)Asbestipurkaja
- sunshine.4u
Asbestipurkaja kirjoitti:
Täällä Tampereella olis tilaisuus;)Asbestipurkaja
no niinpä tietenki, tampereellahan ne kaikki hyvännäköset kollit on, antakaa meille ouluunki muutama :)
- ei kaljua kiitos
Kalju turn off! Ja parta ja viiksetkin useimmiten! Tukka on komea sillä selvä.
- Rimmmmaaa
Samaa mieltä. Kalju kamala, viikset ja parta ei kivoja. Ja nyt seukkaan miehen kanssa, joka on tällainen ja ne sängellä olevat viimeiset hiukset ovat harmaantuneet kuten partakin paikoitellen. On siinä ulkonäköön totuttelemista totta vieköön! Muuten mies on mielenkiintoisin pitkään aikaan, jopa aviomiesainesta, joten en karvattomuuden/karvojen vuoksi jätä tutustumatta. Kaipa siihen tottuu. Mutta hyvin stondaa ja taidot taivaasta kuten yhdellä muullakin kaljupäällä, josta kokemusta. Muutenkaan en halua jättää tätä miestä väliin.
juu ranskassa oli tehty tutkimus mikä kaljupäisissä miehissä kiihottaa nin pää tuo mieleen kyrvän nupin
- kaljuakin
Jos kantaa tyylinsä tyylikkäästi ja omaa itseluottamusta ja hyvän itsetunnon niin melkein kuka tahansa on periaatteessa kiinnostava. Kuten jossakin edelläolevassa viestissäkin todettiin että katse maassa ei herätä kiinnostusta.
Joku näyttää hyvältä heviletissä toinen kaljuna, päälle liimattu väkisin väännetty tyyli on tyylitöntä eikä kiinnosta. Eli kaikkien ei kannata naisten kiinnostuksen toivossa ajaa kaljuksi ja jonkun kaljun kannattaisi kasvattaa hiukset jos ne kasvavat.
Jos olet kaju sen vuoksi, ettei hiukset kasva luonnostaan koko päässä pidä pää sileänä, sänki näyttää ja tuntuu törpöltä tuollaisessa päässä. Ei kyllä kiihota ei sitten yhtään!!!
- tiikerinlilja75
Mua kyllä kiihottaa kaljut miehet, varsinkin kun on raamikas ja parrakas ;) sellaseen ihanaan ois niin kiva kietoutua ;) Mutta etsintä jatkukoon :D Ehkä se mun elämäni parrakas iso kaljupää joskus tepsuttaa mua vastaan :D
- tukka rulettaa
No ei kiihota! Kyllä mies on paljon kauniimpi jos on hyvin leikatut
hiukset oli väri mikä hyvänsä. Jotkut naiset tykkää pitkähiuksisista
miehistä, musta ne käy vain muusikoille ja nuorille miehille.
Älköön vaan kukaan hyvätukkainen mies aloittajan viestin jälkeen
itseään kaljuksi ajelko. Sitä paitsi suomalainen ihminen pyöreine
vaaleine silmineen ja kalju päälaki: ihan kuin iso vauva! Ei ollenkaan
sexyä. - Tuulipuvulla 60 v.
Minä vanhempi mies kampailen kaljunpäälle hiukseni ja itsetuntohan on kunnoss , eikä tarvi mitään tatuointejakaan eikä muIta läpivientejä . Eli olen se tavallinen orginaali mies , mutta kunto onkin sit rautaa..kaikin puolin !
- vemmeli1
Höpö!höpö juttu! Eihän seksiskaljusta ole vielä tehty edes tohtorin väitöskirjaa!!
- selitän
No eipäs yleistetä taas. Minä en tykkää kaljusta. Yhdistän kaljuuden vanhuuteen.
- melina1986
Kalju on ihana!
- bi-mies67
Samalla tavalla miehetkin kiihoittuvat kaljustasi. Se on ns. Kekkos-efekti.
- karvaa j´kiitos
ei hitto, joku kiiltävä hikinen kalju...ei ei...tuuhea tukka kertoo terveydestä...kaljuuntumiselle ei voi mitään, mut vapaaehtoiskalju ei hitto??
- tukkapäässä
Juu ei se kalju kyllä häävi ole. Niin kauan kun on hiuksia niin nauttikaa niistä.
Harvalla on sen näköinen kallo että kannattaa paljaana esitellä. Ja mitä hienoo siinä on jos muijat pitää päätä isona kullina. Siiinä varmaan tuntee itsensä tosi järkeväksi. - Slarvapää
Kylpä mille on kasvanut korvat-HOHO
Tää on niin suhteellinen juttu. Jos mies on ajanut hiuksensa pois, niin se on naisten (ei tietenkään kaikkien) mielestä kiihottavaa, mutta jos mies on luonnollisesti kalju, onkin asia ihan päinvastoin.
- Sin hair con hair
Minulle se on/oli vain hetken seksuaalinen kiihotus nuorempana. Eli jotain poikkeavaa, samaa kai kun mies haluaa karvatonta naista. Eli kaljut päät molemminpuolisesti kiihottavat. Vanhempana pidän alapäästä ajeltuista miehistä. Suosittelen miehille alapään karvattomuutta. PS. hitti länsieuroopassa.
- padu1
"Tämä kysymys siis naisille, miksei toisaalta myös miehille....
Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Ja osaako joku selittää, miksi? "
MIE TUNNEN VAIN YHDEN KALJUN NAISEN, JA HÄN SAIRASTAA SYÖPÄÄ!!!!
Voin sanoa ei tunne oloaan kovin seksikkääksi.. - kuulapää..
No koska se muistuttaa terskaa ja kikkelistähän heteronaiset tykkäävät.
- Erässss
Koulussa ylä-asteella myös opettajamme kertoi, että naiset tykkää kaljuista, koska se näyttää ihan miehen terskalta...jäi mieleen kyllä tällaset jutut
- kokonainen2
Mä en tykkää kaljuista enkä tatuoinneistakan, niistä tulee mieleen joku linnakundi. Hyvin leikatut paksut vaaleat tai tummat hiukset ja muutenkin siisti tavallisen suomalaisen näköinen kaveri on just mun makuuni. Oon samaa mieltä kuin tuo 951 edellä "Ja mikä on sen ihanampaa kun upottaa kiihkossa sormensa miehen hiuksiin ja... "
- ...
Allekirjoitan tuon itse. Ennen kun hiukset lähti en kiinnittänyt huomiota juuri ollenkaan, mutta sen jälkeen kun kaljuunnuin on vientiä riittänyt, paras saavutus on 8 eri naista 1 kuukaudessa...Luulin ensin että nyt loppui elämä kun hiukset lähti, mutta itseasiassa vaikutus oli täysin päinvastainen :D
- Psykologi But
Näin eroottisia unia ja laukesit. Näin se kuule on.
- ...
Psykologi But kirjoitti:
Näin eroottisia unia ja laukesit. Näin se kuule on.
Aivan, siellä taitaa saldona olla ja pysyä se 0.
- Tässä totuutta
Täyttä lannanjauhatusta tuo kaljuista tykkääminen. Seksikästä? Unissanneko te niin kuvittelette? Sitä nyt ei kukaan tosissaan varmaan. Kaljujen mielikuvitusta. Käyhän se varmaan kaljukin akoille kun muita ei ole tai ei saa. Kaljuja miehiähän taitaa olla Suomessa suurin osa.
Tukka kummallakin sukupuolella on erittäin tärkeä kaunistus.
Kaljuus on suorastaan rumaa. Hyi. - Kokonaisuus se ratka
sinulla oli vain alkujaan hiukset jotka eivät lainkaan sopineet sinulle
- peetles
kalju on kalju vaikka voissa paistaisi montakin kertaa.kalju on myöskin RUMA kuin mikäkin kalju.kauneus on katoavaista kaljuus suorastaan lisääntyy.mielestäni kaljusta tulee mieleen kaltattu ........pitää olla mielikuvitusta jos ketä kaljut kiihottaa.köyhän ainut huvitus on runsas mielikuvitus.................................
- Bond
Bruce Willis sen hallitsee. Mutta parempi kalju kuin perääntyvä hiusraja. Mutta en ajaisi hiuksia koska kaljuus voi tapahtua muutenkin vanhempana.
- Nainen45
Mieheni on tatuoitu kaljupää ja on se sitten ihana ;) Mutta en mä sitä sen takia joskus ottanu. Mulle on aina ollu ihan sama onko kalju vai tukkaa. Siihen vaikutti ihan muut asiat .
- mdsmzm
Testosteroni ja kalju... Gorilalla on aika paljo karvoja KEHOSSA testot 1000 kertaa korkeemmat kuin ihmisellä ..Sitruunalla on hiukset päässä ja se on maailman vahvin mies tällä hetkellä. Taitaa ontua toi testosteroni juttu.
- Niinpä niin
Mitäs jos kestetään ihmisrodussa. Ihmisellä runsas testosteroni tarkoittaa sitä, että päänahassakin on enemmän testosteroni joka muuttuu siellä dht:ksi eli dihydro testosteroniksi joka aiheuttaa kaljuuntumista. Katseleppa huvikseen ammattilaiskehonrakentajia ja kerro monellako on hiukset päässä. Lisäksi voit katsella vaikka pokea ja kertoa monellako suurimmat pelit omaavalla on hiukset päässä, vastauksen pitäisi olla noin 1-2 %.
Jos nainen tahtoo isoa, niin kaljuilta miehiltä niitä löytyy huomattavasti useammin kuin näiltä hiuksellisilta ja tämä johtuu testosteronista.
- voi,voi
Melkein kaikilla kaljupäisillä pää on kuin pahvilaatikko
sitte ne luulee olevana coolia ,heh. Täytyyhän sitä
olematonta egoa jotenkin kohottaa ja kun muuta ei
enää keksi niin rehvastellaan kaljulla,huh huh. - minä vaan
Minusta kaljupää on upee,sekä myös pitkät hiukset vetää puoleensa;)tietty siisteys niissä pitkissä hiuksissa!
- niiiiiina
No ei kyllä kalju kiihota..päin vastoin. Yök. Siistit hiukset, mielummin vähän pidemät, että saa kiinni ;) nam.
- Riippuu hiusmallista
Moi!
Itse pidän yleensä siitä, että miehellä on tukka päässä. Hiusmalli on tärkeä. Yksi kaverini muuttuu paremman näköiseksi aina kun ajaa siilin, siksi, että hänen normaali hiusmallinsa on niin nörtti.
Hyvinleikattu hiusmalli näyttää miehellä hyvältä. Osa trendestä esim. sivuun otsalle vahan kanssa vedetty pitkä otsatukka on miehelle liian ladymainen.
Mies, jolla on tyylitajua ja ryhtiä, mutta joka ei näytä siltä kuin puunaisi itseään tuntitolkulla peilin edessä ja shoppailisi kaikki vapaa-aikansa - sellainen miellyttää! - akkahki2
Kalju on tosi luotaantyöntävä. Ei iske sitten yhtään.
- ei sovi kaikille
Nuoret miehet pilaa ulkonäkönsä kun leikkauttavat hiukset kaljuksi. Tulee mieleen, onko joku sairaus kun noin nuorena ei ole hiuksia, luonnostaan oleva kalju on eri juttu.
- juu.
Sängen pitäisi olla tietyn mittainen tosiaan, eikä kynitty kana. Tai sitten kunnon hiusmalli miehelle.
- lpoipolipo
Kalju kiihottaa naisia sen takia, kun he ajattelevat pian pääsevänsä munan makuun.
Mikä sen maukkaampaa kuin miehen puhdas kova mulkku. - Hehhee:)
No ei mulla kyllä ensinmäiseksi mikään kalu tuu mieleen kaljusta päästä...Kellä nyt joku millin sänki siinä kullinnupissa on :D Aika hauska ajatuksena kyllä:)
- lihaa!
Katsos jotkut asiat vaikuttavat ihmisiin tiedostamattomalla tasolla. Esimerkkinä mainokaet. Et itse ikinä tule käsittämään, miksi ostat tiettyjä aamiaismuroja, vaikka miten asiaa avaisit.
- goldie3
Minua ei kaljuus kiihota. Sait uuden lookin myötä itsevarmuutta ja energiaa joka vetoaa naisiin kaikista hiusmalleista riippumatta vaikket itse sitä huomaisi. Pienenkin eron naiset huomaa. En sano ettenkö koskaan kaljun kanssa olisi; se on se persoonallisuus ja itsevarmuus.
- kultakutri
No yök, jos mies on kalju....!! Kyllä ei kiihota - päinvastoin, ihana hipeltää rakkaan hiuksia ja silitellä =)
Nahkapäät on rumia!!! - Estosteroidi
Se on vähä kullin näkönen. Varsinkin jos on vähän löysät kaulanahat .
- D85tyttö84
Mie tykkään enemmän hevileteistä ja rockkareista :p
- latiska
kimmo sasi on niin hottis:)
- Äidin poika
Taitaa kyllä oikeasti niin, että kaljuus periytyy äidin kautta. Ja geeneille on huono panna vastaan ja/ tai niitä valita itse. Voi vain toivoa ja katsoa mitä tuleman pitää.
- vastaus:
Kalju ei kiihota todellakaan, se vain on. Se että ajaa tyttöhiukset pois, tekee jo sinällään miehekkäämmän vaikutelman. Jos on mies ei kannata pitää olkapäitä pitempiä hiuksia, jos pitää tyttöhiuksia.
- nahkakuula..
"Kadulla naisten päät kääntyivät, jopa ynseä naapuri alkoi hymyillä.
Flirttiä tuli sieltä sun täältä."
Minusta taas tuntuu että kalju on naisille "turn off". Olen vain 32 vuotias mies mutta päälaki on jo paljaana. Parikymppisenä kun oli vielä tukka päässä selvisi talvella villa pipolla mutta nyt on oltava tuulenpitävä hattu ja kesällä pidettävä hattua ettei kalju pala. Usein minua on luultu 40 vuotiaaksi. Tätä vauhtia taitavat lähteä viimesetkin hiukset ennen kuin täytän 40 vuotta.
Karvoja minulla on kyllä vartalossa muuten yllin kyllin ja olen ihan kohtuu kunnossakin. Jalkojen välissä on 19 cm mela joka kaipaisi naisen hellää kosketusta. Kaljuksi itsensä ajavat miehet ovat yleensä ulospäin suuntautuneita ja naisten silmissä niitä "mielenkiintoisia" toisin kuin luonnostaan kaljuuntunut tavis. - ....
On olemassa miehiä jotka näyttävät komealta vasta kun hiukset ovat historiaa, esim. allekirjoittanut taitaa kuulua tähän ryhmään...vientiä on riittänyt siitä lähtien kun hiukset tippuivat pois. Näytän nyt kuulemma tosi urokselta enkä miltään Hynyseltä.
Väitän, että hiusten ajelun jälkeen meissä miehissä tapahtuu asenteellinen muutos: Meidän ei tarvitse miettiä hiuksiamme ja sitä, että ovatko ne hyvin. Tiedämme sen olevan sellainen kuin ajattelemme, joten meidän ei tarvitse olla epävarmoja ulkonäöstämme, mikä taas näkyy naisiin päin. Itsestään varma mies on kuitenkin haluttavampi kuin epävarmasti kokoajan ulkonäköään korjaava mies
- mirrimärkänä..
Kaljut on säälittäviä reppanoita.Miehellä pitää olla paksut ja pitkät hiukset.Se saa mun mirrin kostumaan.
- kilju-Kalle
Minuakin kiihottaa aina kun kilju on käymässä ämpärissä. Seisoo koko ajan kunnes saan sen juotavaksi.
- tukkajumala99
"8 eri naista kuukaudessa..."
buhahhahahahah... varmaan tosi hyvin kaljulle.
Mä olen pitkätukka ja saan saman saldon vaikka yhdessä päivässä... tosin kunto/kiinnostus lopahtaa 3 jälkeen. Olen jopa 171cm pitkä jätti, mutta kyllä naista riittää.
Naiset pokataan hyvällä ulkonäöllä ja jutuilla, eikä millään naurettavalla kiillotetulla munapäällä jota täällä kaljuksi kutsutaan.
- Leijonanharja paras
En ymmärrä miksi terveet ja nuoret miehet, jotka eivät lusi siperialaisessa vankilassa, vapaaehtoisesti ajelevat hiuksensa, kruununsa!?
Nuo kolme asiaa nimittäin, vakava sairaus, vanhuus ja siperialaisvangit minulle naisena tulevat lähinnä mieleen näistä ui-niin-kovista-klanipääkundeista... Kuten kuvasta näkyy niin ite olen kalju ja ylpeä siitä..Ollut jo vuosia ja kehuja tullut...Kaikille ei kalju sovi..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565450Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212387- 1141647
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2441637- 931487
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3271164Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91163Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3221157