Migreeni ja haju hallusinaatiot?

aaaaaloee

Kuuluuko migreeniin sellaiset? Onko muilla? Minulla migreeni diagnosoitu, mutta ennen ei ole tapahtunut tällaista: Menin nukkumaan ja kun heräsin yöllä hetkeksi niin yhtäkkiä haistoin todella voimakkaan koirankakan hajun ihan kuin nenän alla olisi tuoretta koirankakkaa. Käännyin mutta haju tuli uudelleen voimakkaana. Nousin ylös ja aloin etsimään pitkin lattioita onko koiramme kakannut johonkin. Ei mitään. Jatkoin unia, haju oli poissa, mutta aamulla heräsin järkyttävää migreeniin....
Olisiko voinut olla oire tulevasta migreenistä?

7

2232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuttu juttu

Itselleni on tyypillistä, että hajut voimistuvat kohtauksen alla ja sen aikana. Tupakanhaju tulee ihan varmuudella jostakin nenään.

• åoi

Itselläni on savunhajutuntemuksia,jotka aiemmin luokiteltiin epilepsiaan kuuluviksi. Myöhemmin luokiteltu migreeniauroiksi.

• On joskus ei haista mitään ellei ole todella voimakas tuoksu ja joskus kohtauksen aikana varsinkin kaikki tunkee tajuntaan.Hajut, valot ja äänet todella voimakkaina.

• aloittaja4

En tarkoittanut kysymykselläni, että voimistuuko ympärillä JO olevat hajut ennen migreeniä, vaan puhuin hallusinaatioista. Siis että haistatte hajuja JOITA EI TODELLISUUDESSA ympärillä ole?

• SalakavalaHaisematon

kvht/kemikaali-altistus saatta olla silloin kyseessä. Elikkäs näiden altistumisen selvittämiseksi on kehitetty testi ja kun saat yli 17osumaa tuossa testissä, niin olet herkistynyt niin paljon, että pystyt haistamaan hajuja joita altistumaton ei pysty haistamaan, elikkäs silloin ei ole kyse mistään hallusinaatiosta! Testaa niin tiedät:
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/kvht-kvht-altistuneen-oiretesti/

Jos tästä on kyse, niin lääkkeet ovat hyötybakteerit:
      http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/

• tuttu juttu

Tuo tupakanhaju on hajuhallusinaatio.

• phantosmia

Olen ihmetellyt, kun viime päivinä aina välillä olen haistanut ammoniakin, kuin olisi junan vessassa. Ihmettelin ensin, onko kissani pissannut jonnekin lähelle, mutta kyse on hajuhallusinaatioista. Googletin asiaa ja se voi tosiaan olla migreeninennakko-oire. Ja migreenikohtauksia on itselläni ollut nyt todella usein.

en.wikipedia.org/wiki/Phantosmia#Migraines

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      90
      3235
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3033
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1872
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1832
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      28
      1732
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1691
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      33
      1355
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1319
    Aihe