Kuuluuko migreeniin sellaiset? Onko muilla? Minulla migreeni diagnosoitu, mutta ennen ei ole tapahtunut tällaista: Menin nukkumaan ja kun heräsin yöllä hetkeksi niin yhtäkkiä haistoin todella voimakkaan koirankakan hajun ihan kuin nenän alla olisi tuoretta koirankakkaa. Käännyin mutta haju tuli uudelleen voimakkaana. Nousin ylös ja aloin etsimään pitkin lattioita onko koiramme kakannut johonkin. Ei mitään. Jatkoin unia, haju oli poissa, mutta aamulla heräsin järkyttävää migreeniin....
Olisiko voinut olla oire tulevasta migreenistä?
Migreeni ja haju hallusinaatiot?
7
2232
Vastaukset
- tuttu juttu
Itselleni on tyypillistä, että hajut voimistuvat kohtauksen alla ja sen aikana. Tupakanhaju tulee ihan varmuudella jostakin nenään.
- åoi
Itselläni on savunhajutuntemuksia,jotka aiemmin luokiteltiin epilepsiaan kuuluviksi. Myöhemmin luokiteltu migreeniauroiksi.
On joskus ei haista mitään ellei ole todella voimakas tuoksu ja joskus kohtauksen aikana varsinkin kaikki tunkee tajuntaan.Hajut, valot ja äänet todella voimakkaina.
- aloittaja4
En tarkoittanut kysymykselläni, että voimistuuko ympärillä JO olevat hajut ennen migreeniä, vaan puhuin hallusinaatioista. Siis että haistatte hajuja JOITA EI TODELLISUUDESSA ympärillä ole?
- SalakavalaHaisematon
kvht/kemikaali-altistus saatta olla silloin kyseessä. Elikkäs näiden altistumisen selvittämiseksi on kehitetty testi ja kun saat yli 17osumaa tuossa testissä, niin olet herkistynyt niin paljon, että pystyt haistamaan hajuja joita altistumaton ei pysty haistamaan, elikkäs silloin ei ole kyse mistään hallusinaatiosta! Testaa niin tiedät:
http://pappasmurffi.nettisivu.org/kvht-kvht-altistuneen-oiretesti/
Jos tästä on kyse, niin lääkkeet ovat hyötybakteerit:
http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/ - tuttu juttu
Tuo tupakanhaju on hajuhallusinaatio.
- phantosmia
Olen ihmetellyt, kun viime päivinä aina välillä olen haistanut ammoniakin, kuin olisi junan vessassa. Ihmettelin ensin, onko kissani pissannut jonnekin lähelle, mutta kyse on hajuhallusinaatioista. Googletin asiaa ja se voi tosiaan olla migreeninennakko-oire. Ja migreenikohtauksia on itselläni ollut nyt todella usein.
en.wikipedia.org/wiki/Phantosmia#Migraines
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 903235
- 883033
- 681872
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191832- 281732
- 211691
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi331355- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91319