Minkälaisen toivot kuolemanjälkeisen elämän olevan?

after the time

Itse toivoisin, että näkisin vielä kerran sitten kaikki kuolleet ystäväni, viettäisin vähän aikaa heidän kanssaan ja sitten vaipuisi ikuiseen tietämättömyyteen, no ehkä olisi kiva jos jonakin päivänä syntyisin johonkin paikkaan ja aikaan uudelleen olemaan.

Ent' itse :)?

37

128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kostoa ootan

itse toivon etä kuoleman jälkeen saa kostaa kokemansa vääryydet

• bishop83

Kuoleman jälkeen ei ole mitään..Lakkaat olemasta.

• Oletan että olo tulee olemaan yhtä levollista, kuin ne miljardit vuodet ennen syntymääni.

• onks pakko jos ei ha

Rupesin tänään miettimään, että onko Taivaaseen pakko mennä? Minulla on sydämessäni paljon ahdistusta, enkä usko sen helpottavan edes kuolemassa. En myöskään tiedä voivatko kaikki läheiseni päästä Taivaaseen ja heitähän olisi tietysti kova ikävä. Haluaisin että kun kuolema tulee, kaikki loppuisi. Tässä on ihan tarpeeksi.

• bishop83

Älä huoli kuolema päättää kaiken =)

• Tuhkana mereen ilman tietoisuutta. Mikä autuus!

• Tämä on ihana kysymys! Kukaanhan meistä ei varsinaisesti voi tietää, mitä ja millaista kuoleman jälkeen on. Kaikki on vain aavistusten ja kielikuvien ja mielikuvien varassa. Raamatussakaan ei puhuta kovin selväsanaisesti siitä, millaista taivaassa lopulta on.

Minua ovat puhutelleet ja koskettaneet Pia Perkiön ajatukset kuolemanjälkeisestä. Tämä on ehkä kaunein taivaskuva, mihin olen törmännyt:

"Polun päässä odottaa auringon kultaama metsä,
      kaikelta pahalta suojattu maja.
      Jo kynnyksellä tulvahtaa sieluun rauha
      lempeä tuuli pyyhkii pisarat
      kasvoilta, sydämestä kipeät sanat."

Ja

"Hän, joka tietää,
      on jo vastassa,
      kietoo tulijan valon viittaan
      ja sanoo: Täällä kaikki on toisin,
      eheää, särkymätöntä, uutta."

Emilia (toimittaja)

• Posela

Aika moni kuitenkin tietää. Ruumis hajoaa erilaisten biologisten mekanismien johdosta, riippuu kehonosista millä vauhdilla. Jos haaskaeläimet tai toukat ja kuoriaiset pääsevät syömään pehmytkudokset, niiden "katoaminen" biosfäärin sykliin nopeutuu. Tältä osin ihminen jatkaa siis tavallaan elämää elonkehän rikkaassa kiertokulussa. Luut saattavat säilyä tuhansia vuosia.

Toisin kuin väität, tietoa siis kyllä on. Tieteellistä.

• minne hyvät ja pahat

Oletkos Emilia tyttöseni koskaan avannut Raamattua? Siellähän tuo taivaskin kerrotaan yksityiskohtaisesti... tosin ei välttämäti siinä äitikirkkosi omistamassa © 1992 -väärennöksessä.

Taivas - Vanhaikäisen luoma; tokihan Hän siitä luoduilleen kertoo. Mutta ettei se saastuisi, Hän itse seuloo kansakuntia turmion seulassa - kunnes vain Pyhät jäävät valittujen joukkoon.

H e l v e t t i - ikuinen tulikivijärvi on varattu vain pimeille enkeleille, langenneille, riivaajille. Sinne joutuvat kuitenkin kaikki hyvät ja pahat - ne, jotka eivät tässä ajassa vastaanottaneet jokaiselle tarjottua Rakkautta Totuuteen.

• Loistavat Hampaat
        Posela kirjoitti:

Aika moni kuitenkin tietää. Ruumis hajoaa erilaisten biologisten mekanismien johdosta, riippuu kehonosista millä vauhdilla. Jos haaskaeläimet tai toukat ja kuoriaiset pääsevät syömään pehmytkudokset, niiden "katoaminen" biosfäärin sykliin nopeutuu. Tältä osin ihminen jatkaa siis tavallaan elämää elonkehän rikkaassa kiertokulussa. Luut saattavat säilyä tuhansia vuosia.

Toisin kuin väität, tietoa siis kyllä on. Tieteellistä.

Olkiluodon työntekijöiden ruumita ei ole aikoihin saanuta laittaa kirkkomaahan, ne on poltettava. Ilmeisesti säteily on tappanut kaikki mädättäjät ja ruumis ei enää mätänekään... (30% porukan lapsista on kehitysvammaisina piilotettuna hoitolaitoksiin.)

Kas siinäpä puhdas ener korjaan plutonium tehtailua.

• Kyllä voi

"Kukaanhan meistä ei varsinaisesti voi tietää, mitä ja millaista kuoleman jälkeen on."

Nimen omaan tietää voi. Kuoleman jälkeen ei ole minkäänlaista, sen kuolleen näkökulmasta. Muiden näkökulmasta on suunnilleen samanlaista, paitsi että se kuollut puuttuu.

• Musta tulee isona puu. Pihlaja, toivon mukaan.

• Valmista on, melkein

Pää onkin jo valmis :(

• Valmista on, melkein kirjoitti:

Pää onkin jo valmis :(

Kyl. Pää edellä tuntemattomaan :-o

• Tuli tikkuja kätheen
        kaarne kirjoitti:

Kyl. Pää edellä tuntemattomaan :-o

Puinen pää ei tulessa kestä.

• mursi muurin

• The Heaven is Really

Mitä tuota toivomaan , parempaa se on kuin parahin tove voi ollakaan.
      Toisaalta toiveemme toteutuvat ja ylittyvätkin .
      "Ei ole mitään" D ( mikä autuas tietämättömyys, sitä ei ole olemassa)

• bishop83

Uskovat kun uskoo tähän "sieluun" mikä lie sekin on...Mutta kysy uskova itseltäsi tämä: Onko sinussa tosiaan joku sielu, joka on irrallaan biologisesta aivoista? Eikö aivot ole se kokonaisuus, jossa on ajatuksemme? Miten voit uskoa, että selviät kuolemasta? se on järjetöntä ja hulluakin kuvitella itsensä niin tärkeäksi, että uhmaa luonnonlakeja..

• Onko sinussa tosiaan joku sielu, joka on irrallaan biologisesta aivoista

Kyllä on. On tietoisuus joka käyttää aivoja ja sen kautta kehoa kunnes keho täyttää tehtävänsä. Mikä se kenelläkin on.Henkilökohtaiset kokemukseni on tuottanut minulle tällaisen vakaumuksen.
      "Selviän" kuolemasta koska selvisin myös syntymästä. Siis syntymä ei ole sen ihmellisempi kuin kuolema hengen eli tietoisuuden kannalta. Onpahan vain yksi tapahtuma, kokemus ikuisuuden kannalta. Ikuisuus on aina koska se on ikuisuus.

Tämän ei ole tarkoitus riistää sinulta (keltään) mitään. Kirjoittelenpahan vain kun huomasin kysymyksen. Monasti olen huomannut että minulle tapahtu siten kuin uskon tapahtuvan. Siksipä on mainiota uskoa tällätavoin koska haluan että näin tapahtuu. On minusta paljon hauskempaa näin kuin uskoa lopulliseen olemattomuuteen. Siis kaikki tämä vain omaksi ilokseni.

Jos olen väärässä sekään ei ole minulta pois olenpahan vain itekseni ollut hiukan "onnellinen"

• tietoisuus?

"On tietoisuus joka käyttää aivoja ja sen kautta kehoa kunnes keho täyttää tehtävänsä."

Jos tietoisuus olisi tuolla lailla erillinen, pitäisi kai esiintyä tilanteita, joissa on tietoisuus mutta ei aivoja. Käytäntö kuitenkin osoittaa että tietoisuus vaatii aina toimivat aivot eli tietoisuus on sama kuin toimivat aivot.

""Selviän" kuolemasta koska selvisin myös syntymästä."

Millainen oli tietoisuutesi ennen syntymää? Sinun mukaasihan se ei kaiketi syntynyt mukanasi vaan pelkästään liittyi kohdussa ihmisen alun aivoihin. Ja kun tietoisuuden alku ei ollut sama kuin oma alkusi, niin mikä se oli? Onko tietoisuuksia jossakin varastossa aivoja odottamassa?

"Monasti olen huomannut että minulle tapahtu siten kuin uskon tapahtuvan."

Johtuu vain siitä että ihminen pyörittelee päässään monenlaisia skenaarioita siitä miten asiat mahdollisesti tulevat etenemään. Oikeaan osuneet muistetaan ja väärät arvaukset unohtuvat. Se on yksi aivojen ominaisuus.

"Jos olen väärässä sekään ei ole minulta pois olenpahan vain itekseni ollut hiukan "onnellinen" "

Saapahan noita itsekseen kehitellä, mikäs siinä. Vaarana on tietysti se että tekee tosielämän päätöksiä, jotka pohjautuvat haaveiltuun tulevaisuuteen.

• tietoisuus? kirjoitti:

"On tietoisuus joka käyttää aivoja ja sen kautta kehoa kunnes keho täyttää tehtävänsä."

Jos tietoisuus olisi tuolla lailla erillinen, pitäisi kai esiintyä tilanteita, joissa on tietoisuus mutta ei aivoja. Käytäntö kuitenkin osoittaa että tietoisuus vaatii aina toimivat aivot eli tietoisuus on sama kuin toimivat aivot.

""Selviän" kuolemasta koska selvisin myös syntymästä."

Millainen oli tietoisuutesi ennen syntymää? Sinun mukaasihan se ei kaiketi syntynyt mukanasi vaan pelkästään liittyi kohdussa ihmisen alun aivoihin. Ja kun tietoisuuden alku ei ollut sama kuin oma alkusi, niin mikä se oli? Onko tietoisuuksia jossakin varastossa aivoja odottamassa?

"Monasti olen huomannut että minulle tapahtu siten kuin uskon tapahtuvan."

Johtuu vain siitä että ihminen pyörittelee päässään monenlaisia skenaarioita siitä miten asiat mahdollisesti tulevat etenemään. Oikeaan osuneet muistetaan ja väärät arvaukset unohtuvat. Se on yksi aivojen ominaisuus.

"Jos olen väärässä sekään ei ole minulta pois olenpahan vain itekseni ollut hiukan "onnellinen" "

Saapahan noita itsekseen kehitellä, mikäs siinä. Vaarana on tietysti se että tekee tosielämän päätöksiä, jotka pohjautuvat haaveiltuun tulevaisuuteen.

Muutama kommentti sinulle >tietoisuus?

Tietoisuuden esiintyminen ilman kehoa voidaan nähdä monin eri tavoin. Toisaalta on kysymys miten käsitteet määritellään.

Aivokuollut ihminen kertoo ympärillään tapahtuneista asioista ollessaan "aivokuollut"

Henki on oltava ennen kehoa, keho ei toimi ilman henkeä. Mikään ei osoita että henki kuolisi kehon mukana.

Tosielämän päätökset voi tehdä vain ajattelemalla sen päätöksen ensin.

Kukaan ei voi tehdä minua onnelliseksi ellen itse hyväksy kokemusta onnestani, onnellisuudestani.
        Voitko sinä nähdä itsesi onnellisena ja katsoa vierestä että kylläpäs hellin kuvitteli minutkin onnelliseksi pitääkö tämäkin vielä kestää??

Tarkoitan tällä sitä että tietoisuus on oltava ensin. Aivojeni ja kehon avulla sen osoitan

• Minä koen niin että mieleni on eri asia kuin aivoni. Käteni on eri asia kuin mieleni jne...
        Mieleni avulla voin valita mitä ajatusta ryhdyn ajattelemaan. Ajatukseni eli mieleni ei voi olla kehoni. Kehoni eli aivoni ei ole mieleni. (aave särky on eräs merkki mielen voimasta ja olemassaolosta.

Mielesäni minulla on taivasten valtakunta tai demoonit,, ihan kuinka vain. Mutta ei kehossani.

• hooiiohoi

"iankaikkinen elämä" on ajatuksenakin kauhistus, tämä oikea elämä on sellaista, että muutosta tapahtuu koko ajan joka päivä

• Kun kerran, jos Luoja suo, astun pyhien saatossa luomattomaan valoon, toivoisin saavani keskustella teologiasta kirkon suurten ajattelijoiden kanssa.

Näihin kuuluvat ainakin suuret opettajat, pyhät Basileios Suuri, Gregorios Teologi ja Johannes Krysostomos – sekä totta kai suurimmat kaikista: pyhät Augustinus ja Tuomas Akvinolainen.

• Paras vaihtoehto olisi jälleensyntymä mutta valitettavasti toiveajattelu ei tee totta.

• Hei kaikki,
      mielenkiintoista keskustelua!

Minun käsitykseni mukaan aivotoimintaamme voidaan mitata, koska se on olemukseltaan sähköä. Ei se enää ole kovin kaukana siitä, että sielu olisi jotain konkreettista, vaikkemme voikaan sitä nykytieteen keinoin mitata.

Minulle on tärkeää usko ruumiin ylösnousemukseen. Että taivaassa ei leijuta löllytä sieluina tuulessa, vaan se on jotenkin konkreettinen, fyysinen olomuoto.

Sinikka-pappi

• Humanisti-vapari

Sinikka, oikessa elämässä ruumiiseen kuuluu aineenvaihdunta ja sen myötä jatkuva muuttuminen. "Iankaikkisuudessa" löllyttäisiin muuttumattoman fyysisena oliona jolla ei ole sukupuolta, ei seksiä ei jälkeläiiä ja lapsenlapsia, ei erityisiä ystäviä vaan kaikki olis tasaisen kivoja taivashenkiruumiita... Ei kiitos!

Kannattaa keskittyä tähän elämään syntymän ja kuoleman välllä. Sitä kautta muistosi ja tekosi voivatkin elää jopa enemmän kuin uskoisikaan, kumulatiivisesti heijastuen...

• Hei humanisti-vapari,
      vaikka Jeesus sanookin ettei taivaassa mennä mieheksi ja naiseksi, uskon silti vakaasti että sukupuoli on meissä taivaassakin. Että vaikken osaa ihan kertoa, millaiseen taivaaseen ja ylösnousemusruumiiseen uskon, niin en ainakaan tuollaiseen kuin sinä kuvailet. :)

Olen aina ajatellut, että taivaassa on kivempaa kuin ikinä pystyy kuvittelemaan. Ei se voi olla tasaista mössöä, vaan jotain todellista, syvää, hyvää iloa ja onnea.

Sinikka-pappi

• Varokaamme siis

"Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle. Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat. Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "

Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.

Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa"; ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni." Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden, niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne."
      Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.

Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva. "

sapatinlepo = sabbatismos
      Vain yhden kerran esiintyvä sana, yhtä kertakaikkista lepoa tarkoittava iäisyys päivä. Meidän jotka uskoon tulimme ei tarvitse enää kokea yhtään maanantaita, särkyä, itkua - tässä synnin tähden kirotussa maassa.

Tämä Aleksis Kiven runo on ollut minulle lapsesta asti "laulu taivaasta".

KAUKAMETSÄ

Alas kalliolta lapsi riensi,
      äitins luoksi riensi hän,
      lausui loistavalla katsannolla:
      nähnyt olen taivaan maan.

"Mitä haastelet, mun pienoiseni,
      mitä taivaan kaukamaast'?
      Missä näit sä autuitten mailman?
      Sano, kulta-omenain."

Vuoren harjanteella kauan seisoin,
      katsahdellen koilliseen,
      siellä näin mä nummen sinertävän,
      honkametsän kaukasen.

Puitten kärjill' näin mä kunnaan kauniin,
      armas päivä paistoi siell',
      ylös kunnaan kiirehelle juoksi
      kultasannotettu tie.

Tämän näin ja sydämmeni riutui,
      kyynel juoksi poskellein,
      enkä ymmärtänyt miksi itkin,
      mutta näinhän taivaan maan.

"Ei, mun lapsein; sineydes ylhääl
      taivaan korkee sali on,
      siellä lamput, kultakruunut loistaa,
      siell' on istuin Jumalan."

Ei, vaan siellä, missä ilmanrannall'
      kaukametsä haamottaa,
      siellä ompi onnellisten mailma,
      siellä autuitten maa.

• Ristien Kalske

• Saatana vei toivon

Ei mitään toivoa.

Ei siis ole mitään toivoa siitä että olisi kuolemanjälkeistä elämää.

• toivonsa hukkuu

"Jumalattoman ihmisen kuollessa hukkuu hänen toivonsa, ja vääräin odotus hukkuu. Vanhurskas pelastetaan hädästä, ja jumalaton joutuu hänen sijaansa. "

• Ensin tulee tietenkin ajatus kaikkien ikuisesta ilosta.
      Mutta tarkemmin ajatellen se ei tunnu mahdolliselta, eikä tarpeelliseltakaan.
      Jää jäljelle realistisin eli olemattomuus.

• noniin

"Itse toivoisin, että näkisin vielä kerran sitten kaikki kuolleet ystäväni, viettäisin vähän aikaa heidän kanssaan ja sitten vaipuisi ikuiseen tietämättömyyteen"

Minä toivoisin että saisin käydä koulua uudelleen siten ettei tarvitse pelätä muita ihmisiä. En toivoisi sosiaalisia suhteita vaan ainoastaan rauhallisen opiskeluympäristön jossa saa keskittyä opiskeluun sen sijaan että pitäisi keskittyä muihin ihmisiin, heidän kiusantekoon tai siihen onko itsessä jotain vikaa mikä pitää korjata sen vuoksi että muut ihmiset eivät hyväksy itseä sellaisena kun on. Seuraavassa elämässä saisin kenties rauhassa keskittyä tieteen kehitykseen eikä minun tarvitsisi selitellä ja perustella ihmisille asioita saadakseni yhteiskunnassa sellaisen aseman missä pääsisin opiskelemaan tieteitä ja kehittämään tiedettä.

• henkimatkailija

Ateistina en usko kuolemanjälkeiseen elämään mutta jos nyt
      fantasioidaan minkälaisesta sellaisesta pitäisin...

Tykkäisin jos saisin henkiolentona lennellä ympäriinsä.
      Ensiksi voisin kierrellä maapallolla vakoilemassa ihmisiä,
      sitten suuntaisiin muualle aurinkokuntaan, Marsiin ensimmäisenä
      ja sitten katselemaan minkämoista elämää sitä mahtaisi löytyä
      muista tähdistöistä.

Jos vielä lisää fantasioidaan ja kuvitellaan, että aika menettäisi merkityksensä
      ja saisin hallittua missä ajassa liikun, niin muinaisia sivilisaatioita olisi kiva käydä katselemassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7340
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3604
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      372
      1988
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1479
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe