Kävin pari päivää sitten ensimmäisessä ultrassa ja siellä kuulin odottavani kaksosia. Uutisen tuoma hämmennys ja Ilo jäi aika lyhyeksi, kun kätilö kertoi toisen sikiön mittaustuloksen merkitsevän mahdollista kromosomipoikkeamaa. Toinen sikiö näyttäisi olevan normaali. Taisi kätilö (vanhempi rouva) vähän loukkaantua kun kysyin varovasti onko mahdollista, että hän olisi laskenut niskaturvotuksen väärin. En halunut mitenkään aliarvoida hänen ammattitaitoaan joka varmasti oli äärimmäisen rautainen, mutta ymmärtänette jos halusin kuulla sanottavan, että on mahdollista että kyseessä on mittausvirhe tms.
Eilen sain postissa kutsun paikalliselle äitiyspolille ja nyt vain jännitän mitä "kivaa" uutista sieltä on tulossa.
Eilen sitten kaikki oli liikaa ja itkin kolmeen eri otteeseen. Onneksi mies oli ihana ja lohdutti koko ajan. Syytin ja syytän edelleen tottakai asiasta itseäni koska olen tilastojen mukaan vanha ensisynnyttäjäksi (35) ja osaan kyllä lukea suomenkieltä joka kertoo minun olevan riskisynnyttäjä ja näin ollen siis pahapaha ihminen.
Onko kellään kokemusta vastaavasta asiasta ja ennen kaikkea miten asia on päättynyt? Onko kaikki ollut lopulta onnellisesti? Onko luonto hoitanut toisen sikiön keskenmenon ja kaksosista onkin tullut vain yksi?
Kaksosista vain toinen terve?
1
330
Vastaukset
- kokemus sekin
Meille kävi niin, että sairas sikiö koteloitui kohtuun, joten ongelma ratkesi. Kyllä sitä ehti jo miettiä moneen kertaan mitä tekisi, jos pitää päättää. Päädyin siihen, että tekisin osa-abortin jos mahdollista. Joskus toinen sikiä taas saattaa olla niin vaikeasti vammainen, ettei se selviä elossa kuin muutaman päivän ja nekin todella kärsien, joten en nähnyt mitään syytä kiduttaa lasta edes muuttamaa päivä. Tietysti osa-abortissa on risti, että molemmat menee kesken, mutta sinunkin iässäsi vielä ehtii aloittaa heti uudestaa. Seuraavalla kerralla kannattaa käydä ultrassa aikaisemmin ja tehdä istukkabiopsia jo viikolla 10 niin voit olla varma siitä mikä on tilanne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih445229Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5241770Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748