Miten suhtaudutte sisaruksiin kummeina?

3xkummi

Eli haluaisin tiedustella, miten asennoidutte siskon tai veljen pyytämistä lapsen kummiksi? Ei siis lapsen siskoja tai veljiä vaan vanhempien. :D

Oma siskoni on pyytänyt lastensa kummeiksi kavereiden lisäksi minua ja veljeäni, vuorotellen. Loukkaantui verisesti, kun veljeni ei pyytänyt häntä kummankaan lapsensa kummiksi.

Onko sisaruksia ylipäätään tapana pyytää kummiksi? Hehän ovat lapsen elämässä läsnä "joka tapauksessa".

Itse kuitenkin aion pyytää sekä siskoani että veljäni lasteni kummiksi, mikäli sellaisia joskus saan. Ei vain siksi, että ovat minulle tärkeitä, vaan myös siskoni luoman paineen vuoksi.

3

1770

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kummi itse

Lapsilla on monesti setä / täti / eno ( tämän puoliso) kummina - ei siinä ole mitään outoa tai ihmeellistä. Ei tietenkään ole pakko pyytää sisarustaan kummiksi...
      Olenpa törmännyt jopa sellaiseen, että lapsen sisarus oli lapselle kummina - se oli mielestäni aika outoa... ;)

• amerikankummi

Jos kummin perimmäisiä velvollisuuksia miettii, ei ole oikeastaan ollenkaan kummallista, että sisarus on valittu kummiksi. Mitä läheisemmät kummit, sen parempi. Ei se välttämättä tarkoita verisukulaisuutta, mutta usein sukulaisiin kuitenkin pidetään enemmän yhteyttä kuin muihin (ei siis aina). Minun parhaat kummini oli enoni ja hänen vaimonsa. Itse olen veljeni lapsen kummi (kaikilla hänen lapsillaan on joku sisaruksista kummina) ja minusta on ihanaa kun voin olla niin läsnä hänen elämässään, ja saan sen pienen eriytisen suhteen häneen, vaikka olen läheinen muidenkin sisarusteni lasten kanssa.

• Jijijijbjk

No mielestäni se on ihan ok, mutta eihän se mikään pakko ole. Meillä sellainen tilanne, että minun, esikoisen, kummit ovat vanhempieni ystäviä, silloin vielä ystäväpariskunta. Heidän ainoa lapsensa taas on minun vanhempieni kummipoika. Kaikilla (minun vanhemmillani ja kummeillani) on sisarus tai sisaruksia. Pikkusiskoni kummit ovt äitini eno vaimoineen,

Serkuillani on tilanne, jossa esikoistytön kummeina on hänen äitinsä sisko ja isänsä ystävä, eivät ole yhdessä koskaan olleetkaan. Toisen lapsen kummeina sitten taas olemme minä ja vanhempani.

Ei sisaruus edellytä tai velvoita kummisuhdeta, mutta en myöskään näe sitä mitenkään outona tapana. Kyllä itse olen ajatellut joskus pyytää lapseni kummiksi siskoani... Mutta sen näkee sitten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5150
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      518
      1720
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      803
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe