Itselläni ei ole minkäänlaisia kokemusta metsästyksestä tai petoeläimistä noin yleisesti ottaen,mutta nyt saimme kokea tutustumisen ilvekseen.Meillä oli koko kesän ilo seurata kaurislaumaa missä oli 7 aikuista ja muutama vasa.Syksyllä ja talvellakin ne kulki puutarhan poikki ja ihan lähipellolla joka päivä.Ei ole kulkenut vähään aikaan koska 5 ilveksen lauma kävi sitten teurastamassa ne kaikki.Ruhot löytyivät.Ilveksen jälkiä on ollut nyt pihallammekin.Olen aivan järkyttynyt että ilves voi tappaa noinkin ison eläimen.Siihen loppui ainakin itseltä lapsen nukuttaminen vaunuissa ulkona,sekä koiran tarhassa pitäminen.Hyi mikä elukka.!
Ilveksistä!
kaurisemo
1
119
Vastaukset
- ruoaksi se tappaa
Älä viitse höpistä turhia. Ilves on peto ja laskennallisesti ilves niittaa sellasen 16 pientä sorkkaeläintä vuodessa. Se on laskennallinen, eli teoreettinen kaava.
Pennuthan ei tapa itse yhtäkään sorkkaeläintä, mutta iso uros voi päästää hyvinkin 50 kaurista hengiltä.
Ilves on myös ainoa elukka joka pystyy syömään pieneltä alueelta kaikki jänikset, ne on niiden kauriiden jälkeen. Jänisten ja muun luontaisen ruoana loputtua se tuleekin pihojen nurkille kissoja kyttäämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732785
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101505- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219