Huovutettava neulottu (sauna)myssy,...

piruitte

mistä löytyy ohje? Muutama vuosi sitten löysin pätevän ohjeen käsityölehdestä, jota tuolloin tilasin. Nyt ohje on hävinnyt. Olen yrittänyt metsästää uutta niin perinteislehdistä kuin maailmanlaajuisesta verkosta mutta en ole löytänyt.
Vaihtoehtohan toki on: neuloa koetilkku, huovuttaa se pesukoneessa ja laskea huovutetun mallin mukaan silmukkamäärä varsinaiseen myssyyn. Myssyjen ohjeita pursuaa käsityökirjoista ja -lehdistä mutta iso osa niistä esittelee niin koristeellisia ja monimutkaisia mallleja, ettei niistä huovuttaenkaan löylymyssyä sukeudu.

Muutoinkin neulelehdissä tmv. ohjeloissa ei useinkaan anneta vinkkejä yksinkertaisten vaatteiden ja asusteiden toteuttamiseen peruslangoista, vaan kehotetaan puikonheiluttajaa kuin puikonheiluttajaa kokeilemaan erikoisia malleja ja hankkimaan uutuuslankoja, jotka rokottavat käsityöihmisen kukkaroa ja joista valmistettu vaate on kenties lisäksi vaateliaasti pestävä ja helposti kuluva.

6

7773

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kätevä käsi

Mä tein saunamyssyn Puro langasta ihan tavallisella pipon ohjeella 8 numeron puikoilla. Valmiin myssyn sisään kiinnitin muovipussin harsimalla ja huovutin 40 asteen kirjopesuohjelmalla ja hyvä tuli.
      Myös lapasia olen tehnyt perusohjeella ja 8 numeron puikoilla ja on hyvin onnistuneet.

• Kiitos vinkistä mutta en tunne Puro-lankaa... Mikä on sen neuletiheys suosituspuikoin? Oletan kuitenkin, että minun kannattaa kokeilla myssyn neulomista käyttämääni lankaan sopivin ohjein mutta huomattavasti paksummin puikoin kuin kyseistä lankaa käsittelemättömäksi neuleeksi silmikoitaessa...

• 13+6
    • Händikäp

Huovutettu saunamyssy.
      Saisinko tämän kautta ohjeen saunamyssyyn joka on kudottu ja sitten pesukoneeseen, materiaalin nimeä en muista, lanka kuitenkin huopaista ja pitkäkuituista.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2982
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2857
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1832
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1689
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1622
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1610
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe