Eli kertokaapas sitten että miten kouluttaisin berninpaimenkoirani agilityyn? Koira osaa jo käskyt:
-istu
-maahan
-paikka
-pyöri(koira siis pyörähtää ympäri seisaaltaan)
-tassu
-vapaa
-hyppää
Kiitos etukäteen kaikille vastanneille :-D
Berninpaimenkoira ja agility?
3
250
Vastaukset
- tiutautiu
Menet jonkun paikallisen seuran tai yrityksen agilitykurssille. Itse opettamista ei kannata edes harkita, etenkään jos ei ole aiempaa kokemusta. Agilityä aloittaessa tarvitaan kokenut kouluttaja, turvalliset esteet ja riittävän pitävä alusta. Jos lähtee ihan itsekseen "kouluttamaan" niin tekee helposti haittaa koiralle.
Berni on vielä rotuna sen verran iso ja raskasrakenteinen, että agilityn kaltaista lajia harkitessa pitää olla tosi tarkka. Jos koiraa ei ole terveystarkastettu (mm. lonkat ja kyynärät kannattaa kuvauttaa ehdottomasti!) niin soittoa eläinlääkärille. :)- Koira Rakas
Kiitos neuvoista! Teen :)
- 1+4
tiutautiu taitaa nyt tarkoittaa ihan kilpa-agilityä. berninpaimenkoiran kanssa on käytännössä turha haaveilla mistään agilityvalion arvosta, sen sijaan mukavan ja vauhdikkaan harrastuksen siitä varmasti saa. tällöin voit opettaa koiran ihan itse, aloitatte matalista esteistä, lyhyistä tunneleista ja kolmen kepin pujotteluista. näitä voit rakentaa ihan omalle pihalle tai sitten vuokrata lähellä olevan hallin. jos siis täysin hauskanpito mielessä haluat harrastaa (etkä kilpailla) niin semmosen vinkin annan että ei kannata maksaa maltaita jostain agilitykurssista. googleta vaikka että "kuinka opetan koirani hyppäämään esteen ylitse" tai "kuinka opetan koiran menemään tunnelista". aluksi tietysti paljon palkkioita jo pienistä suorituksista, äläkä kiirehdi koiraa, kun on kuitenkin aika raskasrakenteinen. ja esteet kannattaa pitää aika matalina, jotta koiralle ei satu mitään. berni ei kuitenkaan ole tehty ihan hervottomaan loikkimiseen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682570
- 622532
- 681742
- 221536
- 201480
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91420- 151342
- 381203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81147- 251076