Nuorissa on tulevaisuus

123 456

5

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selvitys tulossa

Syksyllä julkaistaan SDP:n tilaama selvitys kirkon ja valtion erottamisesta. Mielenkiintoista nähdä mitä selvitys pitää sisällään. Alkaako SDP ajamaan kirkon ja valtion erottamista. Jos ei ala, niin kiehahtaako SDP:n nuorisosiipi. SDP:llä niinkuin ei muillakaan puolueilla ei ole varaa vastustaa maailman kehitystä ja nuorison mielpidettä, joka vahvistuu vuosi vuodelta. Jos tälläistä vahvistuvaa trendiä alkaa vastustamaan, niin koko puolueen kannatus laskee saman tien ja jyrkästi. Toivottavasti SDP:n nuoret painaa päälle ja oikein kunnolla.

http://yle.fi/uutiset/sdp_teettaa_selvityksen_kirkon_erottamisesta_valtiosta/6136461

• nimi merkki

Toivottavasti selvitys on julkinen ettei sitä vaan haudata jonnekin arkistoon ja yritetä näin vaientaa jukista keskustelua.

• Kuudes pykälä

Nyt kaikki demerit ja demareita äänestäneet tai äänstämistä jatkossa harkitsevat, voitte lähettää terveisiä työryhmälle tai sen puheenjohtajalle. Kirkko kuitenkin lobbaa työryhmää, jnka jäsenenäkin taitaa olla ex-piispa... Siis:
      SDP:n Kirkko ja valtio -suhteen selvitystyöryhmä,
      Puheenjohtaja Saija Karnisto
      p. 045 630 9253, saija.karnisto(a)gmail.com

• Minä kyllä ottaisin SDP:n vakavaan harkintaan jos he ottaisivat vakavissaan kirkon ja valtion erottamisen puoleohjelmaansa. Olen Vihreitäni aikani äänestellyt mutta ei sielläkään tunnu olevan kylliksi poliittista tahtoa ajaa sekularismia. SDP:llä on sekularismin ajatus taustalla, mutta nykyjohto ei taida muistaa sitä. Ei esim. Jutta Urpilainen ristikaulakoruineen...

• positiivinen kirkko
        rainbowshy kirjoitti:

Minä kyllä ottaisin SDP:n vakavaan harkintaan jos he ottaisivat vakavissaan kirkon ja valtion erottamisen puoleohjelmaansa. Olen Vihreitäni aikani äänestellyt mutta ei sielläkään tunnu olevan kylliksi poliittista tahtoa ajaa sekularismia. SDP:llä on sekularismin ajatus taustalla, mutta nykyjohto ei taida muistaa sitä. Ei esim. Jutta Urpilainen ristikaulakoruineen...

Sekularismi on vielä köyhempi aate kuin sosiaali-demokratia. Itse olen äänestänyt vihreitä siksi, että monet heistä tulkitsevat kirkon paikkaa nyky-yhteiskunnassa siitä näkökulmasta, mikä on kansalaisille parasta. Kaikki tosin eivät ole sitä mieltä, että kirkko vahvistaa kansalaisyhteiskuntaa, mutta yhä useammat ovat näin huomanneet. Pekka Haavisto voisikin tulla myös tästä kaapista ja reilusti liittyä kirkkoon. Demarinuorissa taas yhteiskunta-analyysi on jämähtänyt sadan vuoden takaiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2318
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2173
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1535
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1484
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1417
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1083
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      974
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      944
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      944
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      883
    Aihe