Kuinka hoidatte dementikon hiusasiat? Äiti (65v)on aina ollut tarkka hiuksistaan, mutta nyt ei oikein enää onnistu tutulle kampaajalle meno. Isä ei oikein keksi kuinka asian kanssa toimisi. Tukka vaan roikkuu rumasti ja tekee äitistä entistä sairaamman näköisen. :( Hän käy siis päivätoiminnassa ja intervallissa, mutta kummassakaan asia ei hoidu. Ei tavallaan iso asia, mutta olisko silti jollain vinkkejä???
Miten dementikko kampaajalle?
3
220
Vastaukset
- ristiina ja tytär
No voiko joku kampaaja tulla kotiin ?Mie joskus sillai pyytäny ja keittänyt kahvit sun muuta ...
- muisti4
Hituke,kerrot asiasta,joka minuakin ihmetyttää.Harva hiusalan ammattilainen lähtee kotikäynnille.Äidin päästessä laitoshoitoon,oma huone ja iso pesutila niin hiustenhoito on edelleen rempallaan.Minulle kerrottiin,että muuta mahdollisuutta ei ole kuin,että omaiset,tuttavat leikkaa hiukset tai hoitaja.Minullehan se sopii hyvin,koska osaan koneella leikata äidin hiukset lyhyeksi.Olisi myös hienoa,jos voisi käydä kampaajalla ottamassa pienet kiharat.Äidin hiukset on hyvälaatuiset.Joskus olen leikannut äidille tosipirtsakan lyhyttukan :) Äiti tykkää :)
- 20+12
Äitini on dementia-osastolla jossa käy kampaaja säännöllisin väliajoin. Me omaiset vain ilmoitamme, että äidille saa varata kampaaja-ajan aina kun tarve vaatii.
Ota asia puheeksi hoitohenkilökunnan kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742932
- 652783
- 681822
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171669- 241657
- 201600
- 221533
- 481297
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91259