Laihdutus-apua(:

Jokujokahaluulaihtuu

Moi, elikkä mun pitäs laihduttaa... Sanokaa, miten voi laihuttaa, jättää kokonaa vaalenleivän, suklaan, karkit ja sipsit pois? Auttaako se?! Ja haittaako, jos ei syö aamiaista? Sillä mä en syö...
Nii oon päättänyt aloittaa hölkkäämisen, auttaako se? Niin ja viel yks juttu, mun kamu sano, että jos tekee 10 vatsalihasta joka päivä, nii laihtuu, onks tää totta? Oon siis tyttö 14v ja painan 66kg ja oon 171cm pitkä..ehk pidempi.
Elikkäs vastatkaa näihin kyssäreihin:
1) Laihtuuko niitten vatsalihasliikkeitten kaa? Auttaako tanssiminen ja juokseminen tai vaikka hyppiminen?(:
2) Mitkä kaikki kannattaa jättää pois? Tiien, että ainakin karkit, suklaa, sipsit, vaaleeleipä, salmiakki...
3) Muita vinkkejä?:)

10

338

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hopolopopoju

jätä suomi24 pois niin helpotaa

• janskuw

ei sun tartte jättää kaikkia herkkuja pois mut rajaa niitten syöntiä vaik kertaan viikossa koska niistähä se rasva kertyy.kannattaa syyä aamupala nii jaksat paremmin ja oot paljo pirteempi. joo ite käyn jokapäivä sellasella 20minuutin höllälenkillä ja se auttaa, eitosin heti mutta kunto siinä ainakin kasvaa jos teet noi 10 vatsalihasliikettä joka päivä niin se laihuttaa saat sixpackin! tanssi on tosi hyvä ja naruhyppely myös n niiitä kannattaaa tehä! ja salillakäyminen auttaa :)

• moi1231

Ensinnäkin, kannattaa ihan oikeesti syödä se aamupala, koska muuten tekee mieli syödä lounaalla enemmän tai sitten napostella.

Jos teet 10 vatsalihasta se polttaa ehkä 3 kcal, syöt päivässä n. 1600 kcal ja yksi kilo painoa vastaa noin 7000 kcal eli ei auta yhtään mitään.

Ja sit tärkee: pidä vähän aikaa ruokapäiväkirjaa. Vaikket aterioilla söiskään paljoo, tulee helposti napostelleeksi huomaamatta paljon esim:

1 siivu meetwurstia 30 kcal
      3 pientä pinaattilettua 100 kcal
      1 lasi mehua/limua 100 kcal
      1 suklaapatukka tai reilu kourallinen karkkia 250 kcal
      1 tumma/mikävaan leipä ja vähän voita 120 kcal
      2 lasia maitoa 120 kcal
      1 vanukas 140 kcal

noitten sijaan vois syödä 2 annosta kunnon ruokaa, ainoo et noi ei täytä mahaa

Syö vaikka 1400 kcal päivässä ja sit pieni lenkki esim 3krt/viikko nii heti auttaa.
      ota eka lautaselle puolet salaattia ja syö ne. sit oota hetki ja sit syöt sen verran ku on nälkä. Älä mee paastolla ja liian vähillä syömisillä, kehon aineenvaihdunta hidastuu ja henki alkaa haista ihan hirveelle.

Eikä rasvan välttely auta mitään. Ihan yhtälailla se rasva kertyy myös hiilareista (leipä, pasta, riisi jne.) Syö enemmän proteiinia, se pitää nälän (kananmuna, liha, raejuusto, maito jne.)

sano jos haluut viel jutella täst nii voin vaik laittaa sähköpostin

• Jokujokahaluulaihtuu

Mm, hyvä idea toi päiväkirja. Ja nii, se unohtu sanoo, oon siis vegetariaani, joten en syö lihaa(: Juon kyllä maitoa ja syön kananmunia ja kalaa, mutta ei muuta lihaa...
        Kiitos kaikista vastauksista! Oon saanu hyvii vinkkei vielä voi kertoo jotain, mikä on hyvä tietää, jos on jotain!(:

• lifemocker

10 vatsalihasta on lähinnä vitsi. sun pitäis harrastaa liikuntaa/urheilua/kuntoilua 3-4 kertaa viikossa vähintään tunti per kerta!

sitten jätät kaikki limpparit, suklaat, sipsit, karkit, roskaruuat, pizzat, hampurilaiset yms kokonaan pois, syöt vain TERVEELLISTÄ kotiruokaa (ei mitään valmispaskaa) ja pienennät annoskokoja mitä syöt. syö kuitenkin about 4 kertaa päivässä MUTTA VÄHEMMÄN.

• King Troll

Kannattaa mennä kouluun pyörällä bussin sijaan. (jos siis on matkaa)

• menossa uimaan

Ties mistä tänne eksyin. Vanha mies.

Itse olin sua vanhempi kun kiloja alkoi kertyä huomaamatta. Oon mies, 188 pitkä, mutta nuorena lihoin vuodessa liki 120 kiloon, jos en ylikin. Siis alkupaino oli ihan normaali. Syynä kolmivuorotyö, liikkumattomuus ja kaikki roskaruoka sekä ilmaiset pullat ja viinerit.

Pari vuotta kestin, enkä mieltänyt edes, että jotain pielessä, olivathan vanhemmat sisarukseni myös pyöreitä porsaita. Ajattelin, että se on geeneissä ja meidän perheen lasten kuuluukin olla sellaisia.

Sitten tuli työpaikkavaihdos ja päätin päästä kiloista, olin nuori, vähän alle 25.
      Aloin juoda paljon vettä, ennen nälän yllättämisttä. Lisäksi söin aamuin illoin yhden kanamunan ynnä palan näkkäriä. Lisäksi join kahvia mustana päivän mittaan. Mutta paino lähti hujauksessa. Valehtelematta alle kuukauden painoin jo alle 90 kg, eli oli aika löysässä nuo rasvat.

Huom: En suosittele em. menetelmää kenellekään.

Mutta mieliala koheni ja sain pidettyä painoni vähän päälle 80 kilossa, toki jo söinkin, mutta en mättänyt.

Sitten aloin kuntoilemaan ensin, hölkkää. Sitten vakavammin. Lenkkejä päivittäin. Paino putosi edelleen ja alimmillaan painoin 72 kiloa.

Näin vuosikausia, kunnes jalka sanoi sopimuksen irti ja juoksu oli jätettävä. Kiloja tuli pikku hiljaa hipien. Poljin kuntopyörää, kävin joka päivä vaa'assa, enkä päästänyt painoa nousemaan.

Vuosia vuosia myöhemmin kohtasin rakkaan naisen, jolla ei 'läskigeenejä'. Hän alkoi ruokkimaan minua 'terveellisesti' .Kolmessa vuodessa lihoin pikkuhiljaa, kunnes kipurajani 90kg meni rikki. Aloin voida henkisestikin huonosti.

Tuli riitoja ja välirikko, muutin erilleni. Lopetin leivän syönnin kokonaan, aloin polttamaan(typerää). Mielipahaani join pari kuukautta pullon kuivaa valkkaria illassa. Eipä tullut juuri syötyä. Paino putosi ihme ja kumma reilussa kuukaudessa n. kymmenen kiloa. Vielä näin vanhanakin.

Mieliala kohosi. Palalttiin "lihottajavaimon" kanssa yhteen ja söin ensimmäisen perunan/leivän palan kolmeen kuukauteen.
      Liikuntaa tulee päivittäin monta kilometriä koiran kanssa, yritän syödä terveellisesti ja nyt olen keksinyt juoksun sijaan korvaavaksi liikunnaksi uinnin.

Pari kiloa on voinut palata, mutta alle 80 edelleen. Siinä pysyy kun pidän huolen siitä mitä itse suuhuni pistän, enkä anna sivullisten vaikuttaa asiaan.

Vaikka en mikään karppaaja olekaan, on noi hiilarit yksi lihomisen syy, mikäli yhtään taipumusta sellaiseen. Niiden määrän kun pitää aisoissa voi elää aika normaalisti. Ei tarvitse kieltäytyä kaikesta maukkaasta, mutta joka päivä ei pidä mättää ilman kontrollia.

Joku sanoi joskus, että pitää osata laskea kuinka paljon kuluttaa kaloreja suhteessa siihen miten paljon niitä suuhun laittaa, on se juttu.

P.s. Sun paino/pituus on ihan normaalit, kun nyt alat katsoa miten liikut ja mitä syöt.
      Tsemppiä.

• kkkkko

1) Laihtuuko niitten vatsalihasliikkeitten kaa? Auttaako tanssiminen ja juokseminen tai vaikka hyppiminen?(:
      - Ei vatsalihasten tekemisellä laihdu, teit niitä 10 tai 100. Salilla painoilla treenaaminen ei siis laihduta, vaan se treenaa lihaksia. Laihduttajan täytyy enimmäkseen tehdä hikiliikuntaa, eli juurikin juoksua, tanssia, uintia, hiihtoa, pyöräilyä jne. Mieluummin siis oikeasti liikut, toki lihaksiakin voit harjoittaa ja se on kannatettavaa, mutta se ei ole laihdutuskeino.
      2) Mitkä kaikki kannattaa jättää pois? Tiien, että ainakin karkit, suklaa, sipsit, vaaleeleipä, salmiakki...
      - jos nyt jätetään kaikki shitti pois, niin myös perunat, jäätelö, limut, energiajuomat, mehut, täysmaito, vanukkaat, jogurtit, murot, keksit, pasta, kastikkeet, ...
      Kuitenkaan laihduttajan ei ole tarkoitus olla todella tarkalla dieetillä 2 kuukautta ja sen jälkeen syödä taas mitä haluaa, vaan tarkoitus on omaksua uusi ruokavalio loppuiäksi. Eli ruokavaliossa saa olla myös näitä "huonompia" ruokia, kunhan niitä syö kohtuudella eikä ne ole ainoa ravinnonlähde. Lisäksi tärkeää on annoskoko, eli pidä huoli ettet syö liikaa tai liian vähän. Syö monipuolisesti.

Itsellä tällä hetkellä ruokavalioon kuuluvat vain rasvaton maito, vesi, maitorahka, raejuusto, kala, kana, hirvenliha, jauheliha, kasvikset, hedelmät ja jopa kananmunat. Ruokavalioni ei ole riittävä, sillä siinä ei ole tarpeeksi vaihtelua. On kuitenkin vaikea päästä tavasta eroon, sillä tulee huono omatunto samantien jos syön edes ruisleivän. Bulimiaa olen sairastanut ja on vaikeaa lisätä listaan ruokia, joita voisin syödä, sillä olen oksentanut ennen kaiken muun ulos kuin edellä mainitut ruoat. Älä siis ole liian kriittinen.
      3) Muita vinkkejä?:)
      - Syö se aamupala, se on tärkeää! Aamupalalla kannattaa vetää päivän hiilihydraatit, iltaisin niitä kannattaa välttää. Sinun tapauksessasi kuitenkaan en välittäisi vittuakaan milloin syön hiilihydraatteja ja milloin en, opettele vain syömään se aamupala. Itsekään en aamuisin pystynyt syömään ennen koska oli aina paha olo, mutta olen pakottanut itseni siihen koska tiedän sen olevan tärkeää.
      - Älä ole liian itsekriittinen, jos syöt yhtenä päivänä suklaapatukan, älä piiskaa itseäsi ja tunne huonoa omaatuntoa. Yksi suklaapatukka ei viikossa ei pilaa elämääsi
      -Tee liikunnasta hauskaa, ei kukaan jaksa liikkua jos ei nauti siitä. Itse en tykännyt käydä yksin lenkeillä ja laistin niistä aina. Kerroin kaverilleni tästä, jolloin hän innostui ja nykyään käymme yhdessä lenkillä. On myös helppoa tukeuta kaveriin, jos itsellä on laiska päivä niin toinen piiskaa ylös ja heti kun on treenit tehnyt, on hyvä olo.
      En lähtis tolla pituus/paino suhteella laihduttamaan. Ihan normaalipainoinen olet ja varmasti on hyvä kroppa. Urheilua voisit alkaa harrastamaan, se on kuitenkin hyväksi. Mutta ei sun tarvitse alkaa vahtimaan syömisiäsi.

• Jokujokahaluulaihtuu

Okei(: kiitos vinkeistä

• byrdyboiga (aito)

ratkaisu:

juokse/kävele/pyöräile utsjoelle ostamaan es, kyllä kilot tippuu

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      104
      3404
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3083
    3. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      20
      1943
    4. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      69
      1906
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      38
      1877
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1741
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1697
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1449
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1349
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1337
    Aihe