Minkä ikäisenä lapselle korviin reiät koruille

Jännän äärellä

Ja kyse on tytöistä ja pojista. Onko lapsi minkä ikäisenä päätoksenteko kelpoinen ja entä jos lapsi haluaakin reiän muualle kuin korvaan. Eihän vanhempi voi sitä lapsensa puolestakaan päättää, että esim. 9-v Lissu saa tänään synttärilahjaksi korvakorut.

11

515

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

Esim sitten kun lapsi tietää, että päätoksentekokelpoinen on yhdyssana.

• tiukkapipo äiti

Kun täyttää 18 saa rei`ittää itseään niinkuin haluaa, sitä ennen ei.

• tyttönen11v

18 vuotiaana saa rei'ittää itseään niinkuin haluuaa, kuin tiukkapipo äiti sanoi.. Mutta itse sain korvareiät 4vuotis synttäriahjaksi, koska olin mankunut niitä kun täytin 3, äiti lupasi, että saisin korvareiät 4vuotis synttäreillä, koska luuli, että unohtaisin sen, mutten unohtanut, ja niin tätini vei minut nelivuotiaana korvakoru ostoksille. Siitä asti olen pitänyt korvakoruja, eivätkä reiätole mennyt kertaakaan umpeen:D Eli, kun lapsi sitä todella haluaa..

• lapsi on lapsi

Koska lapsi olisi päätöksentekokykyinen, ehkä 12-13v. voisi jo olettaa jotain kykyä. Oma tyttäreni sai 7v. reiät korviin, oli toivonut niitä jo pitkään ja ylpeä kun vihdoin sai ne. Ehkä en kuitenkaan antaisi vielä rei'ittää muita paikkoja kun korvanlehtiä alle 18v.?

• rh74

Missä liikkeessä Tampereella tai lähistöllä laitetaan 2-vuotiaalle reiät korviin?

• Hani22

Meillä on kaikille kolmelle tytölle laitettu korvakorut 3- vuotiaana tutulla kampaajalla. Mielestäni se on hyvä ikä, reiät paranevat hyvin, kun tuon ikäinen ei osaa itse irroitella vielä niitä, ja vanhemmat voi pitää hänen korvissaan vain aitoja koruja, ettei tule allergioita, reikien kunnolla parannuttua tämä on huomattavasti epätodennäköisempää. poika ei ole halunnut, enkä kyllä antaisi pojan laittaakaan.

• Vanhanaikaista

"enkä kyllä antaisi pojan laittaakaan."

Mikset, liian homoa? Vai pelkästäänkö tyttöjen pitäisi rei'ityksestä kärsiä, poika on äidin mussukka?

• Aadamama

Monissa maissa laitetaan tyttövauvoille jo ennen yhtä ikävuotta reiät korviin. Omalleni laitettiin 11 kk:n iässä.
      Pojalle en laittaisi.
      Poika päättää sitten itse isona = täysi-ikäisenä.

• Tyttö-parat

Tytölläkö tätä päättämisoikeutta ei ole kun jo vauvana rei'itetään? Ihme poikien paapomista...

• hyvä poika

pojat on etu oikeutettuja paremmin

• J0000

No vitttu. Antakaa lasten olla lapsia!! Ehtivät aikuisena kyllä sitten rei'itellä paikkojaa ihan kyllikseen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2693
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe