Hei!
Minulla on jatkunut pitkään puristava, ankara päänsärky. Kipu on välillä oikealla, välillä vasemmalla puolella otsaa. Takaraivoa ei särje. Yleensä alkaa päivällä ja menee ohi iltaan mennessä. Särky on melkein päivittäistä. Tuntuu että elimistöni olisi ns. jännitystilassa silloin kun päänsärky kohtaus tulee. Onko tämä jännityspäänsärkyä, migreeniä vai jopa aivokasvain? Välillä minua etoo ja yököttää aamuisin kun juon kahvia mutta oksentanut en ole. Välillä minulla on myös näkönäiriöitä päänsäryn aikana.
Auttakaa
4
106
Vastaukset
- head on
Päänsärkyjen yleisin syy lienee niska- ja hartialihasten jännitystilat. Toinen syyllinen saattaa olla näkö: kaveri meni taannoin valittamaan päänsärkyä, niin lekuri määräsi näön tarkastukseen ja nyt tyypillä on rillit eikä enää päätäkään särje. :)
Jos et kykene keksimään syytä jatkuvaan pään jomotukseen käyttämällä maalaisjärkeäsi, mene lekurille. Parempi saada faktatietoa ammattilaiselta, kuin kuvitella itselleen hurjia diagnooseja. - Pipi päässä
Nuo oireet kyllä kuullostavat kovinkin migreenin oireilta. Minun migreenissä kipu liikkuu koko pään alueella ja on oksettava olo. Itselläni ei näköhäiriöitä ole mutta nehän on myös tyypillisiä migreenin oireita. Meneekö särky pois tavallisilla särkylääkkeillä? Jos ei niin sekin kuuluu migreeniin, tavalliset ei yleensä auta, ehkä vain hetkeksi. Mene lääkäriin, jos se todetaan migreeniksi, saat siihen kunnon lääkkeet.
- riina
Kyllä särky menee ohi särkylääkkeillä, ainakin hetkeksi mutta voi palata takaisin. Mulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta ja nyt ollut n 2viikkoa ollut syömättä thyroksinia. Voikohan näillä olla jotain yhteyttä toisiinsa? Kai sitä täytyy lääkäriin mennä, ei tätä jaksa enää.
Ja kiitos vastauksesta. - Pipi päässä
Voihan noilla olla yhteys, kilpirauhasethan vaikuttaa niin moneen juttuun. Mene lääkärille pian niin eiköhän siellä selviä ja saat apua, ei jatkuvaa päänsärkyä kukaan jaksa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728