Autismi ja itsetuhoisuus

jio0e j9

Löytyykö asseja jotka olisivat harkinneet itsemurhaa vakavasti?

10

367

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi?

Aiheellinen aloitus, autistien itsetuhoisuuden syistä tulisi mielestäni puhua julkisesti enemmän mitä siitä viime vuosina on puhuttu.Useita esimerkkejä olemassa mm. alle kouluikäisten lasten itsemurhahakuisuudesta.

• siksi

Aloittajalle; surullista jos tuollaista tarvitsee lähteä kyselemään, vaikka faktaahan on se, että koska autistisia henkilöitä ei vielä tänäkään päivänä osata heidän vuorovaikutuksellisissa ongelmissaan oikeinauttaa/ymmärtää, kysymys tosiasiassa on aiheellinen.

• ...

Kuinka siis voitaisiin opetella ymmärtämään autisminkirjon henkilöitä, joilla ilmenee itsetuhoista ajatuksia ajatuksellisella/käytännön tasolla mutta joiden ajatukset eivät vielä ole johtaneet käytännön toimenpiteisiin?

• vertainen I

jos kirjoittaa jotain julkiseen mediaan esim. tänne älä poistata kirjoitusta

• assi -1998

Mulla itsetuhoisuus ilmenee mm.siten, että kirjoitan jotain sellaista nettiin jota kukaan ei tahdo ottaa oletusarvoisesti vastaan. se voi olla vaikka jotain provosoivaa tai sitten kerron suoraan itsemurha-aikeistani tai viiltelystäni tai jotain mutta yhteistä tälle kaikelle on etten tahdo kenenkään vastaanottavan sitä mitä mulla oikeasti on sanottavanani.

ja sitten kun viestini poistetaan kuten yleensä, tuplaantuu paha olo.

mitä tällaiselle voisi tehdä? tää liittyy nähtävästi jotenkin aspergeriin joka mulla on. olen saanut diagnoosin pitkän tutkimusjakson jälkeen julkiselta.

• as tyyppi

Eikä vain harkinnut vaan kerran koettanut tehdäkin sen (selviten kuitenkin sitten hengissä) -.-

• scottilaineet

As elämäni on koko ajan lievästi itsetuhoista. Suorapuheinen mt-lääkäri kehotti kokonaan jättämään kaikenlaiset päihteet pois koska niillä menetän elämänhallinnan. Joudut hyväksikäyttäjien piireihin, se lekuri pauhasi.
        Vain ollessani fyysisesti joskus sairas mm. tulehdustilojen vuoksi, niin otan korkeintaan pari whiskypaukkua kuumetta alentavan lääkkeen kanssa. Olen todennut tämän auttavan.

• Jeesus pelastaa

Jumalan Poika, Herra Jeesus tahtoo sinut pelastaa ja antaa pelastuksen rauhan sydämeesi. Kuoleman jälkeen alkaa iankaikkisuus. Raamattu puhuu myös Taivaasta ja kadotuksesta. Tee elämäsi paras ratkaisu, anna elämäsi Herralle Jeesukselle ja lähde seuraamaan häntä.

Joh 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

• Enkelit.

Samaa mieltä, sitten pääsee joko serafiksi, kerubiksi, arkkienkeliksi tahi vähintäänkin enkeliksi.

Serafit, arvojärjestyksessä korkeimmat, kuusisiipiset enkelit, ympäröivät Jumalan valtaistuinta laulaen lakkaamatta: Pyhä, Pyhä, Pyhä on Herra Sebaot! He ovat rakkauden, valon ja tulen enkeleitä.

Kerubit ovat pieniä ja pulleita poikaenkeleitä, joilla usein on hyvin vakava ja mietiskelevä ilme. Tällaisen, meille tutun ulkomuodon kerubit ovat saaneet erityisesti barokkitaiteilijoilta, jotka maalasivat kerubeja runsaasti töihinsä. Kerubit mainitaan usein erityisesti raamatun Vanhassa testamentissa. Kerubeilla on tärkeä tehtävä, sillä ne ovat Jumalan lähimpiä seuralaisia ja palvelijoita ja kuuluvat serafien kanssa enkelihierarkian korkeimpiin kasteihin. Voiman ja ylevyyden kerubit ovat Jumalan valtaistuimen vartijoita ja erikoislähettiläitä.

Tunnetuimmat enkeliryhmät ovat:
      Arkkienkelit
      Kerubit
      Serafit

Jokainen joka ottaa Herran vastaan on luvattuna iankaikkinen elämä!

• Autismin kirjon henkilöillä on vaikeata saada itsensä ymmärretyksi oikein. Varmasti se on syynä ongelmiin, jotka taas johtavat monien itsetuhoisiin lausumisiin. Mutta niistä selvitään raukallisesti kommunikoiden, ja sitä todellista ongelmavyhtiä aukoen.
      Olen kristitty, mutta nuo kaksi viimeisintä kirjoittajaa "Enkelit" ja "Jeesus pelastaa" kirjoittavat nyt aivan väärällä palstalla. Varmasti asiaa , ja tarkoittavat hyvää, mutta jos keskustellaan itsetuhoisuudesta ja sen "poiskitkemisestä" , niin minusta tuntuu, että nuo kirjoitukset eivät kuuluisi tänne.
      Minun poikani on päättänyt elää terveellisesti, kuntoilee, syö terveellistä ruokaa, ei käytä huumaavia aineita eikä tupakkaa. Tavoite on selvä; hen elää yli 100 vuotiaaksi. Siinä mallia meille"normeille". On hänelläkin pahimpina murrosiän vuosina itsetuhoiset ajtukset käyneet mielessä, mutta onneksi niistä on keskustelemalla päästy yli.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5320
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2357
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      113
      1582
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      228
      1529
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1467
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1165
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1133
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      291
      1085
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      1047
    Aihe