Varpaan kipu

varvas kipuinen

Hei kaikki. Pelkään melanoomaa. Minulla on isovarvas ajoittain kipeä ja turvonnut, niin kuin tänä aamunakin. Varpaassa on luomi. Tämä varvas murtui joskus kymmenen vuotta sitten ja luomi ilmestyi kun tämä varvas parani. Viereisen varpaan kynteen on ilmestynyt kaksi tummaa pysty viirua, mutta viirut eivät ole koko kynnen pituudelta. Tämän viereisen varpaan kynsi oli ensin kokonaan musta mutta se musta kasvoi pois ja nyt tämä. Olen näyttänyt varpaitani yksityiselle lääkärille, mutta hänen mielestään isovarpaan luomi on siisti, joten sitä ei ole syytä poistaa. Ei, vaikka pyysin mielen rauhani vuoksi. Pitäisi ehkä kysyä toisen lääkärin mielipidettä. Onko tällä palstalla ketään jolla olisi ollut melanooma varpaassa, oliko jomotusta muualla kuin luomessa? (mulla toi kipu tuntuu varpaan ihossa mutta ei siinä luomessa)

4

759

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sulla on kihti

kihti?

• varvas kipuinen

On sekin käynyt mielessä. Multa on tutkittu reuman mahdollisuuskin, mutta tutkinta vaiheeseen päästyäni oireet olivat jo kadonneet ja reumatesti oli negatiivinen. Lähisuvussa on kihtiä ja reumaa, joten varsin todennäköistä. Mua vaan niin ärsyttää tuon luomen näkeminenkin ja haluisin sen pois. Luomen poistamisen yksi syy oli myös että se on muka vaikeampaa, en usko.. miksi muka?

• varvas kipuinen
        varvas kipuinen kirjoitti:

On sekin käynyt mielessä. Multa on tutkittu reuman mahdollisuuskin, mutta tutkinta vaiheeseen päästyäni oireet olivat jo kadonneet ja reumatesti oli negatiivinen. Lähisuvussa on kihtiä ja reumaa, joten varsin todennäköistä. Mua vaan niin ärsyttää tuon luomen näkeminenkin ja haluisin sen pois. Luomen poistamisen yksi syy oli myös että se on muka vaikeampaa, en usko.. miksi muka?

Tarkemmin: Mulla on isovarpaan kärjen ulkosyrjä tunnoton, ollut jo murtumasta asti. Kipu tuntuu jossain tuolla tunnottoman kohdan alapuolella, ei tunnu varpaan nivelissä. En osaa oikein hyvin määritellä onko tuo kipu luussa vai sitä ympäröivässä kudoksessa.
        Mulla on myös ajoittain hengenahdistusta ja virtsa haisee kummalliselle ja on sameaa, joten menen lääkäriin heti kun mahdollista. Mainitsen myös tästä varpaasta sitten, josko tätä kihdin mahdollisuuttakin tutkittaisiin :-/

• Anonyymi

Hei,

Kävitkö koskaan toisella lääkärillä, mielenkiinnosta mietin, että kun itsellänikin on luomi varpaanvälissä ja näyttää kuulemma siltä, että ei tarvitse poistaa. Mietin myös että pitääkö kysyä toisen lääkärin mielipidettä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2650
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe