kuinka on lappeen seudun kanaloiden laita?
kanala uutinen on aika järkky varsinkin hinnan suhteen siis kaupan osuus!!!
""Kananmunien tuottajat saavat munista 1,06 euroa kilolta, kun kaupoissa hinta on 3,71 euroa kilolta.""
- mielestäni kauppiaiden ahneus näkyy liikaa!
lue koko uutinen linkistä:
http://yle.fi/uutiset/kanat_eivat_voi_kayttaa_lain_vaatimia_hakkejaan/6547118
Munien hinta ei kata kuluja
7
284
Vastaukset
- kanaton
Näin kuluttajana mietin miten ihmeessä tuolla tuottajahinnalla pystytään pitämään kanat edes hengissä saatikka munimaan hyvälaatuisia munia.
Yhdeltä kanalta menee munakilon tuottamiseen noin 20 päivää. Siis kanan ruokinta maksaa vain 5 centtiä päivä. Miten on mahdollista ruokkia ja hoitaa kana tuolla hinnalla?
Tuottajahinnat on ehdottomasti saatava korkeammaksi ja väliportaan kulut pienemmiksi. - 0010210
Luin jutun jostain luomukanalan pitäjästä, joka myy kaikki suoraan asiakkaille, eikä kaupoille liikene yhtään.
Onko täällä Lpr:n seudulla yhtään sellaista? - kukkonatunkiolla.
Mites tää liittyy lappeenrantaan? Pitäiskö mennä jollekin munaosastolle keskustelemaan:D
- kannatan luomua
Kyllä se koskee myös meitä lappeenrantalaisia, syömmehän mekin kananmunia joten keskustelua aiheesta sopii käydä näilläkin palstoilla.
Lappeenrannassa on ainakin Kuorttisen luomukanala jossa on myös tilalta suoramyyntiä.
Itse olen käynyt siellä ostoksilla muutaman kerran ja olen tyytyväinen munien laatuun.
Hinta on luonnollisesti kalliimpi kuin markettien halvimmat tarjoukset. - 18+17
Tiijustellaampas, että onko muita suoramyyjiä kuin mainittu Kuortinen?
- Anonyymi
Onkohan vielä muitahi kanaloita kutka eivät ole sontineet tuotteitansa koopiikein, vai selviävätkö nämä turvaruuan tuottajat isolle yleisölle sitten vasta, kun eliitti on EU:n käskystä tekosyin palkkatuhoututtanut taas jonkun WEFfin säännöille pokkuroimasta kieltäytyneen urhon elinkeinon. Munat oisivat kyllä hyviä mutta eihän niitä ole juuri vuoteen enää mainannut uskaltaa syödä
- Anonyymi
Päivitys vanhaan ketjuun. Ei kannata toiminta alalla olleskaan. Lopettakaa nyt jo ajoissa.
Viranomaisten tekemistä virheistä, vaikka ne olisivat miljoonaluokkaa, saa yrittäjä kuulla vain pahoittelut.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e537b8ca-ef2a-4f83-a46b-e1b39ce27a0e
Miksi ottaa riski?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041791
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151571- 1441529
- 991455
- 791387
- 1191239
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2751158Vähäjärven koululla kouluampuminen/puukotus, 23 loukkaantunutta
Tekijä ilmeisesti mamu onko lisätietoa kellään191102- 691041
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o181015