Olen 19-vuotias tyttö ja olen viimeisen vuoden käyttänyt melko paljon alkoholia. Juominen rajoittuu kuitenkin vain kahteen päivään viikossa, yleensä perjantaihin ja lauantaihin kun menen baariin. Olen kuitenkin hoksannut että juon uein lähes kaikkia kavereitani enemmän kerralla, usein enemän kuin monet miehet. "Aloitteluni" ovat usein se 6pack siidereitä ja sitte baarissa tulee tilattua useempi drinkki. Minulla ei kuitenkaan yleensä ole krapulaa vaan huomaan vain alkoholinvaikutukset seuraavan päivän mielialassa. Pyrin pienentämään kerta-annoksiani niin että joisin naisihmiselle kohtuullisen määrän maksimissaan 5 annosta kerralla, eli tulis noin 10 annosta viikossa.
En voi kuitenkaan sanoa että alkoholi olisi vaikuttanut vain negatiivisesti elämääni. Alkoholin vaikutuksen alaisena olen tutustunut moniin uusiin tyyppeihin, joihin en olisi ujona ihmisenä muuten koskaan tutustunut. Runsas alkoholinkäyttöni on usein myös jonkinlaista todellisuuspakoa, elämä tuntuu välillä niin tyhjältä ja tunnen itseni usein hyvin merityksettömäksi. Kaipaisin enemmän rakkautta elämääni ja olen välillä tosi ahdistunut ja masentunut. Minun on van helpompi kestää tätä elämää, jos pääsen joka viikonloppu baariin ja saan unohtaa hetkeksi murheet. Ainahan sitä voi toivoa että löytyisi sieltä joku oikea ihminen omaan elämään.
Onko alkoholinkulutukseni mielestänne normaalia?
3
173
Vastaukset
"Juominen rajoittuu kuitenkin vain kahteen päivään viikossa, yleensä perjantaihin ja lauantaihin kun menen baariin."
Täsmälleen samalla aikataululla menin minäkin nuorena.
Aikaa vierähti, mutta alkoholiriippuvuus syntyi, kun määrät lisääntyivät, kuten juomistiheyskin, ja minusta kehkeytyi ehta juoppo, joka sai niskaansa kaikki viinalla hankitut kirot, harmit ja ikävyydet.
"Runsas alkoholinkäyttöni on usein myös jonkinlaista todellisuuspakoa, elämä tuntuu välillä niin tyhjältä ja tunnen itseni usein hyvin merityksettömäksi."
Sinulla on edellytykset alkoholisoitumiseen pitkällä aikavälillä, ellet ala hallinnoimaan asiaa. Viina ei suinkaan hoida minäkuvaongelmia, vaan tuo lisäongelmia.
Ala tietoisesti harventamaan juomista, äläkä juo kahtena päivänä peräkkäin.
Hanki harrasteita, joissa niissäkin tapaa uusia ihmisiä. Viinanhuuruiset kapakkatuttavuudet yleensä eivät ole aitoja.- Pankin asiakas
Alkoholinkulutuksesi ei ole "normaalia". Olet matkalle juoppouteen ja sen myötä mahdollisesti uppoat alkoholismin suohon.
Olen juonut aikoinaan samaan tyyliin ja ujona miehenä sitten sain pillua, kun uskalsin iskeä naisia, jotka usein olivat myös ujoja, mutta alkoholia juotuaan tutustuivat uusiin tyyppeihin.- ½ cm askeleet
Juuri noin se alkaa. Millainen alkoholinkulutus on "normaalia"? Suomalaisella se kai on sitä, että joutuu kaikenlaisiin vaikeuksiin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465787Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6042265Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821171Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591048- 771013
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä531001Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.61936- 61905
- 228844
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58778