Olen ylemmän korkeakoulun omaava henkilö. Olen vakituisessa työsuhteessa yksityisellä. Olen ollut nyt useamman vuoden hoitovapaalla ja nyt nuoremman täyttäessä 3v olisi ajankohtaista palata takaisin töihin. Olemme kuitenkin muuttaneet perheemme kanssa heti hoitovapaani alussa toiselle puolelle Suomea, kuin missä työpaikkani sijaitsee. Mieheni työpaikka on tällä paikkakunnalla. Olen yrittänyt saada siirtoa ko. firman lähempänä olevaan toimipisteeseen, mutta se ei valitettavasti onnistu. Joudun nyt siis joko irtisanoutumaan töistäni itse tai sitten työnantaja päättää työsuhteeni. Miten minun kannattaisi nyt toimia?
Irtisanoudunko itse vai annanko työnantajan irtisanoa minut?
3
378
Vastaukset
- akavan_erityisalat
Hei,
ensisijaisesti sinun tapauksessa olisi tärkeää, että yrität uudelleen neuvotella työnantajasi kanssa. Oletko kysynyt mahdollisuudestasi tehdä etätöitä? Jos et pääse yhteisymmärrykseen työnantajasi kanssa, on sinun viisasta aloittaa heti uuden tehtävän haku ja irtisanoutua vasta, kun olet löytänyt uuden työpaikan. Muistathan, että omasta syystä irtisanoutuminen johtaa todennäköisesti työttömyysturvasi osalta karenssiin. Tässä asiassa sinun kannattaa jo nyt kääntyä oman ammattiliittosi puoleen.
Ystävällisin terveisin
Akavan Erityisalat - eki65_
ei voi olettaa kaikkea työnantajalta, vähän tuntuu lastenkotiajattelulta, että
saa tehdä mitä huvittaa ! - ap.
Olenkin ollut yhteydessä asian tiimoilta liittooni, mutta en ole vielä toistaiseksi saanut sieltä vastausta - siksi kyselin tätäkin kautta.
Odottelen myös vastausta työnantajaltani mahdollisuudesta etätöihin. Matkaa on kuitenkin sen verran paljon (puoli Suomea), joten saa nähdä, onnistuuko se.
Olen myös aktiivisesti etsinyt jo useamman kuukauden ajan uutta työtä, toivottavasti pian tärppäisi. Joudun kuitenkin tekemään tämän ratkaisun todennäköisesti jo ennen kuin saan uutta työtä, aika on sen verran kortilla jo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465327Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5461876Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748