Parhaillaan vellovassa osinkokeskustelussa on omituisena piirteenä se, että media ei juuri lainkaan halua käsitellä pörssiin listattujen osakkeitten osinkojen verotuksen ankaroitumista lähes 50 prosentilla. Erityisesti tuo kyseisen osinkoverotuksen kiristyshanke osuu tavallisin pienosakesijoittajiin, tavalliseen säästäväiseen kansaan. Pörssijohtaja Lauri Rosendahlin toteaman mukaan heitä on 820.000 suomalaista. Yksityishenkilöt joutuvat maksamaan 30 prosentin osinkoveron sellaisenaan. Yhtiöt pystyvät järjestelemään veronmaksuaan paljon kevyemmäksi.
Osinkoverokeskustelussa pyöritellään ilmeisen mielellään aiheena yritysten maksamaa osinkoveroa listaamattomissa yrityksissä ja listatuissa yrityksissä ja holding-yhtiöitten osuutta siinä kaikessa. Media pyörittää keskustelua kaiken aikaa yritysten merkeissä. Ikään kuin 820.000 suomalaisen osakesijoittajan väkeä ei olisi olemassakaan muuta kuin ohimennen mainittuna marginaali-ilmiönä.
Onko 820.000 suomalaista kiukkuista osakesijoittajaa niin pelottava väestöryhmä, että se halutaan vaikenemalla ikään kuin "poistaa tietymättömiin ja näkymättömiin" osinko-debatista? Kenen asialla media on näin toimiessaan? Liittyykö asetelmaan kauhunsekainen pelko tulevista eduskuntavaaleista, jotka ovat viimeistään keväällä 2015 tai ehkä jo vaikka ensi syksynä? Tässä kohtaa on paikallaan todeta, että 820.000 suomalaista muodostaa noin 20 prosenttia Suomen äänioikeutetusta väestöstä.
Pienosakesäästäjät medialle liian kuuma peruna
0
53
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038202- 1105743
- 555191
- 2895186
- 783831
- 583021
- 662747
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452481