Sähköala

TyötönOpiskelija

Tänne voi kirjottaa miten hyvin on saanut sähköalalta töitä ja muutenkin alan työllisyysnäkymistä. Omasta puolesta voin kertoa, että en ainakaan kesätöitä saanut ja Pohjois-Savon alueella näyttää olevan huono tilanne kesätöiden kannalta muutenkin.

4

1391

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amk opiskelija

Opiskelijoilta vaaditaan lähes poikkeuksetta aikaisempaa työkokemusta kyseiseltä alalta kesätöitä haettaessa. Työpaikan saaminen on siis lähes mahdotonta tai erittäin vaikeaa, mikäli taustalla on lukiopohja. Lisäksi koulu ei tue mitenkään opiskelijoita harjoittelu/kesätyöpaikan saamisessa, ei ainakaan Kuopion tekulla.
      Suosittelen tekniikaan alaa vain niille, jotka ovat käyneet saman alan ammattikoulun pohjalle.

• Perskeles123456

Ei kannata mennä lukiosta ammattikorkeaan lukemaan sähkötekniikkaa ainakaan. Voin kokemuksesta kertoa, että kesätyön saaminen on kovan työn takana ja silti et välttämättä saa mitään. Harjoittelut ovat pakollisia ja ne on suoritettava kesän aikana. Jos et saa kesätöitä alalta niin on pakko tehdä ilmaista työtä.

• hhjjuyttt657
        Perskeles123456 kirjoitti:

Ei kannata mennä lukiosta ammattikorkeaan lukemaan sähkötekniikkaa ainakaan. Voin kokemuksesta kertoa, että kesätyön saaminen on kovan työn takana ja silti et välttämättä saa mitään. Harjoittelut ovat pakollisia ja ne on suoritettava kesän aikana. Jos et saa kesätöitä alalta niin on pakko tehdä ilmaista työtä.

Kovaa se on vaikka saman alan amis pohjalla jos ei ole työkokemusta sieltä alalta. Kovaa mutta vähemmän jos sitä on työpaikat kun on kortilla.

• YIT
        hhjjuyttt657 kirjoitti:

Kovaa se on vaikka saman alan amis pohjalla jos ei ole työkokemusta sieltä alalta. Kovaa mutta vähemmän jos sitä on työpaikat kun on kortilla.

Itse olen saanut 15 vuotiaasta saakka kesätöitä sähköalalta vaikkakin ensiksi suhteiden kanssa. Mutta kun lähti amikseen sähköalaa opiskelemaan niin työssäoppimisen avulla on saanut joka kesäksi töitä kun on ahkera ja oma-aloitteinen ja ei myöskään pelkää kysyä jos ei osaa. Mutta kannattaa jo talvella aloittaa soittelu oman alueen firmoihin ja silloin kun tekee niin tekee kunnolla sekä tekee hyvät suhteet pomoihin ja muihin työntekijöille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2892
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2753
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1639
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1478
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe