Onko mitään tehtävissä, kun oma esimies on pahasti alkoholisoitunut? Kysessä on melko pieni yksityisyritys, ja en enää jaksa kuunnella pomon känniuhoiluja (tulee usein humalassa vi*tuilemaan ja aukomaan päätään). Tilanne mennyt pahemmaksi vuosi vuodelta ja viime kerralla satuin sitten sanomaan suoraan pomon tiedustellessa puhumattomuuttani "että minulla ei ole mitään asiaa hänelle, ellei ole selvinpäin". Ilmeisesti osui aika pahasti hermoon, sillä nyt olen joutunut oikein silmätikuksi ja tuntuu, että jokaista liikettäni kytätään.
Viimeksi pomo tuli kyselemään (humalassa, yllätys), joskos haluaisin varoituksen jostain kuukauden takaisesta parin minuutin myöhästymisestä. Samalla haukkui minut keskustelukyvyttömäksi työntekijäksi, ja on nimitellyt muutenkin. Joka tapauksessa itselleni on nyt tullut tunne, että hän yrittää savustaa minua pihalle ja etsimällä etsii virheitä/huomautettavaa. (Olen muutenkin hankala/kallis työntekijä, kun vaadin noudattamaan tessiä omalla kohdallani). Tiedän käsisydämellä olevani enemmän kuin hyvä työntekijä. Asiasta ei ko. henkilön kanssa voi oikeasti keskustella, sillä hän juo päivittäin, Eli onko mitään tehtävissä (irtisanoutumisen vaihtoehtona) kun kysessä on yksityisyrittäjä. Otanko kiltisti olemattomia varoituksia vastaan---> potkut? Seuraako niistä karenssi? Ei voi ilmeisesti valittaa mihinkään?
Alkoholisti työpaikalla
neuvotonna
2
424
Vastaukset
- akavan_erityisalat
Hei!
Tilanne työpaikallasi on todella kurja ja selkeästi työturvallisuuslain vastainen. Työturvallisuuslain kieltämää häirintää ja epäasiallista kohtelua on hyvän tavan vastainen ja työhön sopimaton käyttäytyminen sekä työsuorituksen perusteeton arvostelu. Mikäli olet liiton jäsen, niin sinun kannattaa ottaa yhteyttä omaan liittoosi. Muussa tapauksessa voit ottaa yhteyttä aluehallintoviraston työsuojeluosastoon.
ystävällisin terveisin
Akavan Erityisalat - sdrfvsdffffddcdc
Ole itekkin kännissä siellä niin menee paljon leppoisammin ja
olette samalla aaltopituudella muutenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465327Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5461876Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748