Joogaopettajaksi

joogailula

Moikka,
olen parikymppinen nainen ja olen kiinnostunut jatkamaan harrastustani ehkä ihan työksi asti. Milloin olisi mielestänne sopiva aika aloittaa jokin joogakoulutus? Olen harrastanut joogaa intensiivisesti nyt vähän päälle vuoden (4-5 krt/viikossa). Kannattaako lähteä ulkomaille (Intia, Thaimaa) vai käydä koulutuksen Suomessa?

2

708

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinnostunut.....

Hei, olen vähän päälle parikymppinen nainen ja muakin on kiinnostanut tämä sama asia, olisi kiva kuulla vastauksia. Kauhan vaikealta kyllä jotenkin tuntuu tälläisen koulutuksen saaminen, koska tietoakaan ei meinaa löytyä ja vaatii kyllä aika paljon rohkeutta "jättää kaikki" ja lähteä jonnekin kauas saamaan oppia.. Toisaalta joskus pitää vaan uskaltaa elää....

• Joogaohjaaja

Kävin itse Suomessa koulutuksen.

Voi katsoa www.anandaseva.fi lisätietoja siitä koulusta, jonka minä kävin. Seuraava heidän koulutuksensa alkaa tammikuussa 2014. Koulutus on monimuotoa, eli pidennettyjä viikonloppuja, kesällä joku viikon jakso ja harjoitustöitä kotona tehtäväksi. Tykkäsin itse tästä koulutuksesta.

Sitten tietysti on Saarijärven koulutus, mutta siitä en itse tiedä enempää kun en siellä ole käynytkään. Joku tuttu lähti Intiaan opiskelemaan joksikin aikaa. Sanoi olevan tehokkaampaa koulutusta kun on intensiivisempää, kun opiskellaan kaikki viikot yhtä päätä. Ja toki sellainen sitten vie vähemmän aikaa kuin tuollainen monimuoto. Mutta maksaa sitten tietysti sen matkan koulutukseen vielä lisää.

Kansainvälinen järjestö yoga alliance pitää sivuillaan www.yogaalliance.org listaa heidän hyväksymistään kouluista. Tällaiseksi kouluksi pääsemisessä on tiettyjä kriteereitä, jotka koulun opetuksen täytyy täyttää. Sieltä vilkaisin, että Suomessa olisi 7 sellaista koulua. Sivuilla voi hakea maittain, tai vaikka koulun nimen mukaan. Kannattaa tsekata. En tiedä, tekeekö se sitten koulusta erinomaisen hyvän, että on heillä listattuna, mutta ainakin silloin koulutus täyttää jotain kriteereitä.

Uskon että erivaihtoehtoja etsimällä löytää itselleen sopivimman koulutusmuodon. Ja milloin mennä koulutukseen? Toki sinne voi mennä vaikkei olisi edes joogannutkaan. Jotku ottavat koulutuksen itselleen opiksi, että itse oppii tekemään asanat oikein, toiset suunnittelevat ammatiksi asti. Itse olin jooganut rapiat kymmenen vuotta ennen koulutusta. Tuskin kukaan muu voi sanoa, milloin toiselle on oikea aika opiskella ohjaajaksi. Itse sen tuntee sisällään. Ja eikö se, että ylipäätään miettii koulutukseen menoa, kerro jo jotain?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2703
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2644
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1617
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      37
      1180
    Aihe