Israel ja turvatarkastuskokemus

Tyttö 25v

Iltalehti julkaisi 11.4. matkailusivuillaan artikkelin Israeliin matkustamisesta kun Finnairkin kesällä aloittaa lennot Helsinki-Tel aviv välillä :

http://www.iltalehti.fi/matkajutut/2013041116849955_ma.shtml

Kävin itse Eilatissa 2009 keväällä ja myöhemmin kesällä Tel Avivissa ja Jerusalemissa. Sanon että olen käynyt monissa erilaisissa maissa mutta, Israel
on ehdottomasti mieleen jäävin maa jossa olen käynyt sekä hyvällä että huonolla
tavalla.

Syyni lähteä tähän matkakohteeseen yksin vielä oli kiinnostus maata kohtaan
sekä eräs Suomesta tutuksi tullut maassa asuva miespuolinen ystäväni. Mie-
leen painuvampia kokemuksia olivat tietenkin upea sää,rannat,shoppailuparatiisit
,rantaravintolat,nähtävyydet ja yökerhot eli mitä tyypillisesti suomalainen turisti
lähtee hakemaan lomaltaan. Mitä muuta koin oli mm.kuuluisat turvatarkastukset, varautunut poliittinen ilmapiiri, elintasoerot kansanryhmien välillä ja hieman epä-
todelliselta tuntunut yliystävällisyys. Kerron hieman tarkemmin eräästä turvatar-
kastus kokemuksesta tässä.

Kun olin lähdössä Eilatista takaisin Helsinkiin muutaman kysymyksen jälkeen
minut ohjattiin erityisturvatarkastukseen takahuoneeseen, joka ilmeisesti johtui
siitä, että tuttavani oli arabi. (Kaikki arabit ohjataan myös automaattisesti siihen). Kaikki tavarani leviteltiin ja tutkittiin perinpohjin. Tuli sellainen olo että he olivat varmoja että löytävät jotain epäilyttävää. Varsinkin kun hiustenkäherrys-kokoel-
mani löytyi totesi turvatarkastaja-nainen jotain hepreaksi kauhistuneella äänellä.
Pian hän ilmoitti että koska lentoni lähtee pian he päästävät minut menemään
ILMAN hiusrautojani! Helpotukseni oli suuri kun sain tietää että ne tulevat perässä
viikon päästä tulevalla lennolla. Myöhemmin vain tajusin huvittuneena että sellais-
ta kokoelmaa ei tosiaan monilla naisilla nää ja kaikki tavallisuudesta poikkeava tulkitaan uhaksi Israelin turvatarkastuksissa. Tosin tilanne kuitenkin hymyilyttää minua vielä sillä olinhan 21-vuotias viattoman näköinen vaalea tyttö Suomesta ja turvallisuus-syynissä mahdollisena itsemurha-pommittajana! Muistona kameras-
sani on vieläkin testikuva jotta kamerani oli varmasti aito!
Lämmöllä muistaen :)

1

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Onhan se todella hyvä mille maalle tahansa, että turvatarkastukset ovat huippuluokkaa. Inhottavaa tietysti joutua syyttä epäillyksi, varsinkin kun on oikein niin kuin Israel-ystävä. Mutta eihän se ole henkilökohtaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      95
      3323
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3063
    3. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      20
      1903
    4. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1882
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      38
      1837
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1731
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1419
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1329
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    Aihe