Grosspitzejä Suomessa?

Koiruus

Olen kauan harkinnut koiran nr. 2 hankintaa ja olen ihastunut Grosspitz rotuun! Tiedän että Suomesta on vaikea löytää ja olen jopa harkitsenut Saksasta pennun tuonti.. Grosspitz on siis Saksanpstykorvista isoin ja juuri sen takia haluaisin sellaisen. Olen aina pitänyt isoimmasta koirasta ja Grosspitzillä on tietojeni mukaan myös ihana luonne joka sopii minulle.
Eli kysymykseni ovat:
Onko Grosspitzeja Suomessa?
Mitä maksaa? Mistä saa?
Jos joku on tietoinen saksasta suomeen tulleista pennuista; mitä maksaa, mitä pitäisi tietää? Tietääkö joku hyviä kasvattajia?

Toinen rotu joka kiinnostaa on Mini Aussiet joita ei tietojeni mukaan ole suomessa yhtään!

7

2955

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • grrrrräh
    • Kessunen1

Keeshond on saksanpystykorvista suurin, ei grosspitz.

• Grossikasvattaja

En tiedä luetko tätä vastausta ja oletko kenties jo saanut muita vastauksiakin, mutta vastaan joka tapauksessa, jos joku muukin on kiinnostunut tästä rodusta.
      Grosspitzeista on tietoa ainakin meidän nettisivulla www.hupeluidi.nettisivu.org ja kun googletat, löydät linkkejä lisää. Rotu on viiden saksanpystykorvan sarjassa toiseksi suurin, 45-55 cm säkä, vahtikoira. Mustia käytetään enemmän vahteina, valkoisia perhekoirina, ruskeita ei ole kuin pari koko maailmassa, se on saatu elvytettyä häviämisen jälkeen ruskeiden mittelien avulla takaisin. Valkeita kasvatan ja pentuetta odotetaan loppuvuodesta 2013. Kansainvälisesti rotu on uhanalainen, Saksassa näitä nyt on hiljalleen alettu nostaa esiin. Rodun historia on pitkä, Suomessa Sapy ry kertoo sivuillaan kaikista saksanpystiksistä. Koiran luonne on yksilökysymys, on äkäisiäkin yksilöitä. Meidän koiramme on luonteeltaan rauhallinen, luottavainen ja ihmisiin suuntautunut, hyvin pienenä pentuna sosiaalistettu.Vahtiminen on rodun käyttötarkoitus ja siksi se on hieman epäluuloinen reviirille tulevaa vierasta kohtaan, haukkuu ja haukkutaipumus sillä kuuluu olla. Se ei ole sohvaperuna, vaatii paljon aktiviteettia ja liikuntaa, soveltuu kaikenlaiseen harrastustoimintaan ja on todella lojaali omistajilleen.
      Kasvattajana olen alkanut hiljattain, tuotuani Suomeen 19. kappaleen tätä valkoista rotua. Olen käynyt kennelliiton kasvattajakurssit ja haluan kasvattien löytävänhyvät kodit.

• Koiruus

Missä päin Suomea asustatte? Asun itse Turussa joten en ikävä kyllä pääse kuin 2-3h ajomatkan päähän enintään..

• spitzi
        Koiruus kirjoitti:

Missä päin Suomea asustatte? Asun itse Turussa joten en ikävä kyllä pääse kuin 2-3h ajomatkan päähän enintään..

Ja sitten meinaat koiraa ulkomailta :D

• Koira_rakas_

Harkitsen itsekkin grosspiziä mutta en tiedä mistä niitä löytää sillä haluaisin pörröisen ja siron koiran mutta olen 12 ja saan 9staa koiran omilla rahoillani joten säästän koiraan.

• Hahhhaaaa

No jos ei tuon pidemälle viitsi vaivautua,kannattaa unohtaa koko juttu!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2683
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2624
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe