Vieläkö olette ikäkriisin joukoissa.

työhullut

Huomasin eräänä päivänä,tuli se vielä ,kohtahan kuolen,viimeinen kymmen menossa,

Saattaahan jatkoa olla mut ei sitä ymmärrystä,joten tämä ikä varmaan olisi paras

päästä pöis.tuntuu siltä,kun lääkkeitä alkaa olla hirveesti,paras säästää pahanpäivän varalle. Hallitus olisi varman ottais vastaan onnellinen,jos rutto tään toimettoman porukan veisi paratiisiin.....

Olemme sen ansainneet...

32

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enpä tiedä, mikä on paras ikä kuolla. Siihenhän ei voi vaikuttaa, paitsi jos on niin väsynyt elämään, että omakätisesti järjestää itsensä manan majoille.

Viime vuoden lopulla olimme juhlimassa serkkuni 90-vuotispäivää, ja tämän vuoden alussa saatoimme hänet viimeiselle matkalle.
      Nyt olen isäni puoleisen suvun serkussarjasta seuraava vainaja. Olen nimittäin viimeinen elossa oleva.
      Se on yksinkertainen totuus, enkä aio kummemmin haikailla tai pohtia sitä, milloin kuolemani tulee.
      Sehän tulee pohtimattakin.
      Jos aikaa on vaikkapa viikko tai viisi vuotta, aion elää täysillä voimieni mukaan.

• * * *

Muutaman kerran elämässäni olen jo Pietarin porttia kolkutellut, ihan tosissani. Ensimmäisen kerran alle 10-vuotiaana, toisen kerran muutama vuosi sitten.
      En ala elämään kuolemaa odottaen, se tulee jokaiselle odottamattakin.
      Toivottavasti, kun se tulee, se tulee yhtä armeliaasti, kuin viimeisin yritys olisi tullut.

Hallitukset ja eduskunnat ovat liian pieniä vaikuttajia tämän asiaan, sivuseikkoja.
      Paratiisi, uskon että paratiisi ja sen vastakohta ovat täällä maan päällä. Ihminen kun vain osaisi ne ymmärtää, ja elää uskoen itseensä ja lähimpiinsä.
      Osaisi rakastaa itseään ja muita, pahojakin, edes vähän.

• Ilkeitä on vaikeata

rakastaa vähääkään.

• ** **
        Ilkeitä on vaikeata kirjoitti:

rakastaa vähääkään.

Helppohan on hyvää rakastaa, ja tarvinneeko aina rakastaakaan, kun vain miettisi edes vähän aikaa, miksi joku on omasta mielestäni paha.
        Toki, kukapa ei osaisi myös vihata. Ihmiselle sekin ominaisuus on annettu.

Ei paha ole kenkään ihminen,
        vaan toinen on heikompi toista.
        Paljon hyvää on rinnassa jokaisen,
        vaikk' ei aina esille loista.
        Kas, hymy jo puoli on hyvettä
        ja itkeä ei voi ilkeä;
        miss' ihmiset tuntevat tuntehin,
        siellä lähell' on Jumalakin. - - Runoili Eino Leino

• kukas meistä

on sanomaan, ken on paha, ken hyvä. Kumpaakin löytyy jokaisesta.

• Elämään iloa

Vanhanakin elämä on arvokasta !
      Pieni runo Sinulle työhullut.

Kun olen vanha tulkaa lempeästi, etäiset muistot.
      Lukitkaa kaikki kellariloukot
      ohittakaa sillattomat kuilut
      ei enää niiden aika
      ei enää.
      Ottakaa kädestä kuin ystävä
      taluttakaa hellästi
      kaukaisia teitä
      suljettuja veräjiä
      unohtettuja polkuja,
      rakkaita.
      Että iloa
      iloa!

Kirjasta Ilon säde Maaria Leinonen

• *Kukkahamre*

Kyllä hyvän ja pahan erottaa, ulkokuori ei paljasta kumpaakaan vaan puhe ja teot.

En pidä rikollisia hyvinä ihmisiä, luetteloa voisi jatkaa, lienee turhaa.

• ushh,,puistattaa

tuo miten kh jaottelee ihmiset hyviin ja pahoihin.

• yököttää minuaki
        ushh,,puistattaa kirjoitti:

tuo miten kh jaottelee ihmiset hyviin ja pahoihin.

varastaa nakin nälkäänsä ja jää kiini, sitten on rikollisen leima.
        Tuollaset kukkahatut jakaa ihmiset pahoihin ja hyviin, hyi heleveti !!!!!

• ei-tuomitseva

Rattijuopumus on rikos, siihen on syyllistynyt kansanedustajiakin. Nälkäänsä varastaminen on rikos. Kaikki eivät jää edes kiinni rikoksistaan. Rikollinen voi katua ja parantaa tapansa, missä vaiheessa hänestä tulee hyvä ? Silloinko kun kakku on lusittu ?
      Kukaan ei voi eikä ole oikeutta jakaaihmisiä vuohiin ja lampaisiin. Vaarallista tuollainen ajattelu, kuin leikkisi Jumalaa.

• assanwessankassa

ei tuomitsevalle

Jos tuomioistuin tuomitsee varkaudesta, pahoinpitelystä ym rikokseta on rikollisuuden leima henkilön osana lopun elämää.

Tänäänkin saamme lukea iltapäivälehdestä nuoren naisen murhaajasta joka on pidätetty, rumista ei vielä ole löytynyt, sietää miettiä, vai mitä?

http://www.iltasanomat.fi/

• kohtuullisuutta !!

• höykäsenpöläys

avaajaonketjunvenyttäjäeikannatajatkaa

• tulipa vaan

eräs näyttäneeksi taas karvansa. Nyt koittaa lopettaa ketjun .

• kuolo armahtaa
        tulipa vaan kirjoitti:

eräs näyttäneeksi taas karvansa. Nyt koittaa lopettaa ketjun .

Ikä vie voimat. Sen ohessa myös luterilaisen työhuluuden. Kaikeksi onneksi vie. Otsasi hiessä sinun pitää leipäsi ansaitseman, tyyliin.

• hetki lähestyy

Jokainen päivä voi olla viimeinen.

• minkääs ikäinen tämä aloituksen tekiä oikeen on - ota siittäkin selvän . '
      Itselläni ei ole tullut tuollaisia ajatuksia mieleenikään että nyt laskemaan etiäppäin elinvuosia .
      Olen aina ja joka hetki tässä ajassa . jA HARMITTAA KUN HAMMASLÄÄKÄRI taas PERU TÄKSIPÄIVÄKSI SOVITUN AJAN . ½ VUOTTA ON UUSIS KALUSTUKSIA TEHTY JA PITÄIS KyLLÄ TULLA PIAKKOIN VALMIIKSI .MUUTEN PALAA PÄREET . NÄITÄ INPLANTTIA LAitatan . eikä nukutuksella . Maksaakin maltaita . Mutta jo pitäis päästä laivallekkin rellestään ja juhliin . Nyt kesällä tulee suomesta lapsenlapset 3 ja isä ja äiti . ja sitten saatan heitä Suomeenpäin -- siksi on oltava syömävehkeet kunnossa .
      Jollakulla on näitä omatekemiä ikä riisiä -- onneksi en ymmärrä tuollaista - Vaikka uudet hamaat meinaa kyllä jo saada jonkinlaisen RIISIN

• isoäiti*

Appeni ei ollut luterilainen, mutta eläköidyttyään virastaan 65 vuotiaana hän etsi heti uuden työpaikan. Hän ehti olla eläkkeelläkin melkein 20 vuotta.

Ullamirjamille tsemppiä, syömäkalustoon kannattaa satsata. Ei ole implantteja mulla, mutta kyllä minäkin olen ollut hammaslääkärilleni kultakaivoksen arvoinen. Mukava mies hän on ja hellä, koska minä en suostu puudutusta ottamaan.

Ullamirjamin asenne elämään on ihailtavan positiivinen, mistä moni voisi ottaa oppia.

• isoäiti*

Täydennän edelllistä viestiäni vielä kertomalla, että appeni oli viimeisessä työpaikassaan 10 vuotta ja vasta sen jälkeen aloitti eläkepäivät.
      Terävänä hän eli loppuun asti, vaikka liikkuminen alkoi olla huonoa loppuvuosina, sillä polvet olivat kuluneet jalkapallossa. 95 vuotissyntymäpäiviä odotellessa kuolema korjasi.

• hevat

Hei Ulla-mirjami,laitati 4v sitten implantit,viime kesänä piti poistaa alkoi hylkimään..En
      saanut nukutusta joten tarvittiin pitelijöitä....Ihmetteli sairaala miksi mätimään?

Nyt heiluva vene ala-osassa,mutta hienosti-pienesti syöden veitsen haarukan kanssa menee voilepäkin..OLEMMEHAN LOPPUSUORALLA.

• *Kukkahame*

Minulla on muutama implantti ei ole ollut mitään ongelmia.
      Niiden laittohan ottaa aikaa, viime syksynä laitettiin kaksi poskihammasta ja kaikkiaan se otti aikaa n 10 kk.
      Juurien poistot piti ensin parantua ja luunsiirto sen jälkeen, sitten taas paranneltiin ja muutaman kuukauden jälkeen tutkittiin röntgen kuvien perustein että kaikki on ok.
      Vasta kun pohja on terve ja kunnossa voidaan alkaa 'kopioimaan' millaiset hampaat sinne tulee.
      Nyt ovat olleet 'käytössä' joulukuusta lähtien ja kaikki hyvin.

Nämä viimeiset hampaat laitettiin tapaturmaisesti menetettyjen paikalle.

Minusta tämä elämä on rikasta ja monivaiheista, toivoisin että voisin elää vielä kauan ja seurata jälkeläisteni elämää.
      Koko elämäni on ollut rikasta kaikella tavalla työn täyteistä, nyt eläkkeellä olen oppinut ottamaan lungimmin ja huomannut mielenkiintoa niihin mihin aiemmin ei ole ollut mahdollisuutta.

Eläköön elämä, laulaa joku artistikin kauniisti ja kutsuvasti yhdytään tuohon.

• voi hitsinvitsi!

Ikäkriisi ja hallitus, hallitus, hallitus???

Kerro minulekin, kuinka hallitus voisi estää meitä vanhenemasta? Oletan, että hallituksella on muitakin kriisejä, kuin miettiä joka ukon ja mummon kuolemaa.

Tuo "huomasin eräänä päivänä".. "kohtahan kuolen", myös ihmetyttää!

• Kiitos kun otitte osaa tähän hammaskeskusteluunkin.
      Mielestäni elämää on loppuunasti .
      Miksi sitä pitää miettiä etukäteen mitä on tulossa --
      Kaikki tulee aikanaakuitenkin ilman surkutteluakin .
      Tuossa sanoin pikkusen väärin -- nyt kun vielä jaksaa panostaa tulevaisuuteen niin ei kannata nuukailla .,jos on mahdollista . ei kannata säästellä jälkipolville ja itse elää puutteessa .

Minulla on hyvin parantunut nämä . ja lääkärikin on sanonut että on vahva ja kova hammasluusto --kun on ollut hiottava joitakin .. Kiitos itselleni -- kun olen elänyt täysillä ja pitänyt laadusta kiinni .
      Se kannattaa aikaamyöden

• Matamimimmi

Voi teitä!Kuolema on portilla, kolkuttaa jo monien ovella.
        Uskooko keskusteluun osallistunut monikaan teistä, että tässä se oli, elämämme?
        Ei ole, vaan ihminen on iankaikkisuusolento, kuolematon.
        Me voimme itse päättää missä ikuisuutemme vietämme, joko taivaaksi kutsumiamme onnellisten olotilassa, tai kuolemassa, joka odottaa "kuoleman tuloa".
        Vakavia asioita, ja luulen monien ikäistemme ajattelevan syvällisemmin, kuin vain: Syökäämme ja juokaamme, huomea kuolemme". Kunnioitukeseella kaikkia ideologiota kojjtkohtaan. Lämmöllä Matami

• minä voisin sanoa oman mielipiteeni tuohon iankaikkisuuteen -- minun iankaikkisuuteni on lasteni ja lastenlapsien muistoissa --ja toivottavast saan sitä kartuttaa vielä --koska yksi syntyy taas kesällä --ja jos se on tyttö --on hän Mirjami -
      Se tuhka mikä minusta jää onkin eriasia --ja olen sen toivonut riputeltavan Muistolehtoon tänne missä on minun Isäni ja sisarenikin -- Siinä se sitten onkin loppu minun materialistani .

• 1 öögainen

Nimimerkki palstan suolan kirjoittajan tunnistaa heti paristakin seikasta.
        1. kehuu naiivisti omaa aloitustaan uudella sivu nimimerkillä.
        2. nostaa kirjoitustaan aina framille. Sitä se ruunen ikärasite teettää

• texsanell ek
        1 öögainen kirjoitti:

Nimimerkki palstan suolan kirjoittajan tunnistaa heti paristakin seikasta.
        1. kehuu naiivisti omaa aloitustaan uudella sivu nimimerkillä.
        2. nostaa kirjoitustaan aina framille. Sitä se ruunen ikärasite teettää

Erehdyit kyllä nyt. Ei ruunella ollut mitään tekemistä Palstan suola aloitukseni kanssa!
        Pikemminkin jjoutavoinen sai ruunen ketjussa ajattelemaan.

• ikä -elämä

Sielu "henki" ei koskaan kuole vaan saa uuden elämän, tämä on todistettu asia 100%.

Milloin saa sitä ei tiedetä kuolleella vaan lapsilla noin2-4 vuoden iässä.

• Faktaa esiin ikä - elämä , ---------------
      tällairia Himasia KASVAA JOKA LÄHTÖÖN ,
      Luulevat ,että heitä uskotaa, --
      Uskonno kaikista pahinta Huu--haata

• tosi kaikessa

Usko on nolla vain tosi kaikessa.

Et tiedä paljon elämästä......

• Elämästähän me tiefetää --sehän on Faktaa .
      Mutta kuolemasta ei kukaan ole tullut takasin kertomaan -- ei edes Kristus -- vaikka lupas. -- ja en kyllä ihmisten höpötyksiä kaipaakkaan -- Raamattukin ja Koraani sunmuut uskonnolliset teokset . on hölynpölyö -- ainakin minulle .
      Ikävää vaan kun ne saa ihmisten ajatukset harhateille .-- tappamaan ja tuomitsemaan toisia ihmisiä ja koittaa saada valtaansa - Uskonnot on yksi tapa hallita.
      Jumaluudella ei ole siinäasiassa mitään tekemistä

• Matamimimmi

Voi Ullamirjami, niin paljon kuin sinusta pidänkin, niin ajatuksemme ja ideolodiamme
        Ovat täysin toisistaan poikkeavia.

Minä uskon Raamattuun Jumakan Sanana, sinä et, ja on surullista, ettemme tapaa toisiamme enää tämän lyhyen ajallisen elämämme päätyttyä.
        Kuitenkin ajattelen sinua lämpimin ajatuksin ja toivon taivaallista siunausta elämääsi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      427
      16768
    2. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      140
      2680
    3. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      94
      1986
    4. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      86
      1859
    5. Onko kenelläkään tästä tietoo?

https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te
      Haapavesi
      49
      1447
    6. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      102
      1320
    7. Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista

Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi
      Suomussalmi
      39
      1266
    8. Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?

Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e
      Maailman menoa
      292
      1250
    9. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      83
      1199
    10. Ihastukselleni

Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn
      Ikävä
      21
      1173
    Aihe