Korotussarja

tietämätön

Mitenkä menee tuo muutoskatsastus uudemmissa autoissa jos laitetaan korotussarja. Pitääkö kaikki osat olla TUV hyväksyttyjä? vai riittääkö että pelkät jouset ovat. Tarkoitan lähinnä mcpherson jousitusta jos iskaria jatketaan jatkopalalla tai laitetaan väli holkki.

4

2752

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4x4

Lähtökohtahan on, että muutososat pitää olla autoon hyväksyttyjä ja sopivia. Tehdasiskareiden mukana ei välttämättä tule TUV-todistusta, koska ilmeisesti sitä ei vaadita. Turhista todistuksista ei kukaan valmistaja ala maksaa. Jousien mukana tulee TUV-todistus, jota sitten asennusfirma ja katsastaja syynäävät. Voi olla myös niin, että jouset ja iskarit on samalla TUV-todistuksella, jolloin pääsee helpommalla katsastuksessa. Sitten jos teet jotain omia iskarimodifikaatioita niin katsastusasemilta saa konsultaatiota työtavoista ja siitä onko aiottu muutos lakien mukainen.

• tietämätön

Eli helpoin tapa on vissiinkin ostaa kokosarja eikä rupea itse soveltamaan. Ei siinä muuta ole vaan koko sarja maksaa sen tonnin ja soveltamalla sais puolta halvemmalla ja molemmat ovat varmaan yhtä toimivia.

• jassut33

Mcpherson jousitusta on kyllä tosi vaikea korottaa. Korotus jää väkisinkin niin
      pieneksi ettei siitä taida olla paljon hyötyä.

Alatukivarren kulmaa ei voi kovin paljon muutella ilman että koko ohjausgeometria kärsii.

Sinuna laittaisin isommat renkaat jos sopivat pyörimään ja jos välitykset riittää.

• A5 3,0 tdi q

Kyllä mulla ainakin lukee rekisteriotteessa TUV-hyväksynnän numero. Auto on -13 mallinen TRP seikelin korotuksilla,takuu säilyy normaalisti. Perssonit on alkuperäisiä pidemmät,bilsteinit.
      Ainakin konsernin tuotteisiin saa aikahyvin korotusosia,jotka on huippulaatua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2703
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1617
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      29
      1131
    Aihe