Moni adventisti - ja vielä hämmästyttävämpää, että moni muukin protestantti - pitää israelilaisia tunkeilijoina ja palestiinalaisia uhreina. Lopunajan filistealaiset ovat palestiinalaisia. Palestiina sana on muodostunut käsitteestä Filistea, jolla käsitettiin maa-aluetta eKr. Välimeren rantakaistaletta etelässä Gasa ja pohjoisessa Karmelvuori. " Minulla on hyviä uutisia palestiinalaisten hyväksi - lopussa heidät, jäännös, sulatetaan täydellisesti israelilaisten jäännökseen ts. saavat hyvän osan.
Sak. 9:7
Minä otan verisen lihan pois heidän suustaan, tempaan iljettävät, saastaiset ruoat heidän hampaistaan. Silloin jäljelle jääneet filistealaiset tulevat minun omikseni. Heidät otetaan Juudan sukukuntien joukkoon, Ekronin asukkaat liitetään minun kansaani niin kuin jebusilaiset ennen.
Palestiinalaiset niinkuin filisealaisetkin ovat AINA tapelleet juutalaisia vastaan.
Mutta kun Messias (Kristus) tuo rauhan, SE rauha yhdistää ensin sisältä ja niin sitten ulkoinenkln yhdentyminen voi koittaa. Sefanja 2. puhuu samaa kuin Sak.9.
Sak.9. luvusta näemme, että etenemme sellaiseen aikaan, jolloin palestiinalaiset saavat laajentaa Gaasan kaistaletta kaksinkertaiseksi. No, siinä on kyse pakkorauhasta, joka ei kuitenkaan kestä pitkään. Tulee todellakin aika, jolloin Jumala tuomitsee vihamieliset johtajat niin Israelin kuin Palestiinalaisten - ja säästää rauhaa rakastavat kansalaiset. Rauhantahtoisuutta ei voi liikaa korostaa, sillä kirjoitettu on . . .
Matt. 5:9
Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.
antti
PALESTIINALAISET - filistealaisten manttelinperijöitä
8
317
Vastaukset
Israel on valtio valtioiden joukossa - millä tarkoitan vain, että ei ihmisillä (israelilaisilla) ole erikoisasemaa Jumalan edessä ihmisinä .. niinkuin luullakseni monet lahkot ajattelevat .. siis en ole sitä mieltä, että me voimme panna israelilaisille sen kovempia tai lievempiä vaatiumuksia valtiona kuin muillekaan valtioille.. Periaatteessahan kaikkien ihmisten tulisi tunnustaa - ihmisten samanarvoisuus ja antaa samat oikeudet kaikille .. mikä tuntuu olevan vaikeaa Israelissa .. eri syistä .. tosin ei uskonnollisista syistä ..
alex- aleksi tähtäsi ohi
Alotus käsittelee Palestiinaa ja palestiinan kansaa, mutta aleksimme ei vastineessaa huomaa edes sivumennen mennä itse asiaan. Mitäs kummaa aatumme mahtaa niinkun ajaa takaa, mihinkä pyrkiä millonkin kirjotuksillaan, kun ne on lohkaisuja asian vierestä, Kyllä tuo ainakin mua kiinnosti, toi että rauha koittaa lopultakin sinne Raamatun maahan ja pääasialliset asukaskansat jopa yhdistyvät aivankuin ikuisen rauhan sinetiksi.
alex.kasi: ## Israel on valtio valtioiden joukossa ##
Kovasti alex hehkuttaa Israelin valtion puolesta. Minä olen enempi kiinnostunut israelilaisesta KANSASTA. Raamattu toteaa, että tulee aika, jolloin maailma ilkkuu, ettei Israel ole mikään kansa, muuan valtio vain, (Jeremia 33:24).
eikö alex arvosta lainkaan Palestiinan valtiota? Palestiinan kansalla on valtion asema YK:n tarkkailijana. Tosin palestiinalaisilla ei ole valtiota, eikä palestiinalaishallinto ole YK:n jäsen, mutta tärkeintähän onkin ASEMA.
Minua kiinnostaa, ei Israel valtiona, vaan Israelin asema Israelin Jumalan edessä - se on pysyväistä laatua, niinkuin on USA:n, Kiinan ja Venäjän asema Turvallisuusneuvostossa.
Israelin maaperästä, Palestiinasta, Jumala sanoo, että se on Hänen omaisuuttaan, joten Israel ja palestiinalaiset ovat vain isännöitsijöinä siellä.
Kun tulee tuomion aika, rauhaa vastustavat israelilaiset kuin myös samankaltaiset palestiinalaiset poistetaan ja jäännökset sulautetaan yhteen, kunten aloituksessani viittasin Jesajan 9. lukuun sekä Sefanjan profeettakirjaan.
PALESTIINALAISET - HYLÄTTY KANSA?
Gazassa on vallassa Hamas-liike. Se pitää tavoittenaan muslimikalifaatin perustamista ja Palestiinan vapauttamista sionisteilta. Fatahin jäsenet ovat maallisia kansallismielisiä. Hamasin jäsenet ovat kansainvälisyyden islamistipuolustajat, jotka eivät sen enempää piittaa Palestiinan itsenäisyydestä. Sellaisten aate-erojen yli on hyvin vaiketa päästä. Kansa on aatteiden uhri.
Palestiina on taloudellisesti riippuvainen Israelista ja USA:sta. Kaikesta päätellen Palestiinan kannalta olisi järjetöntä ärsyttää länsimaita. Mutta näin se tekee, toteaa mm. Venäjä globaalissa politiikassa-lehdessä (päätoimittaja Fedor Lukjanov).
Kiinnostavaa, että Palestiina on toisaalta tapahtumien keskellä, mutta toisaalta YKSIKÄÄN arabimaa ei siitä varsinaisesti välitä. Palestiinan kansan kohtalo ei huoleta ketään. Noin 70 % Jordanian väestöstä on palestiinalaisia. Palestiinan kohtalosta joutuvat kuitenkin päättämään länsimaat. Silti toisaalta tärkein tekijä Palestiinan valtion muodostumisessa pitäisi olla Jordania.
Sak. 9:7
Minä otan verisen lihan pois heidän suustaan, tempaan iljettävät, saastaiset ruoat heidän hampaistaan. Silloin jäljelle jääneet filistealaiset tulevat minun omikseni. Heidät otetaan Juudan sukukuntien joukkoon, Ekronin asukkaat liitetään minun kansaani niin kuin jebusilaiset ennen.
Muistutan vielä siitä, että palestiinalaiset itsekin katsovat olevansa filistealaisten manttelinperijöitä. Joka tapauksessa ihan samat asuinalueet Gaasan seutu ja levittäytyminen aina Askeloniin ja Asdodiin saakka sekä toisella suunnalla kohti Faifan satamakaupunkia. Ihmeellisesti maailmanpolitiikka menee Raamatun mukaan.
anttiVarsin poikkeuksellista: Israel ja palestiinalaiset ei kiinnosta palstan kirjoittajia!
Yleisesti kaikki maailma seuraa tarkkana tapahtumia maailman navassa: Israelissa. Nooh; ehkä lestadiolaisen kiihtynyt mielipide oikeauskoisten väärästä kohtelusta suloisessa Suomessamme:
Olen todella järkyttynyt miten julmasti uskovainen "tapetaan" oman rauhanyhdistyksen toimesta. Lempäälässä kiusattua puolustavaa, siis esimerkillisenä kristittynä toimivaa, ei enää tervehditä "jumalan terveellä".
Itse en koskaan voisi alistua noin julmaan tekoon. Ainoastaan muutamaa oman lapsensa neitsyyden vienyttä perheenisää en tervehdi. Mutta että kiusatun puolustajaa kohdellaan noinkin julmasti! Missä jumala oli silloin kun tätä kiusattua kiusattiin? ( http://keskustelu.suomi24.fi/node/11450071 )
No joo, minun mielestäni tyyppi voi vain itseään syyttää, jos jää seuraan, jossa häntä kohdellaan non grata -persoonana. Kun vaihtaa toiseen seurakuntaan, niin ei haudo itseään katkeraksikaan, vaan pian jo naurahtaa säälivästi mokomalle rauhanyhdistykselle, toivoen tietysti silti sille kaikkea hyvää - nimenomaan sitä.
Sitten vielä äärimmisen kiintoisa asia - luulisin. Nimittäin muutama linkki ILMAISEEN ääniraamattuun, mp3-muodossa. Voipi vaikka kätevästi muistitikkuun tai pikku senkokoiseen mp3-soittimeen kopsata tai vanhanaikaisesti: CD:lle.
Kotona voi taustalla mukavasti kuunnella. Autossa! Hommaa vain USB-johto autoradioon, jos semmoinen audio-ominaisuus puuttuupi.
http://www.suomiraamatun.fi/
http://finnishbible.blogspot.fi/2008/07/ilmainen-suomi-niraamattu-raamattu.html
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9534939
http://www.kylvajablogi.fi/2009/09/aaaniraamattu-kuulumaan.html
http://www.verkosto.net/?sid=340
http://p1.foorumi.info/kultaomeniahopeamaljassa/viewtopic.php?t=1173&sid=23f45341b0b0c9076c11b0eda2bbdfee
Antti- 'avec'
BUSHMANNIN SIELUNVELJILLE ETIOPIAN JA PALESTIINAN TODISTUS
PALESTIINA: JUMALAN, ISRAELIN VAIKO NYKYAJAN FILISTEALAISTEN?
Se, että Israel on ja tietysti juutalaiset israelilaiset n. 2000 vuoden poissaolon jälkeen - se yhdessä tämän kanssa, että Raamattu (mm. Jes., Sef.,viittaan Antin viitteisiin) tuntee palestiinalaiskansan tulevaisuuden, on eräs jykevä merkki siitä, että Jumala on.
Että Jumala on rakastava oikeudenmukainen Jumala, niin että juutalaiskansa saa palata luvattuun maahansa - niinkuin luvattu on! - ja palestiinalaisiakaan ei häädetä, vaan sulautetaan.
JA TÄMÄ ON TIEDETTÄ NATIONAL GEOGRAPHICILTA (ao. linkissä). Seuraavasta tulee taustalla mieleen tämä Sana: Matt. 5:14 : "Te olette maailman valo. Ei kaupunki voi pysyä kätkössä, jos se on ylhäällä vuorella.
Kirkko on veistetty pohjoisetiopialaisen Gar’altan alueen kalliohuipun ylimpään kohtaan . . . http://natgeo.fi/valokuvat/etiopia-kuvareportaasi-etiopian-kristinuskosta?utm_source=nyhedsbrev&utm_medium=weekly_2013_4_2_62469
Muuan "etiopialainen hoviherra" vei uunituoreen kristinuskon kotimaahansa ja uskonnollisuus / usko on yhä siitä todistajana. Eihän usko piilossa pysy.
Ap. t. 8:27 :
Ja hän nousi ja lähti. Ja katso, siellä kulki etiopialainen mies, Etiopian kuningattaren Kandaken hoviherra, mahtava mies ja koko hänen aarteistonsa hoitaja; hän oli tullut Jerusalemiin rukoilemaan
Ap. t. 8:34 :
Ja hoviherra kysyi Filippukselta sanoen: "Minä pyydän sinua: sano, kenestä profeetta puhuu näin, itsestäänkö vai jostakin toisesta?"
Ap. t. 8:36 :
Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
Ap. t. 8:38 :
Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.
Ap. t. 8:39 :
Ja kun he olivat astuneet ylös vedestä, tempasi Herran Henki Filippuksen pois, eikä hoviherra häntä enää nähnyt. Ja hän jatkoi matkaansa iloiten.
KEL JUMALKAIPUU ON - EI VAURAUS TAI SOSIAALINEN MEDIA SITÄ KORVAA
" Kun palasin maahan 32 vuotta myöhemmin, sen pääkaupunki Addis Abeba oli muuttunut vahvan talouskasvun seurauksena tunnistamattomaksi. Kivipylvään nokassa sijaitseva muinainen kalliokirkko ja siellä rukoilevat ihmiset olivat kuitenkin aivan samanlaisia kuin jo Raamatun kirjoittamisen aikoihin. Erittäin raskas kapuaminen oli siis edelleen jokaisen hikipisaran arvoinen. "
Japanilainen kuvaaja esittelee asiaa puolueettomasti, toki hämmentyneenä. Aika moni nykyään läntisessä demokratiassa elävä ihminen pitää maan omistusoikeuden perustelemista pyhillä kirjoituksilla kestämättömänä.
On tullut tavaksi ajatella, että vuosituhantinen asuminen jollakin seudulla ansaitsee tunnustuksensa siitäkin huolimatta, että porukka harjoittaisi itselle vierasta uskontoa.
Ja mistä oikeasti kertoi tuo Sakarjan kirjan lainaus?
Kysymys oli siitä, että Israelin "valtio" valloittaa nuo mainitut paikat ja tuhoaa siellä asuvien ihmisten kulttuurin. Ne henkiin jääneet, jotka suostuvat kääntymään Israelin uskontoon, säästetään. Ja tällä tappamatta jättämisellä sitten hurskastellaan.
Tuo maininta verisestä lihasta ja iljettävistä sapuskoista tarkoittaa sitä, että muiden muassa Ekronin asukkaat eivät noudattaneet samoja teurastusnormeja ja syötäväksi sopimattomien eläinten luetteloita kuin israelilaiset. Ja miksi olisivat? Heillä oli oma kulttuurinsa.- Al.Einstein
^^ Aika moni nykyään läntisessä demokratiassa elävä ihminen pitää maan omistusoikeuden perustelemista pyhillä kirjoituksilla kestämättömänä. ^^
Kyllä se perustuu ihan asiakirjoihin, se omistusoikeus. Siionsitit jo ennen v uotta 1948 olivat ostaneet juutalaissuvuille lähes koko Palestiinan. Ja olihan se maa ollut juutalaisilla ennen kuin Rooma tuli väliin, ollut kauemmin kuin kellään muulla demokraattisella maalla on ollut maansa hallussaan. Yhdysvallat, demokratian uranuurtaja, sekin on varsin, varsin nuori. Juutalaisilla on lisäksi kiistaton uskonnollinen yhteys Palestiinaan - - Toora yms. käyvät omistusoikeudellisesta asiakirjasta. Meillä suomalaisilla ei sitävastoin ole mitään mihin vedota, kun anastimme tämän nimen notkon saarelman saamelaisilta. Saamen veimme, Suomen teimme.
^^Tuo maininta verisestä lihasta ja iljettävistä sapuskoista tarkoittaa sitä, että muiden muassa Ekronin asukkaat eivät noudattaneet samoja teurastusnormeja ^^
Siltä näyttäisi materialistisen jumalan vinkkelistä, mutta eiköhän Raamattu sentään ole hengellinen epos.
On Jumalamme niin ihmeellinen - - tuomitsee lopulta pahat ja hyvän jäännöksen palkitsee täydellisesti - - oi katsokaa _ _ kahtokaapa mitä prof. Sakarja sanoo=
6 Asdodissa on asuva sekarotuinen lauma. Minä, Herra, lannistan filistealaisten ylpeyden.
7 Minä otan verisen lihan pois heidän suustaan, tempaan iljettävät, saastaiset ruoat heidän hampaistaan. Silloin jäljelle jääneet filistealaiset tulevat minun omikseni. Heidät otetaan Juudan sukukuntien joukkoon
Historioitsijat tietävät sanoa, että palestiinalaiset ovat filistealaisten jatke, kun alueesta puhe on, Gaasan kaistaleesta!
^^ liitetään minun kansaani niin kuin jebusilaiset ennen ^^
Liitetään liitetään, sulautetaan! Kuin alkuperäiset jerusalemilaiset valloittajiinsa. Jos Jumala raivaakin kansat pois omaisuuskansansa tieltä, niin kyllä hän sitten muistaa myös lohduttaa ja korvata!
Al.Einstein - filadelfi
Filistealaisten ikiviha Israelia kohtaan saa tuomion Hes.25:15-17.
Jumala valitsi maan Israelille!
Hes. 11:16–17, ” …Koska minä olen vienyt heidät kauas pakanain sekaan ja hajottanut heidät muihin maihin, olen minä ollut heille pyhäkkönä vähän aikaa niissä maissa, joihin he ovat joutuneet. Sano sen tähden: Näin sanoo Herra, Herra: Minä kokoan teidät kansojen seasta ja kerään teidät maista, joihin teidät on hajotettu, ja annan teille Israelin maan.”
Obadjan profetia toteutuu lähellä Herran päivää;
15. Sillä lähellä on Herran päivä kaikkia pakanakansoja: Niin kuin sinä olet tehnyt, niin sinulle tehdään; kosto sinun teostasi kohtaa sinun omaa päätäsi.
16. Sillä niin kuin te olette juoneet minun pyhällä vuorellani, niin tulevat kaikki pakanakansat juomaan ainiaan: he juovat ja särpivät ja ovat, niin kuin ei heitä olisi ollutkaan.
17. Mutta Siionin vuorella saavat olla pelastuneet, ja se on oleva pyhä, ja Jaakobin heimo on perivä perintönsä.
18. Jaakobin heimo on oleva tuli ja Joosefin heimo liekki, mutta Eesaun heimo kuin olki, ja ne polttavat sen ja kuluttavat sen; eikä jää pakoon päässyttä Eesaun heimosta. Sillä Herra on puhunut.
19. Ja he ottavat perinnöksensä Etelämaan (=Negevin maa )ynnä Eesaun vuoren, Alankomaan ynnä filistealaiset (=Gaza); he ottavat perinnöksensä Efraimin maan ja Samarian maan (=länsiranta), Benjaminin ynnä Gileadin.
20. Ja tästä väestä, israelilaisista, viedyt pakkosiirtolaiset ottavat perinnöksensä kanaanilaiset Sarpatiin asti. Ja Jerusalemin pakkosiirtolaiset, jotka ovat Sefaradissa, ottavat perinnöksensä Etelämaan kaupungit.
HYVIÄ UUTISIA ”PALESTIINALAISILLE”
”Ja jos he oppivat minun kansani tiet, niin että vannovat minun nimeeni: ´Niin totta kuin JHVH elää`, niin kuin he opettivat minun kansaani vannomaan Baalin kautta, niin heidät rakennetaan minun kansani keskeen. Mutta jos he eivät kuule, niin minä tempaan pois ja hukutan sen kansan, sanoo JHVH” (Jer. 12:16,17). Palestiinan arabien ainoa toivo on valita Allahin sijasta Israelin Jumala (Yeshua!) ja Hänen suunnitelmansa Israelille!
On vastoin Raamattua ja tulee nostamaan Jumalan vihan jokaista kansaa vastaan, joka on YK:ssa äänestänyt ja kannattanut mahdollisesti pian yhdistyvää palestiinan terrorijärjestöä!
”Sillä katso, niinä päivinä ja siihen aikaan, kun minä palautin Juudan ja Jerusalemin ennalleen, minä kokoan kaikki kansat (YK!) ja vien ne alas Joosafatin laaksoon ja käyn siellä oikeutta niitten kanssa kansani ja perintöosani, Israelin, tähden. Sillä he ovat hajottaneet sen pakanakansain sekaan, ovat jakaneet minun maani. (Jooel 3:1,2)
Nyt kaikkein tärkeimmät Raamatun paikoista Israelissa (Jumalan asuinsija!), ovat muslimien tukikohtia! Jeriko, Beetlehem, Beetel, Seem, Gaza...
Israel tulee olemaan kunnioitettu kansojen keskuudessa;
Sef. 3:20. Minä tuon teidät takaisin siihen aikaan, jona teidät kokoan. Palauttaessani poisvietynne silmienne nähden, sanoo Herra, Minä nostan teidät kunniaan ja arvoon kaikkien maan kansojen keskuudessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038192- 1105743
- 555171
- 2875168
- 773813
- 583021
- 662737
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452481