Turkkilainen kosmetiikka

Pinni6

Viettekö mennessänne lomalle shamppoot ym. pesutuotteet kotimaasta vai ostatteko paikanpäältä? Voisitteko suositella turkkilaisia kosmetiikkamerkkejä ja millaseen hintaan esim paikallista suihkusaippuaa saa marketista. Pyrin aina lomallani käyttämään paikallisia tuotteita.
Kliitos avusta :)

12

2371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • punainen suu

Toivottavasti et pahasti pety kun menet turkissa kauppaan ja kohtaat siellä tasan samat palmolivet ja niveat kuin täälläkin. On myös omia merkkejä, jotka ovat ehkä hitusen edullisempia, mutta aivan vastaavia, ehkä mukavampia kun on eri tuoksuja kuin ne ikuiset samat. Hinnat ovat noin 3-7 liiraa riippuen pullon koosta.Kosmetiikasta en tiedä, mutta ehkä on hyvä muistaa ettei Turkki ole mikään kehitysmaa. Kaikkea on saatavilla.

• Onpas vaan

Turkki on nimenomaan kehitysmaa ainakin tasa-arvon saralla.

Viimeisen YKn raportin mukaan se on maailman 123:eksi tasa-arvoisin maa. Lähes kaikkien arabimaidenkin takana.

Suomi on sijalla 2, Islannin jälkeen-

• Junttimatkailija

Kanarialta ostin kaiken, samaa meinasin Turkissa, mutta valikoima oli suppea ja hinnat samaa, kuin suomessa. Turkkilaisen sarjan oliivivoidetta ostin, on ihanaa auringon lämmittämälle iholle. Kleopatrarannan (luolan päässä) läheisyydestä saunakaupasta saa luonnonkosmetiikkaa, hyvää mutta kallista. Sieltä saa ostaa myös ihania saunakristalleja, mentholin tuoksuisia. Luonnollista aurinkoöljyä älä osta, polttaa. ;)
      Googleta arko, on turkkilainen merkki. Arko nem on se voide jota ostin. Ensi kerralla ostan saunakaupasta aitoa. saunakaupassa oli myös hyvä valikoima saippuoita.

• .....

Arko nem tekee eläinkokeita.

• hei
      ostin Marmariksesta viimeksi tosi edullisia ja hyviä luomivärejä mutta tuo Arko Nem voide on aivan pakko ostaa myös kotiin. Tosi hyvä kuivalle iholle ja tuoksu aivan ihana.

• Turkish Airlinesin

koneesta ei ainakaan saa. Tukin islamistihallitus on kieltänyt lentemänniltä meikkaamisen.

Seuraava vaihe lienee hunnuttaminen.

• korjataan nyt

kuitenkin: "Tukin islamistihallitus" p. o Turkin islamistihalllitus.

• Luterilaismafia

Olet käsittänyt vähän väärin.

Myös Finnairin henkilökunnalla on tarkat säännöt meikeistä, koruista ja jopa sukkahousuista.

• Just joo
        Luterilaismafia kirjoitti:

Myös Finnairin henkilökunnalla on tarkat säännöt meikeistä, koruista ja jopa sukkahousuista.

Muslimithan ovat tunnetusti kovin paljon vapaamielisempiä ja tasa.arvoa kannattavampia kuin luterilaiset:)

• oltuon
        Luterilaismafia kirjoitti:

Turkin hallitus ei ole kieltänyt mitään, vaan THY on antanut uusia ohjeita koskien matkustamohenkilökunnan meikkien värejä ja joitain muitakin asioita. Tarkistin tämän THY:n turkinkielisiltä sivuilta. Toivotaan että käytettävät meikit sopivat aikaisempaa paremmin pastellinsävyisiin työasuihin. Kuka on matkustanut kyseisellä lentöyhtiöllä on takuulla joskus kiinnittänyt huomiota lentoemäntien todella voimakkaisiin meikkeihin ja vahvoihin väreihin, se on nääs Turkin kuten monen muunkin etelämään tapa. Nyt siis toivotaan hiukan hillitympää väriskaalaa, mistään muusta ei ole kysymys. Toki tummaan ihoon ja hiuksiin vahvat värit sopivatkin, ainakin paremmin kuin kalpeisiin suomalaiskasvoihin.
        Käännetyssä suomenkielisessä uutisessa oli lisäksi oikea virhekin kun väitettiin, että Turkin kotimaan lennoilla ei saa enää alkoholia, tietääkseni (eikä koskaan itse matkustaessa) ole saanut tähänkään saakka ei mitään muutosta käytäntöön.

• mintsi4

Itse olen ottanut aina vajaat putelit shampoota ja hoitoainetta mukaan, ne saa sitten käytettyä loppuun reissussa. Vastaavasti olen ostanut aina jonkun paikallisen suihkusaippuan ihan jostain perusmarketista jossa ne eivät paljoa maksa. Sitten sen loppu vastaavasti kuljettuu mukaan kotiin, jossa on ihana saada tuoksumuisto menneestä lomasta :)
      Alanyassa on ostoskeskuksissa joitain kosmetiikkaliikkeitä, mutta ja valikoima ei välttämättä ole ihan Suomen tasoa. Lähtiessä Antalyasta kannattaa toki sitten hyödyntää kentän tax-free, siellä on usein näitä paljoustarjouksia (ota kolme, maksa kaksi), ja muutenkin hyvä valikoima.
      Ihanaa reissua!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2278
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      1993
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1485
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1394
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      121
      1361
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1045
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      894
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      78
      876
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      863
    Aihe