Menin Turun kautta Tukholmaan ja oli lievästi suunnitellut kaverin kanssa, että mennään laivalla Tukholmasta Riikaan.
Okei, mulla jäi passi kauas pohjoiseen, siis kotia;-)!!!. Se selvisi kun kysyin kaverilta, että pitäisikö minulla olla Latviaan muka Passi.
Kaveri kiihtyi, että tottakai pitää Latviaan olla passi. Hän oli nääs varannut jo matkan.
No, ei se mitään, me mentiin risteilylle Tukh - Hki - Tukh.
Ja minä tietenkin sitten Tukholma - Turku.
On minulla tähän mennessä aina passi ollut ulkomailla mukana nyt ei vaan ollut.
Mutta eihän Eestiin tarvita passia???
PASSIKYSYMYS, kylläkin myöhään;-D!!!!
6
241
Vastaukset
- hohhohhoijjaaaaaaaaa
Hohhoijjaa - miksi sitä ei voisi ajatella hieman etukäteen? Jos on reissuun lähdössä, voisi miettiä, mitä tarvitaan mukaan.
Latvia (samoin kuin Viro) on Schengen-maa ja siellä pitää olla mukana passi tai uudenaikainen henkilötodistus:
http://formin.finland.fi/public/default.aspx?contentid=50427&contentlan=1&culture=fi-FI
Ruotsissa olisi riittänyt pelkkä ajokorttikin. - der factis
PASSIVAPAUS KOSKEE VAIN POHJOISMAITA
MUUALLA PASSI TAI EU HENKILÖKORTTI - itsestäänselvyys
EU henkkari jossa Kela -aina lompsassa. Myös EU-kelakortti
Voi ruopasta matkaan hetken mielijohteesta.- olen hämmästynyt!
Ei nuo ole mitään henkilötodistuksia. Jos tarvii sairaanhoitoa Euroopassa, silloin kelpaa Eurooppalainen Kela-kortti. Se ei ole henkilötodistus.
Passi tai EU-henkilökortti (poliisin myöntämä) ovat niitä jotka kelpaa.
Täällä näyttää "viisaita neuvojaan" antavan ihmiset jotka eivät edes matkusta minnekään. - vastaaja1234
Noilla et ruopaise yhtään minnekään. Et edes ruopaise yleensä minnekään....
- hämmästelijä...
No voi hyvä luoja, joku matka-asiakirja tarvitaan aina. Vaadittaessa täytyy pystyä osoittamaan henkilöllisyytensä. Ajokortti ei ole sellainen joka kelpaa missä vaan.
Mikä ihmeen "ulkomailla"??? Oletko nyt menossa Eestiin, äsken menit latviaan???
Parasta olis vaan pysyä siellä hitsin kaukan pojoisessa!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181730Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738