työskentelen reilusti yli 40 tuntia viikossa . Olen käynyt työehtosopimuksen kanssa toimarin luona .sopimuksessa lukee selvästi,että lisätyöstä pitäisi maksaa 50% palkkaa ym. toimari vaan ilmoitti ,että hän on selvittänyt asian EI tarvi maksa kuin tunti tunnilta. eli normaalilla tuntipalkalla vaikka ylitöitä olis 50h/2 viikkoa. onko tämä oikeen?
ylityölisä
3
562
Vastaukset
- akavan_erityisalat
Hei!
Mikäli kyseessä on ylityö, eli työnantajan määräyksestä normaalin työajan lisäksi tehtyä työtä, tulee siitä maksaa työehtosopimuksen mukainen lisä- ja ylityökorvaus. Oma-aloitteisesti tehty säännöllisen työajan ylittävä työ ei ole lisä- eikä ylityötä.
Yleensä lisätyöstä ei makseta korotettua työaikakorvausta, vaan tämä koskee vasta varsinaista ylityötä.
Eri työehtosopimuksissa työaikamuodot sekä ylityörajat vaihtelevat, emmekä valitettavasti tällä palstalla voi antaa yksityiskohtaista tes-tulkintaa, joten sinun kannattaa olla yhteydessä luottamusmieheesi tai liittoosi tarkempaa kannanottoa varten.
Ystävällisin terveisin
Akavan Erityisalat - mek
Seuraavan kerran kun pyytelee ylitöihin niin pyydäppä palakn korotus palkkaasi ja jos ei tule niin kerrot että ei ylityöt kiinosta kun niistä ei maksta mitään niin hyvä tulee.
- työtön luuseri.
Mä olin työkokeilussa ja siel oli pakko tehdä ylitöitä vaikka työaika oli 4 tuntia. uhkailtiin karenssilla jos ei tee hommaa loppuun, esim joku muutto juttu kesken.
Sit olin yhes toises työpaikas vuoden ja laskin että tein 300 tuntia ylitöitä mut en saanut siitä mitään korvausta. Tälleen meitä työttömiä kyykytetään vaan karenssin uhalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465347Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5481899Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748