Moikka!
Olen aikeissa astuttaa parkinvärisen siis ruskean narttukoirani. Onko lapinkoirien värityksissä jotain ohjeistusta/sääntöjä eli voinko astuttaa narttuni esim parkki-uroksella? Muistaakseni esim sheltti/collie bluemerle on sellain että niitä ei voi astuttaa keskenään..?
Suomenlapinkoirien värit
5
216
Vastaukset
- pentu tulossa
Kannattaa ehkä laittaa tämä kysymys tuonne lemmikkipalstat.net - keskustelu - lappalaispalstalle. Siellä on tullut hyviä vastauksia näihin värikysymyksiin. Tai tietenkin paras vaihtoehto on ottaa yhteyttä rotujärjestöön.
- pentutoiveita
Kiitos; yritin hakea sitä palstaa onnistumatta :( Voisitko laittaa linkin, kiitos!
- 666
Ei ole rajoituksia. Mainitsemasi merlegeenihän on homotsygoottina (eli molemmilta vanhemmilta perittäessä) letaali, mutta lappalaisroduilla ei vastaavia geenejä esiinny.
Tuolta vähän värigenetiikkaa:
http://www.kolumbus.fi/~w425013/koirat/slkvarit.html- pentutoiveita
Kiitos :)
- neuvoni mun
Tule juttelemaan kysymyksinesi facebookin ryhmiin esim Lappalaiskoirat tai Suomenlapinkoirat. Siellä on porukaa, täällä ei, ja lemmikkipalstojen lappalaisosio on aina ollut pystyynkuollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692693
- 632634
- 681782
- 241607
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 251106