Miten tutkivat sivuääntä? Mitä teidän lapselle piti tehdä? Aikasemmin ei ole ollut meidän kohdalla
sivuääni sydämessä
4
180
Vastaukset
- tänä vuonna oltiin
moi! Mein lapsella kuului sivuääni 1.5v. ja silloin ei vielä tullut lähetettä sairaalaan kun yhä 2v kuului saimme lähetteen keskussairaalaan. Siellä otettiin lapselta ensin sydänfilmi, sitten verenpaineet käsivarresta ja jalasta, molemmista 3 kertaa. Sen jälkeen olimme lastenlääkärin juttusilla (esim. lähisuvun sydänsairaudet kannattaa selvittää valmiiksi) lopuksi tämä lääkäri ultrasi sydämen. Meillä sai lapsi koko ajan, paitsi ekg otossa, katsoa muumeja ja kaikki hlökunta oli aivan ihanan osaavaa ja ystävällistä. Näin siis Porissa.
- Niisku-10
Meillä tutkittiin heti ultralla. Lapsi näkee koko ajan näytöltä, mitä siellä sydämessa oikein tapahtuu. Lääkäri kertoo lapselle ja vanhemmille, että mistä sivuääni tulee ja mikä sen aiheuttaa. Aika useissa tapauksissa sivuäänet ovat täysin viattomia ja ne eivät aiheuta mitään toimenpiteitä.
- Sydän ultrattiin
1-vuotiaana ja 1,5-vuotiaana lastenpolilla. Mitään erikoista ei löytynyt eikä sen jälkeen ole edes seurattu mitenkään.
- ...
Oliko nämä sivuäänet mistä vastauksissa puhuttiin millaisia? Siis miten todettuja, kun on tutkimuksiin laitettu?
Meillä lääkäri joskus ohimennen huomatuttanut, että jotain sivuääntä kuuluisi, mutta mitenkään muuten siihen ei ole koskaan reakoitu. itse olen miettinyt pitäisikö alkaa selvittämään enemmän...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682620
- 622582
- 681762
- 241587
- 201510
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91450- 151362
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096