Miksihän Akava ja muut Ay liikeet ei perusta omia firmoja, palkkaa sinne omia jäseniä ja paranna työoloja? Palkaahan saa maksaa yli sopimusten ja kukaa ei valita, jos sopii, että töitä ei tarvitse tehdä kuin 5 h päivässä täydellä kuukausipalkalla.
Ay yritys Oy
4
160
Vastaukset
- akavan_erityisalat
Hei,
Akava ja muut ammattiyhdistykset ovat normaaleja työpaikkoja, joissa noudatetaan soveltuvia työehtosopimuksia ja lakeja.
Terveisin,
Akavan Erityisalat- kuhnurit
Kysymys kuului, että kun tunnutte niin hyvin tietävän millaisia sopimuksia pitää tehdä ja palkkoja maksaa, miksi että itse perusta yrityksiä ja ota niihin työtekijöitä?
Jos Akava tai joku muu ammattiliitto saisi päättää yksin tämän maan työehtosopimuksista ja palkoista, täällä ei olisi yhtään yritystä pystyssä. - aikuistenoikeesti
kuhnurit kirjoitti:
Kysymys kuului, että kun tunnutte niin hyvin tietävän millaisia sopimuksia pitää tehdä ja palkkoja maksaa, miksi että itse perusta yrityksiä ja ota niihin työtekijöitä?
Jos Akava tai joku muu ammattiliitto saisi päättää yksin tämän maan työehtosopimuksista ja palkoista, täällä ei olisi yhtään yritystä pystyssä.No huhhuh. Miksi jonkun ammattiliiton pitäis perustaa joku firma, eiköhän niillä ole muutakin tekemistä ja perustettu esim. just työntkijöiden puolustamiseksi. Oisko susta sitten hyvä sellainen maailma jossa kaikki vaan tekis voittoa välittämättä yhtään mistään oikeudenmukaisesta liksasta tai muista ehdoista? niinku jossain bangladeshissa jossa just se tehdaskin romahti, siinä veti hienot voitot H&M ja muut rättikaupat. Kai sitä voi menestyä firmatkin ja kaupat niin että maksaa kunnollista palkkaa ja antaa lomat ja muut niinku kuuluu. Mikä ongelma siinä ois, en tajua.
- tyhjän mankujat
Jos Ammattiliitolla on tällainen suuri taito menestyä "maksamalla kunnollista palkaa ja antaa lomat ja muut niinku kuuluu", miksi ammattiliitot ei perusta yrityksiä ja tee näin? Olisi paljon fiksumpaa perustaa itse firma ja tehdä kuten kuuluu tehdä. Varmaan kaikki ihmiset tulisi töihin näihiin ammattiliiton firmoihin. Kun Suomessa on elinkeinovapaus eli kuka tahansa saa harjoittaa vapaasti elinkeinona, minusta sellainen maailma olisi hyvä, jossa ammattiliitot perustaisivat omia kilpailevia firmoja markkinoille omilla ehdoilla (isot palkat ja pitkät lomat yms edut). Nämä olisivat varmaan erittäin suosittuja yrityksiä ja näihin saisi helposti työntekijöitä. Nämä H&M ja muuta rättikaupat ja huonotfirmat ei varmaan pärjäis näille ammattiliiton firmoille. Kuka olisi niin tyhmä, että jäisi töihin näihin huonoihin firmoihin,joissa palkat ja edut on huonot kun voi mennä töihin ammattiliiton firmaan. Tällainen esimerkillä johtaminen olisi hyvä asia. Ammattiliitot kuitenkin tietävä miten markkinat toimii, niin miksi eivät sitten ryhdy itse toimimaan sen sijaan, että terrorisoivat muita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465327Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5461876Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748