Meidän tyttö kutsuu itseään koko ajan akaksi.
Akka ottaa, akka hyppää, akka syliin... Puhetta tulee paljon ja pitkiä lauseita, on todella fiksu lapsi. Tunnistaa ja tietää nimensä, mutta ei koskaan sano itseään nimeltä.
Olen tuntenut pientä häpeää ihmisten ilmoilla ja syytän kovasti itseäni, kun tuli häntä sanottua pikku-akaksi jossain vaiheessa. En ole pitkään aikaan käyttänyt moista nimitystä ja ärsyttää kun tuli sitä edes käytettyä.
Missä iässä lapsi alkaa kutsumaan itseään oikealla nimellä tai sanomaan edes minä? Kai tuo akka nimi joskus häviää jos sitä ei käytä? Onko kellään kokemuksia?
2v kutsuu itseään akaksi.
latinalainenöö
2
173
Vastaukset
- Persoonapronomit
Meillä lapset ovat oppineet puhumaan lauseita 1v 5 kk - 1v 7 kk iässä ja he ovat käyttäneet itsestään alusta asti yksikön 1. persoonaa.
Tämä johtunee siitä, että olemme puhusessamme heille käyttäneet persoonapronomineja, eikä etunimiä. - hyv jatkoa
Lapset voipi olla aika huvittavia.Ei kai kannata hävetä ja ei kai akka nyt niin paha sana ole?Jos muuten viksu lapsi,ei kai tarvis olla huolissaan?Kaipa se aikanaan jää pois,ja tavallaan jos siihen ei hirveästi kiinnitä huomiota?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041821
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151601- 1441579
- 1021523
- 801437
- 1191259
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2781218Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241080- 691071
- 381022