PARATIISISSA Jumala pyhitti 7. päivän, koska hän oli saanut luomisensa päätökseen ja "lepäsi kaikesta työstään". Ihminen ei saanut kymmentä käskyä paratiisissa, muutamia sentään, kuten: nimet eläimille, lisääntymiskäsky, avioitumisen myötä vanhempien määräysvallasta luopuminen ja lopulta otsa hiessä työtä tekeminen.
Lankeemukseksi ei koitunut lepopäivästä luopuminen, eikä sallitun lihan syöminen, vaan ns. kielletyn hedelmän syöminen. Vaikka sitä yhtäkään kieltoa (käskyä) ei kyetty noudattamaan, annettiin myöhemmin kymmenen perustavaa laatua olevaa käskyä - tarkkaan ottaen: 8 kieltoa ja 2 määräystä).
1. ÄLÄ pidä muita jumalia!
2. ÄLÄ käytä väärin Herran nimeä.
3. Pyhitä lepopäivä.
4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
5. ÄLÄ tapa.
6. ÄLÄ tee aviorikosta.
7. ÄLÄ varasta.
8. ÄLÄ lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
9. ÄLÄ tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
10. ÄLÄ tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.
(2 Moos. 20:2–17; 5 Moos. 5:6–21)
RIITTÄÄKÖ maailmassa ja seurakunnassa se, että näitä noudatetaan? -No, ei varmasti riitä, sillä ennen muuta - ennen kymmentä käskyä - pitää rakastaa Jumalaa ja lähimmäistä. SITTEN ei enää haluakaan pitää muita jumalia jne, vaan pyhittää lepopäivän ja kunnioittaa eritoten vanhempiaan ja rakastaa lähimmäistä sanoin ja teoin. Ei se ole käskyjen täyttämistä, että väistelee kanssaihmisiä, jottei vain rikkoisi heitä vastaan, vaan on kysyttävä itseltään, mitä voin tehdä lähimmäiseni hyväksi, että tämä minun toimintani kautta voisi uskoa Jumalan olevan rakastava iankaikkinen Isä. Ja yksi rakkauden suuria salaisuuksia on tämä, ehkä jopa ainoa:
"Joka paljon on anteeksi saanut, se paljon rakastaa; joka vähän on anteeksi saanut, se vähän rakastaa".
Kun ymmärtää, että on saanut anteeksi enemmän kuin kukaan toinen, rakastaa enemmän kuin kukaan muu.
Antti
Kymmenen käskyä - ovat ihan perustuslaki ihmiselle
21
92
Vastaukset
- kale-max
Ei toista voi omistaa.
#10. ÄLÄ tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu. #
On sovinismia ja rasismia vedota johonkin paimentolaisten käskykokoelmaan jossa määrittelyt on tehty omistamisen pohjalta.Perhekunnan päämies omisti kaiken, puolisot, työntekijät,karjan ja kaikesta käytiin kauppaa toisten perhekuntien ja heimojen kesken.Tyttäret etenkin olivat haluttua kauppatavaraa joista omistaja nettosi hyvin.
Meidän ei kuitenkaan pidä yhtyä ja alkaa ylistämään tuollaista orjataloutta joka polkee ihmisoikeuksia.- näinsevaanon nyt
Otetaanpa kadunmiehenä kiinni lähimmäisestä ja työntekijästä.
Kadunmies voi varata vaikkapa kaupan työntekijän käyttöönsä, ja estää häntä palvelemasta Herraa.
Sana. Älä jätä seurakuntakokoustasi.
Näin se taipuu tähänkin päivään. Märyäkoiransa voi hakea arkipäivänäkin kaupasta.
Entä "puoliso". Juuri luimme lehdestä, että kaksi kuoli, kun puolison menettänyt ei hyväksynyt harha-askelta, eroa, ja puolison uutta valintaa.
Maailma sanoo, että rakkaus on ikuista, mutta kohde vaihtuu.
Sana sanoo taas jyrkän kielteisesti eroa vastaan.
Jumala ei sitä hyväksy.
Entä "karja". Valinnoillamme siellä Väiskin kaupassa tavoittelemme omaa etuamme, emmekä sen karjan etua, mikä lähimmäinen hoitaa tiluksillaan.
Eli emme pääse millään eroon Jumalan laista. Osoittamamme sormi kääntyy niin, että ainakin kolme sormea osoittaakin meihin, eli syyllisiin Jumalan edessä.
ts. turha on potkia tutkainta vastaan. Taitaa kirjoittajalla olla törmäyskurssi Raamatun suhteen, eli jumalattoman maailman ajattelutapa ei sovi terveeseen elämään. - näinsevaanon nyt
näinsevaanon nyt kirjoitti:
Otetaanpa kadunmiehenä kiinni lähimmäisestä ja työntekijästä.
Kadunmies voi varata vaikkapa kaupan työntekijän käyttöönsä, ja estää häntä palvelemasta Herraa.
Sana. Älä jätä seurakuntakokoustasi.
Näin se taipuu tähänkin päivään. Märyäkoiransa voi hakea arkipäivänäkin kaupasta.
Entä "puoliso". Juuri luimme lehdestä, että kaksi kuoli, kun puolison menettänyt ei hyväksynyt harha-askelta, eroa, ja puolison uutta valintaa.
Maailma sanoo, että rakkaus on ikuista, mutta kohde vaihtuu.
Sana sanoo taas jyrkän kielteisesti eroa vastaan.
Jumala ei sitä hyväksy.
Entä "karja". Valinnoillamme siellä Väiskin kaupassa tavoittelemme omaa etuamme, emmekä sen karjan etua, mikä lähimmäinen hoitaa tiluksillaan.
Eli emme pääse millään eroon Jumalan laista. Osoittamamme sormi kääntyy niin, että ainakin kolme sormea osoittaakin meihin, eli syyllisiin Jumalan edessä.
ts. turha on potkia tutkainta vastaan. Taitaa kirjoittajalla olla törmäyskurssi Raamatun suhteen, eli jumalattoman maailman ajattelutapa ei sovi terveeseen elämään.Jumalan laki, se sydämessä, se yhdistää, rakkaus ei omista, vaan yhdistää.
"Haluan olla samanmielinen Luojani kanssa!"
Näin valinnat muotoutuu terveeseen elämään ja törmäyskurssia ei Sanaan tule.
Kysehän on siitä, että miten kirjoituksia ymmärretään. Alkulähde on ratkaiseva ihmisen elämässä. "Minä Olen se, joka Minä Olen" ja oikeata kohdetta on hyvä kuunnella. Minä olen tie, totuus ja elämä. Se on raamatullinen oppi. - kale-max
Jumalan laki, se sydämessä, se yhdistää, rakkaus ei omista, vaan yhdistää.
"Haluan olla samanmielinen Luojani kanssa!"
Näin valinnat muotoutuu terveeseen elämään ja törmäyskurssia ei Sanaan tule.
Kysehän on siitä, että miten kirjoituksia ymmärretään. Alkulähde on ratkaiseva ihmisen elämässä. "Minä Olen se, joka Minä Olen" ja oikeata kohdetta on hyvä kuunnella. Minä olen tie, totuus ja elämä. Se on raamatullinen oppi.Selitit jotain mutta et voi selittää pois käskyn muuttumattomuutta muuttamatta itse käskyä.
Kymmenennessä käskyssä ei tapahdu Jumalan tahto vaan itsekkäiden ihmisten tahto.
En voi auttaa sinua jos haluat olla osallisena samanmielisen luojasi kanssa jolle toinen on eriarvoisempi kuin toinen ja joka pitää siitä että toinen voi omistaa toisen.
#Älä tavoittele toisen vaimoa. Älä myöskään havittele toisen taloa, peltoa, orjaa tai orjatarta, älä hänen härkäänsä, älä hänen aasiaan äläkä mitään, mikä on hänen.
"Nämä sanat Herra puhui vuorella teille, koko Israelille, tulen ja synkkien pilvien keskeltä mahtavalla äänellä. Muuta hän ei sanonut. # - näinsevaanon nyt
kale-max kirjoitti:
Selitit jotain mutta et voi selittää pois käskyn muuttumattomuutta muuttamatta itse käskyä.
Kymmenennessä käskyssä ei tapahdu Jumalan tahto vaan itsekkäiden ihmisten tahto.
En voi auttaa sinua jos haluat olla osallisena samanmielisen luojasi kanssa jolle toinen on eriarvoisempi kuin toinen ja joka pitää siitä että toinen voi omistaa toisen.
#Älä tavoittele toisen vaimoa. Älä myöskään havittele toisen taloa, peltoa, orjaa tai orjatarta, älä hänen härkäänsä, älä hänen aasiaan äläkä mitään, mikä on hänen.
"Nämä sanat Herra puhui vuorella teille, koko Israelille, tulen ja synkkien pilvien keskeltä mahtavalla äänellä. Muuta hän ei sanonut. #Ts. tarkoitat, ettei Jumalan pidä pitää huolta vähempiosaisesta.
Jos on siinä osassa, että voi hallita ja ottaa, niin saa ottaa, Jumala ei siihen puutu.
Sitähän kale-max ajoit takaa!
Saa tavoitella ja havitella. Minusta alkaa tuntua, että puhutkin tämän maan ruhtinaan alueesta. Tämä rienaajahan juuri kiusauksen erämaassa tarjosi tuota lupaa Jeesukselle, jos vain kumartaa häntä.
hmmm...
Mutta minä haluan olla samanmielinen Jahve, Jeshua Jumalan kanssa, että älä havittele, sillä Jumala siunaa tätä orjaa tahi orjatarta.
Tämä meidän Suomi- neito, se siunaa isäntiä ja orjaa saa riistää ja orjatarta.
Sekä varsinkin valtiolta potkastaan tunnollisimmat orjat pihalle. Eikös vain?
Katsopa taivaalle, Finn..... air .. ja lentoemäntiä kertoo, kuinka kävi.
Oliko sinun jumalasi käskyssä se valo? - kale-max
Ts. tarkoitat, ettei Jumalan pidä pitää huolta vähempiosaisesta.
Jos on siinä osassa, että voi hallita ja ottaa, niin saa ottaa, Jumala ei siihen puutu.
Sitähän kale-max ajoit takaa!
Saa tavoitella ja havitella. Minusta alkaa tuntua, että puhutkin tämän maan ruhtinaan alueesta. Tämä rienaajahan juuri kiusauksen erämaassa tarjosi tuota lupaa Jeesukselle, jos vain kumartaa häntä.
hmmm...
Mutta minä haluan olla samanmielinen Jahve, Jeshua Jumalan kanssa, että älä havittele, sillä Jumala siunaa tätä orjaa tahi orjatarta.
Tämä meidän Suomi- neito, se siunaa isäntiä ja orjaa saa riistää ja orjatarta.
Sekä varsinkin valtiolta potkastaan tunnollisimmat orjat pihalle. Eikös vain?
Katsopa taivaalle, Finn..... air .. ja lentoemäntiä kertoo, kuinka kävi.
Oliko sinun jumalasi käskyssä se valo?Samanmielinen jumala auttoi eräät pois Egyptin orjuudesta ja paadutti siellä faaraon mutta samalla kertaa antoi näille eräille orjuudesta karanneille lakinsa kautta oikeuden pitää itse orjia ja orjuuttaa toisia.
Perin kummallista huolenpitoa samanmiliseltä jumalalta. - Onnea peräänkuulutet
kale-max kirjoitti:
Selitit jotain mutta et voi selittää pois käskyn muuttumattomuutta muuttamatta itse käskyä.
"Nämä sanat Herra puhui vuorella teille, koko Israelille, tulen ja synkkien pilvien keskeltä mahtavalla äänellä. Muuta hän ei sanonut. #Älä tavoittele toisen omaa. Mitään mikä on hänen omaansa. Omaansa on perhekin.
Miehelle otsa hiessä työ.
Mutta vaimolle kipu läpi koko ikänsä synnyttämistään lapsistaan. Jatkuvasti, ei vain illalla. Siis synnyttämistään. Ei päiväkotilapsista. Kipunaan Lapset, perhe .
Kasvattaa ja opettaa käskyn mukaisesti rakkaudella ja rakastamaan Jumalaa ja lähimmäistään. Kasvattaa kasvattamaan jälkipolvensa niin kauan kuin elää!?
On omaansa perhe.
Mutta suomineidon orjavaimot ei enää kasvata itse omia lapsiaan kasvattamaan jälkipolvia . Ei . Ovat avuttomia. Media opettaa seksiin oikein olan takaa. Ja vanhemmat huolehtii, jotta naimisiin säädyllisesti. Mutta media opettaa vallan muuta.
Ja koulukin ja kaverit ja korkeakoulut ja entä käskyt - mihin unohtui?
Ja Jumala VIHAA hylkäämistä.
Kyllä avioerojutuissakin - mutta erityisesti lasten hylkäämistä ja pettämistä aamu toisensa jälkeen. Vain lauantai ja sunnuntai toi helpotuksen lapsen "töissäkäyntiin". Mutta 5 päivää riittää hylkäämisen oppimiseen aivan varmasti ja samalla puoliansa pitävään itsekeskeisyyteen ja vielä pahempaan - rakkaudettomaan jatkuvaan toimintaan.
Mutta vanha kansa yllyttää vielä avioliittoon. Jotkut pitävät raameja ja jatkavat edelleen median viitoittamaa tietä. Useimmat jättävät raamit ja julkimeininki alkaa olla kuin Sodomassa ja Gomodassa tai paljon pahempaakin.
Missä Suomi-neidon usko ja rakkaus Jumalaan, eikä pelosta tietoakaan!?
Tarvitseeko kysellä profetioilta mihin nyt meno ja meininki. Sen tiesi jokainen viisas jo 40 v sitten, kun äidit sidottiin kantamaan kipua raskaasta otsahiestyöstään pitkät päivät ja samalla hyläten lapsensa. Äidit sidottiin pois perheensä valvonnasta ja moraalittomuus vapautettiin kera oluen ja median!
Samalla äidit työskentelivät "naapurin" äidin puolison kanssa, ja läheisyys oli taattu. Ovela suunnitelma - radikalismin räjähdys -60-70 lukujen vaihteessa!
Raamatussa mainitaan myös, .... on TEHTY avioliittoon sopimattomiksi...?
Sananlaskuista:
Tunne Hänet kaikilla teilläsi. Turvaa Herraan kaikesta sydämestäsi äläkä nojaudu omaan ymmärrykseesi.Tunne hänet kaikilla teilläsi, niin hän sinun polkusi tasoittaa. Älä ole viisaas omissa silmissäsi, pelkää Herraa ja karta pahaa, sillä se on terveellistä sinun ruumiillesi ja virkistävää sinun luillesi.
Autuas se ihminen, joka on löytänyt viisauden eli Herran tuntemisen, ihminen joka on saanut taidon.
Sillä parempi on hankkia sitä, kuin hopeata ja siitä saatu voitto on kultaa jalompi. Se on kalliimpi kuin helmet. Eivät mitkään kalleutesi vedä sille vertaa. Pitkä ikä on sen oikeassa kädessä, vasemmassa kädessä rikkaus ja kunnia. Sen tiet ovat suloiset tiet ,sen polut rauhaisat kaikki tiet. Elämän puu on se niille jotka siihen tarttuvat.
Ja onnelliset ovat jotka pitävät siitä kiinni . - hupsulainen sinä
Raamattu sanoo: " sinun on kuoltava sen vaimon takia, sillä hän on toisen miehen aviovaimo"!
revi siitä huumoria - uskoton kohdusta
kale-max kirjoitti:
Samanmielinen jumala auttoi eräät pois Egyptin orjuudesta ja paadutti siellä faaraon mutta samalla kertaa antoi näille eräille orjuudesta karanneille lakinsa kautta oikeuden pitää itse orjia ja orjuuttaa toisia.
Perin kummallista huolenpitoa samanmiliseltä jumalalta.Israelin kansa sai luvan pitää orjia, mutta missäs orjan elämä voisi olla parempaa
kuin Jumalan lasten tykönä, kun orjan isäntää koskevat Jumalan lain säädökset.
Orjat yleensä sanoivat: " Minä rakastan isäntääni" t. b
Adventtikirkon synti on, että pastoreista lähtien he pitävät synnin orjuudessaan toisten adventisti miesten vaimoja!!
He kun saivat opetusta: " Älä lähde kantamaan iestä yhdessä uskottoman kanssa!!"
Niinpä he ottivat ei muukalaisia vaimoja, vaan seurakunnan miesten vaimoja!
Näin typerä on adventisti " Sinun on kuoltava sen vaimon vuoksi, jonka olet ottanut
sillä hän on toisen miehen vaimo"
Adventtilainen sanoo: " Mitäs se haittaa, kuolemmehan me kuitenkin"!.. ja jatkaa vaimon panemista, mutta se päivä oli sapatti!
Ja adventti veli kysyy: " Mitäs veli? Mitäs olet tehnyt?
Johon tämä vastaa: " palvelijasi on pitänyt käskyt, ja Jeesuksen uskon, ja palvelijasi ei ole käynyt missään!
johon tämä vastaa: " Mitä tämä sitten on, kun lapset määkivät äitiään ja mies puolisoaan!??
Johon tämä: Nainen on jumala, palvelkaa häntä!
Johon tämä: Herra, Jeesus on Jumala, jos et usko mene Turun Beeteliin ja katso siellä seinältä.
Miksi loikkaat yli jumalankuvien kiellosta, joka on aivan selvästi toinen pykälä tuossa listassa:
"Älä tee itsellesi patsasta äläkä muutakaan jumalankuvaa, älä siitä, mikä on ylhäällä taivaalla, älä siitä, mikä on alhaalla maan päällä, äläkä siitä, mikä on vesissä maan alla. Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua. Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni."
Katolinen kirkko on aikoinaan tehnyt tuon muutoksen omiin tarpeisiinsa. He poistivat listasta kuvien kiellon ja sitten jakoivat keinotekoisesti viimeisen käskyn "älä himoitse" tai uudemmassa käännöksessä "älä tavoittele" kahtia.
On myös väitetty, että tuo kuvien kielto ei kuulu kymmenen käskyn kokonaisuuteen, vaan seremonialakiin. Väite on kummallinen, kun katsoo, missä tuo teksti sijaitsee. Siinä on vielä kovat uhkaukset päällä. Muun muassa kostoa on odotettavissa lapsille, lapsenlapsille ja lapsenlapsenlapsille, vaikka he eivät itse kuvia kumartelisikaan.Lisään vielä tuohon kymmenennen käskyn pilkkomiseen toisen huomion.
Viidennessä Mooseksen kirjassa on kymmenen käskyn kertaus. Siinä kymmenennen käskyn sanajärjestys poikkeaa 2. Moos. 20 sanamuodosta. Kun ensin aloitetaan "huoneesta" tai "talosta", kertauksessa ensimmäisenä mainitaan "vaimo".
Tuo kymmenennen käskyn pilkkominen on niin luonnoton, että katolisten ja heidän vääristelyään noudattavien protestanttien, kuten nyt vaikkapa luterilaisten pitäisi puhua yhdeksän käskyn laista eikä kymmenestä käskystä.- uskokaapa tulevaa.
v.aari kirjoitti:
Lisään vielä tuohon kymmenennen käskyn pilkkomiseen toisen huomion.
Viidennessä Mooseksen kirjassa on kymmenen käskyn kertaus. Siinä kymmenennen käskyn sanajärjestys poikkeaa 2. Moos. 20 sanamuodosta. Kun ensin aloitetaan "huoneesta" tai "talosta", kertauksessa ensimmäisenä mainitaan "vaimo".
Tuo kymmenennen käskyn pilkkominen on niin luonnoton, että katolisten ja heidän vääristelyään noudattavien protestanttien, kuten nyt vaikkapa luterilaisten pitäisi puhua yhdeksän käskyn laista eikä kymmenestä käskystä.Luulen, että uskonpuhdistus ei lähde v.aarista liikkeelle, vaan tuleepi tuolta uskovien juutalaisten puolelta.
Uskova juutalainen ei liity vanhaan, eli tuoretta viiniä ei lasketa vanhoihin leileihin.
He eivät liity perinteisiin kirkkoihin, sillä kirkkojen ajattelutapa pohjautuu sanan vääristyneeseen tulkintaan eikä niinkään raamatullisuuteen.
Mutta he avaavat tämän pandoran lippaan, ts. opit, vääristyneet opit, ja se on näkyvillä jo olemassa. He pitäytyvät sanaan ja Vanhan, sekä Uudentestamentin kautta tutkien sitä, he hajottavat ihmisoppisen maailman uskonnollisen puolen.
Perinteisien kirkkojen perustukset järkkyvät, ettei kiveä jää kiven päälle.
Niin anglikaaniset, luterilaiset presbyteerit, baptistit, jne. jne. korvausteologiat, jossa kirkko ottaa Israelin paikan, tämän 2000 vuoden rakennelmat hajoavat.
Ja siksi, kun juutalaiset tulevat uskoon. Se tulee olemaan uskonpuhdistuksen aikaa.
Se ei ole uusien kirjoitusten luomista, vaan heillä on samat Kirjoitukset ja ymmärtävät Pyhän Hengen kautta, miten ne pitää ymmärtää ja totuus murskaa väärän. Se ei tule inkvisition, yhden ihmisen pakon kautta, ei uusien paavien ja piispojen opetuksella, jossa julistetaan ns. oikeaoppisuutta.
Vaan heillä on Jeesus ja raamattu. Se riittää, ei tunnustuskirjoja, ei kirkonkirjoja jne.
Ei kirkkojen muotoja, sekä painotuksia, dokmatisaatioita, kirkollisten kokousten linjoja... Heillä on Jeesus ja raamattu.
Sieltä tulee selitystä Pyhän Hengen kautta, alkukielillä, että saivartelu jää siihen.
Mutta nyt voi pitää vahingokseen raamattua vaikka satukirjana, mutta jokainenhan lyö kirveellä omaan polveensa. uskokaapa tulevaa. kirjoitti:
Luulen, että uskonpuhdistus ei lähde v.aarista liikkeelle, vaan tuleepi tuolta uskovien juutalaisten puolelta.
Uskova juutalainen ei liity vanhaan, eli tuoretta viiniä ei lasketa vanhoihin leileihin.
He eivät liity perinteisiin kirkkoihin, sillä kirkkojen ajattelutapa pohjautuu sanan vääristyneeseen tulkintaan eikä niinkään raamatullisuuteen.
Mutta he avaavat tämän pandoran lippaan, ts. opit, vääristyneet opit, ja se on näkyvillä jo olemassa. He pitäytyvät sanaan ja Vanhan, sekä Uudentestamentin kautta tutkien sitä, he hajottavat ihmisoppisen maailman uskonnollisen puolen.
Perinteisien kirkkojen perustukset järkkyvät, ettei kiveä jää kiven päälle.
Niin anglikaaniset, luterilaiset presbyteerit, baptistit, jne. jne. korvausteologiat, jossa kirkko ottaa Israelin paikan, tämän 2000 vuoden rakennelmat hajoavat.
Ja siksi, kun juutalaiset tulevat uskoon. Se tulee olemaan uskonpuhdistuksen aikaa.
Se ei ole uusien kirjoitusten luomista, vaan heillä on samat Kirjoitukset ja ymmärtävät Pyhän Hengen kautta, miten ne pitää ymmärtää ja totuus murskaa väärän. Se ei tule inkvisition, yhden ihmisen pakon kautta, ei uusien paavien ja piispojen opetuksella, jossa julistetaan ns. oikeaoppisuutta.
Vaan heillä on Jeesus ja raamattu. Se riittää, ei tunnustuskirjoja, ei kirkonkirjoja jne.
Ei kirkkojen muotoja, sekä painotuksia, dokmatisaatioita, kirkollisten kokousten linjoja... Heillä on Jeesus ja raamattu.
Sieltä tulee selitystä Pyhän Hengen kautta, alkukielillä, että saivartelu jää siihen.
Mutta nyt voi pitää vahingokseen raamattua vaikka satukirjana, mutta jokainenhan lyö kirveellä omaan polveensa.uskokaapa tulevaa. kirjoitti «Luulen, että uskonpuhdistus ei lähde v.aarista liikkeelle, vaan tuleepi tuolta uskovien juutalaisten puolelta.»
ja myöhemmin näin: «Mutta nyt voi pitää vahingokseen raamattua vaikka satukirjana, mutta jokainenhan lyö kirveellä omaan polveensa. »
Et sitten kirjoittanut mitään siitä asiasta, jonka nostin esiin. Kirjoitin kymmenen käskyn toisesta käskystä, jonka katolinen kirkko on heittänyt pois häiritsemästä ja halkaissut kymmenennen käskyn kahtia, jotta lukumäärä säilyisi. Useimmat protestantit ovat menneet tuohon mukaan.
En ole väittänyt, että uskonpuhdistus lähtisi minusta. Tiedoksesi, että adventistit sisällyttävät alkuperäisen toisen käskyn listaansa. Sillä ei nyt ole mitään tekemistä minkään uskonpuhdistuksen kanssa.
Ketjun aloitus taas liittyi siihen, riittääkö kymmenen käskyn noudattaminen "maailmassa ja seurakunnassa". Tuo kommenttisi ei liittynyt siihenkään millään tavalla.
Mutta ennustat siis, että juutalaiset tulevat uskoon ja siitä alka todellinen uskonpuhdistus. Selvä. Odotellaan ja katsotaan.
Sen verran voin sanoa, että Vanhan Testamentin selittäminen alkukielellä on minulle ihan hepreaa, vaikka olisikin Pyhän Hengen kautta.- korjausliike
v.aari kirjoitti:
uskokaapa tulevaa. kirjoitti «Luulen, että uskonpuhdistus ei lähde v.aarista liikkeelle, vaan tuleepi tuolta uskovien juutalaisten puolelta.»
ja myöhemmin näin: «Mutta nyt voi pitää vahingokseen raamattua vaikka satukirjana, mutta jokainenhan lyö kirveellä omaan polveensa. »
Et sitten kirjoittanut mitään siitä asiasta, jonka nostin esiin. Kirjoitin kymmenen käskyn toisesta käskystä, jonka katolinen kirkko on heittänyt pois häiritsemästä ja halkaissut kymmenennen käskyn kahtia, jotta lukumäärä säilyisi. Useimmat protestantit ovat menneet tuohon mukaan.
En ole väittänyt, että uskonpuhdistus lähtisi minusta. Tiedoksesi, että adventistit sisällyttävät alkuperäisen toisen käskyn listaansa. Sillä ei nyt ole mitään tekemistä minkään uskonpuhdistuksen kanssa.
Ketjun aloitus taas liittyi siihen, riittääkö kymmenen käskyn noudattaminen "maailmassa ja seurakunnassa". Tuo kommenttisi ei liittynyt siihenkään millään tavalla.
Mutta ennustat siis, että juutalaiset tulevat uskoon ja siitä alka todellinen uskonpuhdistus. Selvä. Odotellaan ja katsotaan.
Sen verran voin sanoa, että Vanhan Testamentin selittäminen alkukielellä on minulle ihan hepreaa, vaikka olisikin Pyhän Hengen kautta.Kyllä se uskonpuhdistus lähtee jokaisesta, joka kehoittaa: " Jos tahdot päästä elämään sisälle, pidä käskyt"!!
Paratiisissa ja 1. Mooseksen kirjasta löytyvät kaikki 10- käskysanaa
t, b - Törkeetähän tää
hienosti kirjoitettu v..vaari.
Adventtikansa on langennut samaan syntiin, mihin Jaakobin vaimo
Jumalan kansan johdatti varastaessaan isänsä Laabanin kotijumalat.
Seurakunnan naiset istuvat näitten jeesus kuvien päällä, ja sanovat: " En voi
nousta, koska minun on, niin kuin naisten tavallisesti on"
He vuodattavat joka kuukausi verensä, näitten mykkien ja kuurojen epäjumalien puolesta, joita täytyy kantamalla kantaa.
Saattaa olla, että joku kantaa niitä rukouksessakin Jumalan tykö!
Mutta me tiedämme, että heidät kannetaan hautaan, ja naisten oma veri ei ole suojana, kun ylösnousemuspäivä koittaa.
" Se, kuolkoon, kenenkä hallusta löydät jumalasi" Jaakobin profetia
Varma on se sana, että Turun Beetelin jäsenten hallusta löytyy kotijumala, ja koko seurakunta on tuhoon tuomittu. Lieksan adventti kirkossa oli epäjumalan kuva, ja niin se kirkko paloi, profetian mukaan.
Joensuun adventtikirkossa oli koko toimisto vuorattu epäjumalankuvilla, ja sekin kirkko jouduttiin hylkäämään profetian mukaan,
Ruskealan kirkossa, jota avustusvaroin rakennettiin, oli epäjumalia runsain määrin, ja niin sekin kirkko paloi, herran palvelijan sanan mukaan!
Mutta adventtikirkko jatkaa luopumistaan, eikä poista epäjumalia, koska joku painatti niitä Suureen Taisteluunkin, ja adventistit luulevat, että ne taistelevat heidän puolestaan, ja adventtikansa olkoon hiljaa!
Samoin toisten vaimojen paneminen ja puolisoina pitäminen, jouduttaa Jeesuksen tuloa, he uskovat, pastorit etunenässä.
Pastori: " Mikä on maailmanlopun ja sinun tulemuksesi merkki, oi Jeesus"?
Jeesus vastaa: " Tämä paha ja avionrikkoja sukukunta tavoittelee merkkiä....
Onko muuta kysyttävää, kysyy Jeesus!
Ja adventtikansa oli hiljaa ja loi katseensa seinällä roikkuvaan kristukseen, josta tulee heille apu! :)
- Karkeloiva Daavid
Kymmenen käskyn selitys täältä tyydytti sieluni:
http://p1.foorumi.info/ristinvalossa/viewtopic.php?t=2875
Se sai karkeloimaan ilosta.- weijon keitosta.
Olisikohan Turun Veijo pannut samaan kattilaan monta laki sanan ajatusta ja yrittää hämmentää yhtä keittoa syötäväksi sopaksi?
Näyttää siltä ja maistuu sille, eikä näinollen ole ollenkaan Hengellisesti ravitseva ja ravintoa antava ruoka.
Eli tuollalailla tarjoiltu ruoka, se ei ole Menuun mukainen, vaan sekametelisoppaa.
Hieman nahkakengän maku.
Näin toteaa entinen _SA- intin huoltopuolen au.
- adventtisisaresi
Saat Antti anteeksi, ainakin minulta adventtisisareltasi. Oletko valmis sanomaan anteeksi adventtiuskovaisille meidän päällemme laittamistasi sanoista. Oletko totuuden mies. Selkärankainen ja nöyrä Jumalan palvelija. Siunausta sinun ja perheesi päivään. Ystävällisesti: adventtisisaresi.
- hyvää yötä
"...se rakastaa enemmän kuin kukaan muu."
- adventtisisarenne.
Osaisipa sitä rakastaa, kutn Paavali 1. Kor. 13. luvussa kirjoitettu on. Toivottavasti minusta tulisi lopulta kirkastettu. Mutta en oikein usko tekojeni vuoksi ansioiden riittävän. Onneksibsitä ei meiltä Taivaallinen Isämme vaadikaan. Riittää kun uskoo. Sydämestään. Yritän uskoa niin aidosti kuin osaan. Aina se ei onnistu, vaikka tahtoisin. " äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta. Sillä sinun on Valtakunta ja Voima ja Kunnia. Iankaikkisesti. Amen.
- adventtisisarenne
Ai niin, vielä. Taitaapa olla niin, että Raamatussa lepopäiväkohdassa Moos. 2: 20: ssa, kymmenen käskyn 3:nnessa kohdassa ei käytetä samanlaista kieltävää imperatiivia : "Älä" vaan sanaa: -muista - pyhittää lepopäivä. Joka sekin siis imperatiivi. Mutta ei kieltomuoto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j472245- 261843
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271465Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!151289- 1101289
- 181035
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71954Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107874Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333853Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad74846