Mistä ja millainen venevakuutus

Tiiskeri

Onko vakuutusyhtiöillä eroja paljon hinnoissa? Onko kokemusta ? Ei varmaan muuta keinoa kuin aloittaa kilpailutus.
Kertokaa kokemuksianne.

23

7832

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minor25

Jos haluat Suomen halvimman ja kattavimman ota Yacht Poolin vakuutus.

Jos haluat toiseksi kalleimman ja kattavimman ja sinua jotenkin epäilyttää laittaa rahasi ulkomaiseen vakuutusyhtiöön niin sitten Alandia Venevakuutus.

Jos haluat maksaa ylimääräistä ja kerätä plussapisteitä, boonuksia tai muuta turhaa - perehtyä pilkuntarkkaan vakuutusehtoihin ja sen lisäksi vieläpä maksaa siitä lystistä naurettavia summia suhteessa kahteen ensimmäiseen vaihtoehtoon niin sitten vaikka Pohjola tai jokin vastaava suomalainen koronkiskoja.

(Esimerkki Pohjolan ehdoista: "Vakuutuksesta ei korvata vahinkoa, joka on aiheutunut tuulesta, ellei kyseessä ole myrsky (keskituulen nopeus vähintään 15 metriä/sekunnissa)." )
      Muita vastaavia venevakuutuksista pihalla olevia yhtiöitä: Pohjola, LähiTapiola, Tryg, If, jne.

Esimerkki 25 jalkaisesta liukuvasta moottoriveneestä 200hv sisäperäkoneella:

Yacht Pool: 480 €
      Alandia: 599 €
      Pohjola: 2500 €

• Minor25

Korjaus viestiin: "Jos haluat toiseksi kalleimman..." = "Jos haluat toiseksi halvimman..."

• kyselty on

21 jalkaa 230hv sisäperä Arvioitu arvo n. 16000 Fennia 300 Täyskasko.

• Sportage1

Itse otin tuolta Alandiasta ja heti tuli 60% alennusta, täys kasko 150€ omavastuulla.

• 3 vuotta tyytyväinen

Päädyin yksinkertaisten vakuutusehtojen vuoksi Yacht Pooliin.
      Oli se myös edullisin, mutta ennen kaikkea "saivartelu ja älyttömät kriiteeri puuttuivat".

• 2 X KAD44

et ole lukenut vakuutus ehtoja tarkkaan, kyllä sieltä saivarteluakin löytyy ja tulkinnan varaisia kohtia.

Ilmeisesti puhut siitä kun laittavat tarjouksen yhteysessä sellaisen lapun jossa näytetään Yatch poolin erinomaisuus verrattuna muihin yhtiöihin yksinkertaistettuna.

Kaiva vakuutus ehtosi ja lue oikein ajatuksella läpi, niin huomaat...

Itse harkitsen juuri ko. yriityksen vakuutusta ja äiti on opetanut, että jos näyttää liian hyvältä niin ei se sitä voi olla tai jotain sinne päin siksi hieman skeptinen :)

• Onko minulla kallis vakuutus ,kun on vuosimaksu 424 e Lähitapiolassa lähtövakuutus 1105,81 poonus alennus 656,29e
        250 e omavastuu .. Vene vakuutettu 25.000 eestä

• Jatkoa edelliseen ilmoitukseeni .Otin yhteyttä Alandia vakuutukseen ..Sama 25.000 euron vakuutuksesta veneestäni .Vuosimaksu olisi 60 poonuksella = 454 e vuosi 200 e omavastuulla .. Aladiassa olisi 30 e kalliimpi vuosimaksu ,kun Lähi Tapiolassa ,mutta omavastuu olisi pienempi Alandiassa .. Mun mielestäni Lähitapiola on luotettavampi..Vaikka omavastuu onkin 250e

• Anonyymi
        keke1 kirjoitti:

Jatkoa edelliseen ilmoitukseeni .Otin yhteyttä Alandia vakuutukseen ..Sama 25.000 euron vakuutuksesta veneestäni .Vuosimaksu olisi 60 poonuksella = 454 e vuosi 200 e omavastuulla .. Aladiassa olisi 30 e kalliimpi vuosimaksu ,kun Lähi Tapiolassa ,mutta omavastuu olisi pienempi Alandiassa .. Mun mielestäni Lähitapiola on luotettavampi..Vaikka omavastuu onkin 250e

Luotettavampi on kuitenkin Ålandia. Se sentään on erikoistunut venevakuutuksiin. Ja vakuutusehdot on Ålandialla paremmat. Korvaa uppoamisen, jota Lähi-Tapiola ei korvaa (syy löytyy ehdoissta).

• Ooo koo ..Kiitos tiedoista ..Itse en noista ole tietoinen

• onhan näitä

Sellainen vakuutusteksti, joka sanoo, että
      "Uppoaminen -jos uppoaminen tai veneen katoaminen on itse aiheutettu -vakuutus ei korvaa tapahtumaa".
      Olet merellä ja kolmas osapuoli puhkoo kylkesi ja veneesi uppoaa. Vakuutusyhtiö tylyttää, että "itse aiheutettu". Sinulle jää velvollisuus etsiä se päälleajaja ja näyttä toteen todistuksin, valokuvin, piirroksin, miten oli tapahtunut. (Lähi-Tapiola)

Toinen on If. "Varastettu tai kadonnut alus. Kadonneeksi alukseksi katsotaan sellainen, tässä vakuutussopimuksessa mainittu vene tai alus, jonka olinpaikkaa omistaja ei tunne 30 vuorokauteen. Yhtiö ei ole korvausvelvollinen, jos
      -suojaukset, lukitukset, vartiointi tai muu estolaitteisto ei ole ollut kohdan 8 mukaista".
      Se kohta 8 edellyttää teräspitoisen kiinnityskytkennän, alueen vartioinnin ja kamerataltioinnit, moottorikäynnistyksen elektronisen eston ja porttisuljennat verkkoaidassa.
      Monellako hyvälläkään kerholla on tämä kaikki? Entäpä käyntisi lähikaupungin vierassatamassa ja lukitset kaikki, mutta puuttuu kameravalvonta ja portti. Vastaus If ei korvaa mitään!

Kaikilla on sitten se "tuntemattoman kolmanne osapuolen aiheuttama uppoaminen". Se tarkoittaa että yhtiöt evää korvaukset, kun veneesi makaa kotilaiturissa reikä kyljessä.

• Tiiskeri

Lähetin tarjouspyynnön Yacht Pooliin , vaikutti aika kilpailukykyiseltä.

• Motari vaan

Sain talvella vakuutustarjouksen Yacht Poolista, ja ero IFin vakuutukseen oli aika pieni (täydet bonukset ja kaikki mahd. edut). Ilmeisesti mitään bonuksia ei ole. Lisäksi IF korvasi ihan opeasti ja asiallisesti pari karille ajoa vuosien varrella, joten päätin pitäytyä IFissä.

• niin satuilija

"pari karille ajoa.....?"
        Miten korvasi? Maksoiko uuden veneen? Ottiko kaikki kustannukset pelastamisesta, veneen korjauksesta, kuljetuksista, varastoinneistaja muusta?

En oikein nyt usko kaikkia satuja!

• hyvinsemeni
        niin satuilija kirjoitti:

"pari karille ajoa.....?"
        Miten korvasi? Maksoiko uuden veneen? Ottiko kaikki kustannukset pelastamisesta, veneen korjauksesta, kuljetuksista, varastoinneistaja muusta?

En oikein nyt usko kaikkia satuja!

Tapiola korvasi muutama vuosi sitten mun karilleajon, kysyivät vain suurinpiirtein tapahtumapaikan ja ilmoitin sen kivikon koordinaatit. Niillä ei ole edes mitään varsinaista väylälläpysymisvelvoitetta.

Nostin veneen omalle trailerille ja käskivät viemään sen korjaamolle. Jotenkin ilahdutti, kun tarkastaja vielä kysyi että tuliko nostokuluja. Sanoin ettei tullut kuin kymmenisen kilsaa ajoa, kun on oma traileri. Hän tarjosi siitä 50 e könttäkorvauksen!

Potkuri korjattiin, akseli tarkastettiin ja katkennut ohjauskaapeli vaihdettiin. Eivätkä ottaneet edes mitään arvonalenemisien lisäomavastuita.

Eikä ole satu. Toki tämä oli pieni vahinko, yhtiön todellinen luonne tulee esiin kun on kalliimpi vahinko.

• 2 x KAD44
        hyvinsemeni kirjoitti:

Tapiola korvasi muutama vuosi sitten mun karilleajon, kysyivät vain suurinpiirtein tapahtumapaikan ja ilmoitin sen kivikon koordinaatit. Niillä ei ole edes mitään varsinaista väylälläpysymisvelvoitetta.

Nostin veneen omalle trailerille ja käskivät viemään sen korjaamolle. Jotenkin ilahdutti, kun tarkastaja vielä kysyi että tuliko nostokuluja. Sanoin ettei tullut kuin kymmenisen kilsaa ajoa, kun on oma traileri. Hän tarjosi siitä 50 e könttäkorvauksen!

Potkuri korjattiin, akseli tarkastettiin ja katkennut ohjauskaapeli vaihdettiin. Eivätkä ottaneet edes mitään arvonalenemisien lisäomavastuita.

Eikä ole satu. Toki tämä oli pieni vahinko, yhtiön todellinen luonne tulee esiin kun on kalliimpi vahinko.

Moi kaikille,

Ennemmin katsoisin vakutuksen sisältöä ja ikävää tekstiä vakutuksen peli säännöistä. Tämän jälkeen putaroisin hintaa.

On ne eri vekkuleita nämä vakuutuksen tarjoavat yhtiöt. Itselläni vakuutus lähivakutuksessa, rupesin miettimään vakuutus yhtiön vaihtoa sillä olivat tehneet muutoksen ehtoihin. Eli eivät korvaa enää oikosulusta johtuvia juttuja, rupesin miettimään jos oikkarista syttyy tulipalo , niin korvaako enää???

Yatch poolilla oli nopeasti vilkaistuna fiksuja kohtia säännöksisä esim ei tuulirajaa kuten suurimmalla osalla vakuutuksista pitää keskituulen olla jotain 15m/s 10minuutin ajan jotta vakuutus korvaisi. Lisäksi ikävähennysten puuttuminen oli hyvä juttu verrattuna moneen muuhun yhtiöön, kuten omassani vakuutuksessa ropisee ikävähennykset aika hyvin.

Onko jollakin oikeasti kokemusta Yatch poolin vakuutksen korvauksista, jos niin millaisia ne ovat???

Kannattaa lukea vakuutus sopimukset kunnolla vaikka ovatkin kettumaista luettavaa, pelkästään hintaa tuijottaminen ei kyllä kerro mitään!!!

• Reikä päässä
        2 x KAD44 kirjoitti:

Moi kaikille,

Ennemmin katsoisin vakutuksen sisältöä ja ikävää tekstiä vakutuksen peli säännöistä. Tämän jälkeen putaroisin hintaa.

On ne eri vekkuleita nämä vakuutuksen tarjoavat yhtiöt. Itselläni vakuutus lähivakutuksessa, rupesin miettimään vakuutus yhtiön vaihtoa sillä olivat tehneet muutoksen ehtoihin. Eli eivät korvaa enää oikosulusta johtuvia juttuja, rupesin miettimään jos oikkarista syttyy tulipalo , niin korvaako enää???

Yatch poolilla oli nopeasti vilkaistuna fiksuja kohtia säännöksisä esim ei tuulirajaa kuten suurimmalla osalla vakuutuksista pitää keskituulen olla jotain 15m/s 10minuutin ajan jotta vakuutus korvaisi. Lisäksi ikävähennysten puuttuminen oli hyvä juttu verrattuna moneen muuhun yhtiöön, kuten omassani vakuutuksessa ropisee ikävähennykset aika hyvin.

Onko jollakin oikeasti kokemusta Yatch poolin vakuutksen korvauksista, jos niin millaisia ne ovat???

Kannattaa lukea vakuutus sopimukset kunnolla vaikka ovatkin kettumaista luettavaa, pelkästään hintaa tuijottaminen ei kyllä kerro mitään!!!

Itse päädyin ainakaan Pantaneukseen. Kriteerinä oli että korvasivat läpiviennin laukeamisen aiheuttaman uppoamisen. Muistaakseni kotimaisista tätä ei korvannut kukaan. Yacht Pool voi olla eri asia.

Hintakin oli edullinen, kunnes tuli kirje menneenä vuonna että alkavat tilittää ALV:t myös. Sitä ennen se piti itse maksaa Suomen verottajalle.

• .. ..

Vuosikymmenien varrelta on kertynyt lähinnä negatiivisia kokemuksia vakuutusyhtiöistä. Lisäyksenä edellä oleviin;

Aktia
      Luottaa siihen, että rahan vaatija on valmis hakemaan rahansa käräjöinnin kautta. Asialliset kirjalliset todistukset jätetään huomiotta. Minulla ei kylläkään ole kokemusta siitä, olisivatko ruotsinkielellä kirjoitetut dokumentit painavampia.

Tapiola
      maksoi tarkastajansa matkat ja autonvuokrauksen ja hotellit ja päivärahat Saarenmaalle ja takaisin, mutta mielestäni selvässä asiassa minun veneeni vahingoille ei mitään.

Kaikki menee hyvin niin kauan, kun vain maksetaan yhtiöille. Jos haluaa saada jotakin korvausta, pitää olla valmistautunut siihen, että on varaa maksaa oikeudenkäyntikulut.

Suosittelen tutustumaan Trossi-palveluun.

• Näin minulla ..
    • Anonyymi

Mulla on 2 venettä, kummassakaan ei ole vakuutusta. Miksiköhän ?

• Anonyymi

Jos pohjakosketuksen takia tulleen vetolaitteen korvasi venevakuutus ja nyt kaksi vuotta myähemmin samaan kohtaan paikallistui kahden vuoden ajan ollut vuoto, niin pitäisikö vakuutuksen kattaa myös tämän korjaus?

• Anonyymi

Vakuutuksessa on eräs tärkeä puoli tietyn luonteisille ihmisille. Jos henkilö on turvallisuuden tunnetta kaipaava, niin vakuutuksen tuoma mielikuva siitä, että kaikki on kunnossa ja huolet siltä osin pois.

Nämä ihmiset eivät tietenkään lue niitä pienellä painettuja vakuutusehtoja, sillä ne horjuttavat liikaa tuota kaivattua turvallisuudentunnetta.

Minulla on kokemus suurenluokan vakuutusasiasta, jonka kohteena oli vuosikymmeniä sitten miljoonan arvoinen uusi vesilentokone.
      Koneen omisti suuryhtiön omistaja, jonka palveluksessa olin nuorena pilottina.

Koneessa ei koskaan ollut kaskoa, joka olisi maksanut 60 000 mk kesässä. Kysyin kerran omistajalta, että mitäs sitten jos se karkaa käsistäni ja menee lunastukseen. Hän sanoi siihen että vahinkoja sattuu eikä niitä etukäteen tiedä. Eikä siitä sitten koskaan enempää puhuttu.

Lensin sitä konetta kymmenen vuotta ilman mitään pientä peltikuhmua suurempaa töpeksintää. Tienasin omistajalle kunnon bensarahat pitämällä sen koneen pystyssä. Toisenlaisia esimerkkejä siltä alalta on myös olemassa. Tosin niissä kaskoissa vakuutusyhtiö maksoi mukisematta korvaukset.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      68
      2411
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1779
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1614
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1575
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      16
      1525
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1397
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1141
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1094
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe