olen joskus kuullut,että koiralle voi opettaa rajat jotenkin sillain että tyyliin viikon ajan joka päivä kiertää koiran kanssa sen alueen minkä sisällä sen pitäis pysyä irti ollessa ja sitten se osaisi sen. Voisiko joku selittää että miten se käytännössä toimii ja miten koira sen ajattelee ja tajuaa?
Ja otan myös vastaan muita vinkkejä miten voisi opettaa koiran pysymään pihalla irti ja saada kiinnostukset pois kissoista jne..
Rajojen opettaminen ja irti pitäminen
2
229
Vastaukset
MOI!
...koiralle voi opettaa pihan rajat kertomallasi tavallakin... tosin muinoin siinä meni kesä norjaharmaan kanssa..
...meillä on iso pihapiiri, maalla. Jos koirasi ymmärtää "ei mene", "tänne" komennot, pääset helpoimmalla, kun menet itse ulos aina kun "päästät" koiran pihalle, olet silmätarkkana, jotta ei pääse livahtamaan "piiriltä" ulos.. ja jos on menossa pyydät takaisin... Meillä pentusen "vartiointi" pihalle pysymiseen aloitettiin heti kun tuli taloon, ja molemma koirat pysyvät "tontilla".
...koiran kanssa kun harrastaa vaikka ominaan muutaman kerran viikossa vaikka tottelevaisuutta 0-15min yhden talven, oppii se keskittymään "isäntään", jolloin esim kissoista pois opettaminen sanallisesti - helpottuu...
T:JPeHyvät ohjeet jpeeltä: kyllä pitää olla perustottelevaisuus jotenkin hanskassa ennenkuin voi lisäksi opettaa oman alueen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692673
- 632614
- 681772
- 241607
- 201530
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106