Onko jackmanii kuollut..

bariosi

Joko voin heittää toivon että jackmanii on kuollut sateisen syksyn/talven jäljiltä vai odotanko vielä..tämä on IV aluetta, mutta suojaisa paikka ja ko kärhö on kukkinut kolmena kesänä. Samassa juuripaakussa on myös joku toinen isompi vaaleanpunertava jalokärhö, joka kukkinut hyvinkin myöhään, elokuun lopulla. Tuli kaupanpäälle siis:). Nyt on aivan elottoman näköinen edelleen tuo jalokärhö, olen sen leikannut alas, kovin on harmaa eikä uusia alkuja näy:( Pikkuisen on painunut kuopalle siitä taimen kohdalta, mutta ollut noin jo pari vuotta., Talviturve oli päällä talven. Odotanko vielä hetken vai kaivanko ylös ja ostan uuden?
Myös kaikki jaloruusuni ovat tainneet kuolla tämän talven aikana, liekkö sitten nekin suuttuneet liiasta kosteudesta vai mikä lie..

4

412

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulee tulee

Isokukkaiset kärhöt ovat myöhäisiä, olen kolmosella, eikä täälläkään vielä minkäänlaista eloa, odottele rauhassa, kyllä ne tulee.
      Pitäiskö tuo paksu talviturve ottaa pois ja annat vettä juurelle sekä lisäät hyvää uutta multaa.

• bariosi

Kiitos sinulle:)! Taidan olla liian kärsimätön, ruusut jo ostin eilen uudet mutta kärhöä en vielä. Odottelen nyt pari viikkoa vielä ainakin ett josko kuitenkin...talviturpeen poistin jo jokunen viikko sitten, kastellut olen nyt vähän putken kautta (menee juurille). Siispä, kärsivällisyyttä ja toivotaan parasta:D.

• Marianne18

Täällä kolmosvyöhykkeellä ei minulla näy vielä kaikissa kärhöissäni näy alkuje kuten ei jackmannissakaan. Samoin jaloruusut ovat olleet myöhässä. Vasta nyt on ruvennut enemmän pukkaan uutta alkua. Joten ei kannata hätäillä vieläkään.

• tutkin eilen

Meillä tuli viime vuonnakin tosi myöhään, joten anna olla rauhassa. Menin kerran kuopimaan, ja tein vain vahinkoa alussa oleville silmuille.
      Meilläkään ei vielä näe alkuja, koska se on nyt myöhässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2932
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2773
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1659
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1518
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe