Kondomiallergia, mutta ei kumiallergia

Ikävä onglma

Kondomin käytön jälkeen silmiä kirvelee, ja kirvely jatkuu päivän. Ilmeisesti on kyse allergiasta.

Kyse ei kuitenkaan ole kumiallergiasta, sillä polyuretaanikondomeilla kirvelyreaktio oli vielä pahempi.

Ilmeisesti kyse on siitä, että olen allerginen kondomiessa käytetylle liukasteelle.

Onko olemassa kondomimerkkejä, joissa olisi likuasteena käytetty jotain vähä-allergeenista ainetta.

Olen kokeillut eri kondomimerkkejä, Sultan, Durx, Magic, ja Lidlin kondomeilla, ja kaikkilla näyttää sama reaktio tulevan.

3

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mulla kans

Tuleeko silmiä tai silmäkulmia pyyhkäistyä huomaamatta tms?

Itsellä ainakin liukkarit aiheuttaa saman päivän pari jos erehtyy hieraisemaan silmiänsä, vaikka kädet olisi pesty jo useaan kertaan. Tosin kirvely ja silmien vuotaminen ei kestä kuin hetken aikaa.
      Pelkkä kortsun käyttö ei aiheuta mitään.

• Ikävä onglma

Olen miettinyt tuota silmien pyyhkäisyä itsekin. Aina huomaamatta sitä kuitekin koskettelee kasvojaan, ja korjaa silmälasien asentoa. Tavallinen liukkari ei kuitenkaan aiheuta samaa reaktiosta. Ainoataan kondomin käyttö.

• kaalimato.com

Hei,
      Voi olla, että olet tosiaan allerginen kondomeissa käytettävälle liukasteelle (yleensä silikonipohjaista liukastetta). Meillä ei valitettavasti ole myynnissä liukastamattomia kuivakondomeja, mutta sellaisia on kyllä markkinoilla. Kannattaa kiinnittää myös huomiota siihen, ettei koske silmiin käsillä jotka ovat myös koskeneet kondomia.

Terveisin
      Kaalimato.com

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2560
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      61
      2506
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1522
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1470
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1410
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1332
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1193
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1137
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1066
    Aihe