Onko kuuloni vaurioitunut baarien takia?

uhn tiss

Kun aloin käydä baareissa useammin, aina baari-illan jälkeen korvissani tinnitti monta tuntiakin. Nykyisin baarin jälkeen ei enää esiinny tinnitusta korvissa ja käyn edelleen samoissa baareissa. Onko tinnituksen katoaminen melun jälkeen merkki siitä, että kuuloni on huonontunut?

2

1353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • temph88

Nuorempana olen yrittänyt pitää korvistani hyvää huolta. Baareissakaan (tarkoitan baareja joissa on yökerho) en viitsinyt käydä kun musiikki on niin lujalla ja korvatulppia en kehdannut käyttää. Jostain syystä sitten kerran päädyin baariin ja huomasin, että eihän se musiikki tuntunut korvissa. Kävin baareissa yhä useammin. Välillä korvat soivat kun tuli kotiin. Yhtenä aamuna sitten heräsin ja toinen korva soi. Soi edelleen ja siitä on nyt n. 1,5 vuotta. Olen tutkituttanut kuuloni ja korkeiden äänien kuuleminen on huonontunut.

Aina kun korvat soivat kovan äänen takia niin se on merkki siitä, että korvissa on tapahtunut vaurioita. Kaikkien korvat soivat joskus, mutta toisille sitten usean kerran jälkeen tulee pysyvä tinnitus. Hommasin kunnon tulpat (korviin valetut) ja käytän niitä nykyisin baarissa.

Täytyy sanoa, että olet onnekas jos tinnitus on loppunut ja sitä ei enää tule baari-iltojen jälkeen. Kuitenkin kannattaa olla varovainen... joku kerta se voi iskeä taas ja jäädä pysyväksi

• Anonyymi

Yökerhossa ja baareissa joissa musiikki soi niin kannattaa aina käyttää korvatulppia. Aina kannattaa pitää siellä biletakin taskussa tai käsilaukussa muutamat korvatulpat varalta ettei unohdu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2610
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2572
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1587
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1510
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1440
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1167
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1086
    Aihe