Mahtaisiko täällä olla suomalaisten hämähäkkien asiantuntijaa? Olimme mökillä eteläsuomessa pienen lammen rannalla, jossa näimme laiturilla mustan lähestulkoon tarantulan näköisen hivenen pienemmän hämähäkin. Ensimmäisen minä tapoin. Mieheni näki seuraavana päivänä samaisella laiturilla samannäköisen hämähäkin joka oli pudottautunut veteen ja hävinnyt sitten jonnekin.
Mikä ihme se oli? Oliskohan sille vielä nimikin? Tuskin sentään vaarallinen? Pilasi kyllä minun uintini, mutta tytölle en asiasta maininnut.
Mikä se oli???
Ymmällään
4
532
Vastaukset
- Hämppi
Luultavasti se oli rantahämähäkki, jonka ruumiin pituus voi olla 25-30mm, pääväriltään tumma, taisi olla vielä keltaset raidat kyljissä. Syö jopa pieniä kaloja, mutta ei ole immeisille vaarallinen :)
- Kiki
Kiitos vastauksestasi!
Täytyypä yrittää löytää siitä valokuva. Tavan karsea kyllä oli !!! - Kiki
Löysin monta kuvaa rantahämähäkistä, mutta se se ei kuitenkaan ollut. Ruumis oli enemmänkin pyöreä ja yksiosainen ja väri oli tummempi.
- hämppis
vielä,.. Vaikka rantahämähäkki ei ole vaarallinen, saattaa se silti puraista melko kivuliaasti. Se on nimenomaa kuuluisa puraisustaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692683
- 632624
- 681782
- 241607
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 251106