Paljon tälläkin palstalla on pohdittu junnufutiksen eri ilmiöitä mm. tasoryhmiä, akatemioita ym.
Itse olen vanhempana hiukan huolestunut rasitusvammoista jotka vaivaavat useampia poikia akatemia-joukkueessa.Pojat ovat siis 11-12 vuotiaita ja harjoituksia on 4-5 kertaa viikossa ja lisäksi pelit päälle. Pelejä on 1-2 viikossa, koska monet akatemiapelaajat käyvät haastesarjan poikien peleissä. Saattavat joskus lähteä suoraan akatemiaharkoista haastesarjan peliin.
Kysymykseni onkin; kuuluvatko rasitusvammat 11-12 vuotiaan pelaajan arkeen?
Rasitusvammat 11-vuotiailla
junnu-iskä 65
1
220
Vastaukset
- fysio-0piskelija
Jos rasitusvammoja ilmenee jatkuvasti, niin jotain tehdään väärin. Venyttelyt, lihastasapaino, ja oikeat kengät jalkaan. Lapsen jatkuva kasvu aiheuttaa haasteita lihashuollolle, jänteet ja lihakset kiristyvät pituuden kasvaessa.
Oikeaoppinen harjoittelu ei aiheuta rasitusvammoja, vaikka sitä olisi määrällisesti paljon. Kannattaa puuttua asiaan ennen, kuin poikien jalat kroonistuvat. Sen jälkeen futisura jää haaveeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692683
- 632624
- 681772
- 241607
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151382
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106