Omistan todella temperamenttisen viljakäärmeen ja se on ensimmäinen käärmeeni ja se tosiaan on raju, puree tosi helpolla (varsinkin jos sen nenään sattuu osumaan/koskemaan jotain/jokin XD).
en oikein uskalla käsitellä sitä (vain kun on pakko niin käsittelen, mutta siihen on monimutkaiset keinot keksitty, joita en jaksaisi käyttää)
ja mulla on hanskat ja niillä käsittelen sitä, semmoista keppi juttua ei ole enkä semmoista ole hankkimassakaan (liian monimutkainen juttu mulle :))
niin miten tätä olisi turvallisin käsitellä ilman että se purisi??
Raju viljis
3
103
Vastaukset
- ophione
Jos käärme on vielä poikanen, niin luonne monesti tasaantuu ajan mittaa.
Pään kosketteleminen on käärmeistä yleisesti epämiellyttävää ja sitä kannattaa välttää.
Kun käsittelet käärmettä, pidä kämmenesi avoinna äläkä purista sen vartaloa. Puristaminen vain lietsoo enemmän paniikkia. Viljakäärme on luonnossa monen pedon saalis ja se voi tulkita puristavan käden pedon suuna/kynsinä. Älä myöskään lähesty käärmettä yläpuolelta yllättäen, vaan mielummin sivusta. Yllätyshyökkäys ylhäältä saattaa laukaista käärmeen vaistot ja se pyrkii pakenemaan/puolustautumaan.
Eli aina kun käsittelet, ymmärrä että käärme toimii vaistojensa varassa. Älä yllätä käärmettä. Käsittele sitä rauhallisesti.
Koska käärmeet ovat yksilöitä, toiset niistä oppivat sietämään käsittelyä nopeammin ja toiset hitaammin, jotkut yksilöt eivät koskaan. Käärme on lähtökohtaisesti harraste-eläin, ei lemmikki, joten kaikki turha käsittely kannattaa jättää minimiin.- ylva1
Kiitos vastauksesta! hän on kyllläkin jo 17 vuotta (ilmeisesti). hän on ihan äskettäin tullut meille... mutta kaipa tä tästä.
- ophione
ylva1 kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! hän on kyllläkin jo 17 vuotta (ilmeisesti). hän on ihan äskettäin tullut meille... mutta kaipa tä tästä.
Eipä kestä.
Tuli mieleen, että myös tämä kevät-kesä aika voi vaikuttaa käärmeeseen, kun hormonit alkavat hyrrätä. Nahanluonti on toinen sellainen ajankohta, jolloin saatetaan käydä herkemmin näpeille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465347Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5481899Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748