Olen ollut samassa työpaikassa lyhyillä työsopimuksilla nyt putkeen pari vuotta. 1.5 kirjoitin nyt voimassa olevan työsopimuksen. Työsopimus jatkui edellisen perään. Tekstissä mainitaan seuraavaa:
"Lain mukaan sairausajan palkkaa maksetaan sairastumispäivältä (jos se olisi ollut työpäivä) ja sitä seuraaviin yhdeksään arkipäivään sisältyviltä työpäiviltä. Jos työsuhde on työkyvyttömyyden alkamishetkellä kestänyt vähintään yhden kuukauden, työntekijällä on oikeus täyteen palkkaan em. ajanjaksolta. Jos työsuhde on kestänyt alle kuukauden, maksetaan samalta ajanjaksolta puolet palkasta."
Onko nyt siis näin että olen koska työsopimus on kirjoitettu alle kuukausi sitten en saa täyttä palkkaa ko ajalta, vai viekö nämä pari vuotta jonka olen suostunut tekemään lyhkäsiä sopimuksia voiton?
Kiitos paljon jos joku osaa ja jaksaa vastata!
Sairauspäiväraha
Adriana888
1
130
Vastaukset
- nou mani
Minä en ainakaan saanut alle 1 kk kestäneen työsuhteen aikana sattuneesta työtapaturmasta tulleesta sairaslomasta mitään palkkaa. Johtuen siis siitä lyhyestä työssäoloajasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732815
- 642703
- 681792
- 241637
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä161580- 201570
- 151412
- 481267
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229