kilpikonnan kuolema

kilpikonnan omistaja

nelivarvaskonna aloitti paastoamisen ja nukkumisen toukokuun alkupäässä. kun sitä herätteli niin ei se syömään oikeastaan koskaan suostunut, mutta joi vettä.
tänään löytyi kilppari kuolleena :'( mikähän mahtaisi olla kuolinsyy?

4

3474

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • life happens:(

Hei
      onpa ikävää että konnasi kävi ikiunille. Meillä oli aika lailla sama juttu.. 18vuotta konnani eleli aikalailla terveenä ja energisenä kunnes viime keväänä ruoka ei maistunut ja muutamaa päivää myöhemmin uskollinen ystävämme oli poissa. Epäilen suolitukosta tai ihan vain vanhuutta. Meidän konna kun ei nukkunut talviunia puolihorrosti vain..olen jostain lukenut että vankeudessa konnan kunnioitettava ikä on noin 25vuotta ja sekin vain kunnon talviunilla. En aio enää toista hankkia koska vuosien mittaan tunsin usein syyllisyyttä siitä ettei rakas ystäväni saanut elää niinkuin hänen kuuluisi. Konnat eivät ole kuin koiria niiden kuuluisi elää luonnossa ja varmasti moni eläisi paljon pidemmän ja paremman elämän. Kaipaan kovasti konnaani, kuten varmasti sinäkin. Moinen eläin on mysteeri kuollessaankin, syitä voi olla monia joten älä riudu itsesyytöksissä.

• Tomaatin salaisuus

Voi hurjaa mitä kerrotte! Rakas kilpikonnani on 19 v. ja olen aina olettanut konnani elävän n. 60 vuotiaaksi. Voiko todella vankeudessa eläminen lyhentää eläimen ikää? Onpa ikävää.
      Etsin, mutta en löydä, kirjoitusta jossa mainittiin, että konnille ei saa syöttää liikaa tomatteja. Minä en silloin ehtinyt lukemaan ja ajattelin lukea kirjoitusta myöhemmin. Voisko kirjoittaja olla ystävällinen ja kertoa uudestaan mitä tomateissa on mikä ei sovi konnille. Oma kilpikonnani rakastaa niitä yli kaiken ja olen todennäköisesti syöttänyt niitä liian usein.

• pitkäikäinen

19-vuotias maakilpikonna on vielä nuori vaikka eläisi vankeudessakin ilman horrostamista.

• Anonyymi

Meidänkin kilpikonna kuoli kait maanantaina mut sain kuulla siitä vasta perjantaina ja meidänkin konnuli oli lopettanut syömisen ja ainoot liikkeet mitä teki terrassa oli että kääntyi välillä ympäri. Konna nostettiin pois terrasta ja jätettiin vapaaksi seikkailemaan kotiin kuten olemme tehneet tosi usein en ole 100% varma milloin hänet löydettiin kuolleena, mutta minua on vain jäänyt miettimään että mitä teimme väärin ja konna oli ollut meillä vasta 3 vuotta, mutta emme ole varmoja sen iästä meille sanottiin sen olevan nuori joku 1-2 v kun saatiin se eli kuollessaan oli kait VASTA joku 4 tai 5 v.
      Joten olen nyt ollut vähän huolissani ja miettinyt vain että kannattaako eden ehdottaa uuden kilpikonnan hankkimista. Meillä on ollut häntä aikasemmin yksi kilpikonna joka kuoli myös 10-12 ikäisenä, mutta sen kuolin syyn tiedämme.
      Näitähän pystyisi käydä tutkimassa eläin lääkärillä, mutta rahasumma on meille liian iso vain sen takia että haluaisimme tietää mihin konnamme oikein kuoli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      86
      3166
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3013
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1862
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1802
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      27
      1701
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1681
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1677
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    9. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      32
      1326
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1309
    Aihe