Eli siis olen kohta 2 vuotta ollut erittäin vaikeassa elämän tilanteessa. Olen puhunut 3lle eri henkilölle siis ammatikseen auttaville eli psykologi yms. Nyt tässä kävi sitte niin että kun löysin hyvän henkilön jolle puhua niin hän jäi äitiyslomalle(se oli kirkon työntekijä). aiempi psykologi oli aivan perseest ja se kolmas henkilö oli koulun terkka. 2 ensimmäistä henkilöä kertoi joka ikisen asian porukoille, ja siitä oli vain haittaa. Sitten tää uusin osas pitää vaitiolovelvollisuuden. Olen alkanu nyt kuitenki miettiä että mitä ihmettä teen sitte kun koulut taas alkaa ja haluun puhuu jollekin? Nytkin lähiaikoina ois ollu hyvä jos ois ollu joku jolle puhua. Oon myös miettinyt, että kun en ikinä saa semmosta "yhtenäistä" keskustelua niitten ihmisten kanssa joille puhun kun aina syystä tai toiseSta se loppuu, niin en tiedä varsinaisesti auttaako se puhuminen mitään, koska se ei ratkaise ihan kaikkia ongelmia (mm. Huonot kotiolot). Mutta kuitenki se puhuminen helpottaa. Pitäisikö turvautua mielialalääkkeisiin? Vai mihin? Niitä on kyllä aika vaikeeta saada ilman että porukat saa tietää. Ja en halua että ne saa tietää, ei ne tienny edes siitä puhumisesta ja sitä sen uusimman ihmisen kanssa kesti n.6kk. Auttakaa oikeesti... Oon tosi tukalassa tilanteessa :( viimeiset 6-8kk hautonu itsaria, mutta en haluaisi olla niin pelkuri. Ja osa musta ajattelee että kaikki voi kääntyä parhain päin. Lisäksi nyt kun peruskoulu päätty niin ens vuos tulee olee vaikee koska kaikki tutut ja turvalliset kamut lähti muualle :( kiitos jos jaksoit edes lukea :) ja vielä suurempi kiitos jos jaksat auttaa. Ainii ja lisäksi olen yrittänyt katsella jotain muitakin kirkon yms työntekijöitä, mutta kun kukaan ei tunnu siltä "oikealta". Ja koulun terkkareihi ja muihin en luota enää.
Liian vaikeaa!!
11
121
Vastaukset
- bad_girl96
Hei!
Tuo on todella surullista että sinulla on noin vaikeaa ja tiedän miltä sinusta tuntuu.
Itse kärsin pari vuotta sitten samoista asioista kuin sinä. Mutta onneksi minulla oli ja on edelleen maailman hyväsydämmisin mummo- tyttööö15vv
Kiitos viestistäsi :) valitettavasti en pysty puhumaan kavereilleni ongelmistani ja oikeastaan mulla on vain yksi kunnon kaveri. Ja sukulaiset asuu nin kaukana enkä niillekään viitsi avautua :/ Vanhemmat ei ymmärrä, sen nimittäin huomasin sillon kun puhuin terkkarille/psykologille. Äiti vain huusi siihen liittyvästä aina :( sen jälkeen oon esittänyt mahdollisimman pirteää kotona sekä koulussa terkkarilla käydessä ja hyvin kaikki on mua uskonut. En ikinä oo uskaltautunut soittamaan noihin puhelimiin vaikka monesti sitä oonki miettinyt..
- Vihersilmä@98
Kiinalainen juttu: Tämä on aika merkillistä, mutta kannattaa kokeilla, jos on uhrata 3 minuuttia aikaa. Lohikäärmeen vuosi, joka toivottaa sinulle menestystä ja onnea! NOUDATA TARKASTI SÄÄNTÖJA – JOS FUSKAAT, TÄMÄ EI TOIMI JA TOIVOT ETTÄ ET OLISI KOSKAAN TEHNYT SITÄ!!! Vain 3 minuuttia ja tulet hämmästymään! Henkilö, joka lähetti minulle tämän kertoi,että hänen toiveensa toteutui jo 10 minuutin kuluttua. MUTTA ÄLÄ FUSKAA!!! Älä lue etukäteen, noudata vain sääntöjä järjestyksessä. Ota esille kynä ja paperia: Kun sinua pyydetään valitsemaan nimi, valitse sellaisten henkilöiden nimiä, jota oikeasti tunnet ja laita mitä tulee ensimmäisenä mieleen! 1. Kirjoita ensin numerot 1-11 allekkain. 2. Kirjoita numeroiden 1 ja 2 viereen ihan mitkä tahansa luvut mitä päähän pälkähtää. 3. Kirjoita numeroiden 3 ja 7 viereen kahden vastakkaisen sukupuolen henkilön nimeä. 4. Kirjoita numeroiden 4, 5 ja 6 viereen kenen tahansa nimet(esim.ystävät, perhe jne.). 5. Kirjoita neljän musiikkikappaleen nimet numeroiden 8, 9,10 ja 11viereen. 6. Ja nyt, toivo jotain. Tulokset tulossa! Tässä avain tähän kaikkeen: 1. Sinun pitää kertoa tästä viestistä niin monelle henkilölle kuin kohdassa 2 lukee. 2. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 3, on se jota rakastat. 3. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 7 on joku josta pidät kovasti mutta et oikein ota hänestä selvää 4. Se kenestä välität eniten on kohdassa 4. 5. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 5 tuntee sinut erittäin hyvin. 6. Henkilö, jonka nimi on kohdassa! 6 tuo sinulle onnea. 7. Kohdan 8 melodia kuuluu yhteen kohdan 3 henkilön kanssa. 8. Kohdan 9 melodia taas on henkilölle kohdassa 7. 9. Melodia kohdassa 10 kertoo luonteestasi ja ajatuksistasi. 10. Ja kohdan 11 melodia on se joka kertoo asenteestasi elämään. Lähetä tämä viesti eteenpäin 10 henkilölle tunnin kuluessa siitä, kun olet sen itse lukenut. Silloin toiveesi toteutuu. Ellet lähetä käy päinvastoin kuin mitä toivoit. Erittäin merkillistä, mutta se tuntuu toimivan!!!
- Meitsi auttaa
Kuulostat kiinnostavalta ihmiseltä, voit mulle puhuu oon hyvä kuuntelija ja kyl mult joskus hyvii neuvoiki tulee.
- tyttööö15vv
Mitä tällä niinku meinasit tai hait takaa? :D
Moikka Tyttööö15v!
Hyvä, että olet hakenut itsellesi juttukaveria ja saanut keskusteluista apua. Tiedätkö, onko tällä seurakunnan työntekijällä, joka jäi äitiyslomalle, sijaista, joka voisi jatkaa myös sinun kanssasi? Tai jotain muuta työntekijää, jonka kanssa sinun olisi helppoa ja kiva jutella? Jos ei omassa seurakunnassa tai omalla paikkakunnalla, jostakin läheltä voisi löytyä tukea.
On tosi tärkeää, että sinulla olisi joku, jonka kanssa jakaa omia fiiliksiä, ja johon voit luottaa.
Iloista kesää,
lempein ajatuksin
NettiSaappaat Jyväskylästä- tyttöö15vv
Kyllä sille työntekijälle tuli sijainen mutta se vaan ei tunnu "siltä oikealta", olen kyllä yrittänyt miettiä sitä sijaisen kanssa puhumista, mutta se ei vain tunnu oikealta. Mulle oli tosi vaikeaa ottaa siihen ekaankaan yhteyttä koska tuntu siltä että teetätän vain lisätöitä sillä, mutta olin huomannut aikaisemmin nuortenilloissa yms. että sd henkilö on todella avulias, jonka takia sitten pitkän pohdinnan jälkeen uskalsin ottaa yhteyttä.
- 00poika
muhun voit ottaa yhteyt kans jos kiinnostaa (tuskin) en kerro siis mitaan kellekkaan ja tiian ettet ota yhteytta..... mut kumminkin skype on sneck6 kikis en voi puhuu kanny koton ma matkal ja hotellin tietokone mut ota yhteytta jos haluut :)
ja oon 00 joo....- tyttöööö15vv
En omista skypee tai kikkii, koska mulla ne on aika turhia :D ja jostain syystä mun on omalla tavallaan vaikea puhua nuoremmille koska ne harvemmin on nähny sitä kaikkea mitä mä olen.. Eihän se yhden tai vähä päälle ikäero haittaa mutta jos on kolme vuotta nuoremmasta niin enpä oikee tiiä :/ koska esim. Sulla on yläaste edessä ja mulla se on jo takana.
- 00poika
voitais vaan puhuukkin ja niin....
- 00poika
joo ei tarvii selitel kyl mä ymmärrän.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565450Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212387- 1141647
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2441637- 931487
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3271164Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91163Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3221157