musta,
Virallisessa suomenkielessä ollaan rajoitettu turhaan ilmaisua. Mitä joustavammin ihminen saa käyttää logiikkaa kielessä, sen parempi ilmaisu. Eli miksi tehdä tasokas looginen ilmaisu, jos sitä ei suomenkielen lakien mukaan käyttää. tietenkin on mahdollista, että suomenkielen virallisen kieliopin laatineet, eivät ole ymmärtäneet viestimisen erilaisuuden ja loogisuuden hyötyjä.
lapselliselta kuuluva ilmaus saattaa olla henkireikä erilaista ilmaisua haluavalle viestijälle, jolta muuten saattaa kadota halu ilmaista. monesti luovat mieluusti haluavat erilaisuutta.
esim. kielletystä logiikan käytöstä suomenkielessä taisi olla muistaakseni:
lause ja koska lause
lause ja että lause
(ehkä) kaksoispilkun käyttöä, voisi parantaa, että sen käyttö olisi helpompi tajuta ja se jakaisi virkettä siten, että virkkeestä tulisi selkeämpi. kaksoispilkku voisi tulla viimeiseksi isommaksi pilkuksi, kun pilkkuja olisi kaksi tai enemmän, ehkä sitäkin enemmän. itse en kyllä tajua nykyistä kaksoispilkun käyttöä.
Pilkku ja kaksoispilkku eivät ole sanoja, siksi niiden käytöstä ei ehkä tule lähimainkaan helposti haitallisia, kunhan edes toinen jakaa kaksi lausetta.
laitoin tän artikkelin tähän, koska muuten sitä ehkä huomata tarpeeksi
logiikan ottaminen paremmin käyttöö kielessä
kirjoittaja8
1
144
Vastaukset
- 9+1
miinusta trollille. Aina. Ei muuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018033- 1075647
- 2794993
- 494933
- 763707
- 542940
- 642667
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222498Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292432- 422358