Lapinkoiran pennun häntä

Eka lappari

Hei, typerä kysymys mutta vaivaa minua: onko normaalia jos lapinkoirapennullani on häntä rullalla selän päällä? Siis ei mitenkään j-asennossa vaan ihan rullalla niin kuin suomen pystykorvalla... Lepoasennossa on hännän pää 'yliojentunut' j, suoristuuko häntä iän myötä? Halusin koiran joka voisi mahdollisesti menestyä näyttelyssä joten onko tällainen virhe heti jo hylkäävä? Jos on, voinko ottaa kasvattajaan yhteyttä ja palauttaa koiran, koska kasvattaja tiesi että haemme näyttelyyn sopivaa koiraa, pentu on ollut meillä kaksi päivää...

8

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 666

On normaalia.
      J-koukku on myös rotumääritelmän mukaan täysin sallittu.
      Eiköhän se kasvattaja ole osannut katsoa teille lupaavan pennun. Sitähän on mahdoton tietää, millainen koirasta lopulta kasvaa, mutta älä nyt yhdestä hännästä huolehdi vaan nauti pentuajasta. :)

• eka lappari

Kiitos! Huojensi mieltä kun en olis tuota kuitenkaan enää halunut palauttaa kun on oikea hurmuri jo

• lapinkoirat

Onko normaalia jos häntä ei ole ollenkaan koukussa tai selänpäälle käpertynyt? se vähän nousee muttei korkealle ja on jotenkin jäykkä. Poika on nyt kohta 15 viikkoa.

• Rullahäntä

Ei syytä huoleen. Kyllä se häntä siitä kasvaa ja pörhistyy. Meidän uros kulki melkein vuoden vanhaksi " siimahäntänä". Nyt kun on vuosi ja 3kk. on tuuhea häntä. Välillä rullalla, välillä pitkänä.

• urospentu

Kiitos sinulle, olen ollut niin huolissaan kun häntä ei nouse rullalle ollenkaan ja on tosiaan jäykän oloinen vähän se sitä nostaa mutta siinäpä se onkin. Häntä muistuttaa ehkä enemmän porokoiran häntää.

• urospentu

Ja usein olen nähnyt jo pentuja joilla on jo rullalla häntä.. Ei tietysti aina. Tämän häntää ei edes saisi aseteltua rullalle kun se on niin kankea.

• jeps..

Suosittelisin perehtymään rodun rotumääritelmään.... Löytyy vaikka netistä jos googletatte :)

• urospentu

Täällä ainakin on tutustuttu rotumääritelmään 16-vuotta sitten, mutta tämä meidän pojan häntä vaan on erikoinen.. Ystävillä ja sukulaisilla on yhteensä 9 lapinkoiraa joten niihin verrattuna ja mitä muita kuvia olen nähnyt.. Liene ei ole väärin näistäkään asioista keskustella täällä ja vaihtaa kokemuksia muiden lappari omistajien kanssa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2673
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe